Kahden euron kipuraja häämöttää – näin tankkaajat kommentoivat kohoavaa bensan hintaa: ”Pakko maksaa jos autoa haluaa käyttää”
Polttoaineen hinta on kohonnut kesän aikana mittavasti. Yhdellä huoltoasemalla litrasta ”ysivitosta” joutuu nyt pulittamaan jo lähes kaksi euroa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008154851.html
Stanan poliitikot!
Kommentit (91)
Niinkauanko tän talon naapurin ajelee puoli kilsaa kauppaan , pensa on halpaa.
eipä haittaa hinnan nousu. En omista enää autoa. Jos nyt kuljetuskustannukset nousee niin tuotteiden hinnat ei paljoa nouse. Olen tyytyväinen hintojen noususta. Tietää vähemmän turhia ajeluita ja moporallikin rauhoittuu hiljalleen kun hinnat nousee.
Yksityisautoilu on turhaa ja polttoaineiden hintojen soisi nousevan reilusti lisää
Vierailija kirjoitti:
eipä haittaa hinnan nousu. En omista enää autoa. Jos nyt kuljetuskustannukset nousee niin tuotteiden hinnat ei paljoa nouse. Olen tyytyväinen hintojen noususta. Tietää vähemmän turhia ajeluita ja moporallikin rauhoittuu hiljalleen kun hinnat nousee.
Yksityisautoilu on turhaa ja polttoaineiden hintojen soisi nousevan reilusti lisää
Hyppää järveen painot jalassa.
Kiitos kommunistihallituksen, loppuu autoilu töihin. Jään mieluusti kotiin, ansiosidonnainen tulee tilille tasaisesti.
No täytyyhän Sannan hallituksen jostain tuloja hankkia, kun on jaettu niin avokätisesti rahaa. Italiaan ja muualle.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni, olet oikeassa.
- Kim Jong-un-
Ei haittaa, ostan Saksasta toisen auton, avomallin isolla moottorilla. Jos anarkistit menee vielä tielle istumaan, kruisaan siitä ohi Ray-banit päällä ja nupit kaakossa. Autoilu on ihanaa.
-Kruisailijanainen
Onneksi minulla on lyhyt työmatka (5 km), jonka kuljen kesät talvet fillarilla. Kaupassa käyn fillarilla tai kävellen. Auto minulla on, jotta pääsen mökille.
Ymmärrän ihmisiä, joilla on pitkät välimatkat töihin ja/tai kaupoille eikä ole toimivaa julkista liikennettä.
Tuttavani asuu 'korvessa', josta lähikauppa lähti jo 15 vuotta sitten. Kaikki asiointi on hoidettava kaupungissa, joka on 25 km päässä - silloin auto on aika pakollinen kulkuväline (bussi menee kerran päivässä suuntaansa).
Vierailija kirjoitti:
Ensin juoksukaljat, sitten juoksubensat ja juoksukilpa polliisin kanssa;D
Eipä ole enää sellasia tankkauspisteitä missä juoksubensa onnistuu, vai tiedätkö missä on sellainen asema vielä? Kortilla tai automaatilla tankattava.
Käyttäjä39994 kirjoitti:
Tankkaan aina kahdellakympillä maksoi bensa mitä hyvänsä. Ei tunnu hinnannousut ollenkaan.
Sitten olet useammin pumpun varressa kiinni. Harrastuksensa jokaisella.
No, autoa on pakko käyttää. Bensaan menevä raha on sitten muusta pois. Esim. päivittäistavaroissa voi sitten valita halvempaa.
Suomessa jossa on pitkät välimatkat ja maalla auto ainoa vaihtoehto on bensan hinta on näin korkea .. Juu, täytyy alkaa hevosella kulkemaan. Rahaa menee bensaan niin paljon, että se on ruoasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan vielä, kun kipurajana pidettiin euroa. Tuntuu utopistiselta ajatella nyt.
Niin, ennen oli vitsi että "bensan hinta kymppiin niin ei tule vastaan kuin tuttuja!"
Siis kymmeneen markkaan.
Mites bensa-autoilijoilla kestää pokka rahoittaa jihadisteja öljyvaltioissa? Eiks olis aika siirtyä kaasuun tai sähköön niin saudit ja muut jää ilman rahoja?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommunistihallituksen, loppuu autoilu töihin. Jään mieluusti kotiin, ansiosidonnainen tulee tilille tasaisesti.
Sama.. työmatka edestakaisin 180km ja netto 1600e :( menee bensaan hyvä siivu.
Vierailija kirjoitti:
Mun kipuraja oli 1.700 , nyt auto myyty ja fillari ostettu. Hyvästi kallis autoilu.
Minulla myös ollut mielessä, pitäisikö siirtyä sähköpyörään+peräkärry-yhdistelmään lyhyemmillä matkoilla. Noilla hinnoilla en pystyisi pitämään autoa. Se akkuavusteinen pyörä on kuulemma niin paljon mukavampi ajaa, että joku 30 kilsan lenkkikin menee ihan helposti vaikka ei olisi urheilullinen tyyppi ollenkaan. Akku kestää n. 130 kilometrin matkat.
Netistä löytyy valokuvia kun hevoskärryillä ajettiin pitkin Hgin Mannerheimintietä vielä 1970 - luvun lopulla, tähänkö se on taas menossa? Sähköautoilu lopettaa autoilun muilta paitsi hyvätuloisilta.
Onneksi en ole omalla äänestyskäyttäytymiselläni tukenut vihervasemmistolaisen syövän leviämistä.
Kiitos Vihreät, Vasemmisto, SDP, Kokoomus, PS ja Keskusta taas tästä.