Onko muita, joilla on ahdistava olo juuri nyt
Ahdistaa. "Kaikki on hyvin, aikuinen nainen", sanoin itselleni tänään kaupungilla kävellessäni. Epämääräinen ahdistava olo on puristusside rinnassani. Se ei näy ulospäin, saan kätketyksi pahan oloni aurinkolasieni taakse. Töissä kukaan ei aavista viiltävää kipua sisälläni. "Olet niin viisas, tasapainoinen ja vahva.", kuulen.
Aamulla, juuri ennen heräämistä mieleni on kevyt, mutta kun havahdun, raskas paino putoaa vasten rintakehää. Toivon että voisin parahtaa itkuun, mutta kyynelkanavat eivät synnytä suolaisia noroja. Raskas liejuinen tunne sammuttaa niiden palon.
En jaksaisi enää tätä salaista seuralaistani. Ahdistusta, joka kurjana laahuksena yrittää hunnuttaa minua ankeuteensa. En pääse siitä.
Tiedän, että en ole ainoa. Millainen on sinun ahdistuksesi? Juuri nyt.
Kommentit (12)
On. Olen itkenyt monta tuntia. Vahva, iloinen ja aikaansaava perheenäiti vieläpä kesälomalla. Jotenkin kaikki vain laukesi nyt. Yli kahden vuoden ahdistus ja epätietoisuus muutamasta asiasta purkautuu, eikä loppua näy. Onneksi saan olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
On. Olen itkenyt monta tuntia. Vahva, iloinen ja aikaansaava perheenäiti vieläpä kesälomalla. Jotenkin kaikki vain laukesi nyt. Yli kahden vuoden ahdistus ja epätietoisuus muutamasta asiasta purkautuu, eikä loppua näy. Onneksi saan olla yksin.
Tuttua. Kesälomalla kun voi vähän hellittää, tunteet purkautuvat. Sehän on hyvä asia.
Ei ahdistusta tarvi pelätä, sen viesti on joskus hyvä kuunnella.
Kiitos. Tämä on minulle ihan uutta. Miehen kanssa riidellessä kaikki jotenkin aukesi ja tajusin miten moni asia on ahdistanut jo pitkään. En tiedä mitä tästä seuraa. Toivottavasti jotain hyvää.
Sama. Rintaa puristaa ja ahdistaa ja pelottaa. Koitan hillitä etten taas ratkeaisi ahmimaan peittääkseni sillä tätä oloa.
Ainahan naisia joko ahdistaa tai vähä nitkuinen olo, normaalia se on vaan.
Varsinkin some-tyypeille.
Asunnottomuus, työttömyys, yksinäisyys, rahattomuus ja valtava, perusteltu tulevaisuudenpelko ahdistaa juuri nyt. Fyysisesti ahdistavat muun muassa viime viikkoina alkaneet hengitysvaikeudet ja sydänongelmat. Onhan näitä. Toivottavasti poistun nukkuessani.
Kyllä välillä ahdistaa. Raamatussa muuten sanotaan ahdistuksesta mm.näin "maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman"
Kyseessä on naisten taipuus neuroottisuuteen. Ahistaa ihan muuten vaan
Olipas huonoa mukamas runollista tekstiä aloituksessa.
“YOUR PURPOSE DOES NOT NEED TO BE ANYTHING MORE THAN BEING IN THIS MOMENT OF YOUR LIFE FULLY, AUTHENTICALLY, AND WITH SURRENDER.
ANYTHING YOU'RE DESTINED TO DO WILL EMERGE FROM THIS PRESENCE.”
Cory Muscara, meditation teacher
Ahdistuksen salaaminen lisää sitä. Tutustu mielentervystalon omahoito- ohjelmaan, jospa auttaisi. Ja hakeudu terapiaan jos alkaa ahdistaa liikaa. Ja lopeta murehtiminen! Huolihetken voi suunnitella päivän päätteeksi ja tehdä tietoinen valinta käsitellä huolet niille varatun hetken aikana eli siirrät huolet huolihetkeen. Minua auttoi mm tämä.
Nyt ei enää ahdista eikä huoleta arjessa ja jos joskus joku murhe osaan sen kanssa tulla toimeen.