Veljeni vaimo on käsittämätön ruuanhaaskaaja, oikea epätalousihminen =(
Olin tänään vierailulla heidän kotonaan, ja veljenvaimo tuli kaupasta kotiin. Sydän syrjällään katsoin hänen touhuaan, kun hän viskeli jääkaapista roskiin entisiä ruokia, että sai uusia mahtumaan tilalle. Roskiin meni varmaan 2 kiloa keitettyjä pottuja, iso rasia jotain tunnistamatonta ruokaa, kaksi osaksi käytettyä leikkelepakkausta, avaamaton rasia jauhelihapihvejä. Lisäksi melkein kokonainen siivutettu leipä.
Sanokaa, ettei tämä ole tavallista :( Olen itse tarkka ruoka-asioissa, eikä meillä heitetä oikeastaan koskaan mitään roskiin. Ostan ja kokkaan sen minkä tiedän perheemme syövän.
Kommentit (26)
mutta leivän ja ruoan voi kyllä pakastaa, jos sitä on vahingossa liikaa. t. toinen, joka ei heitä ruokaa roskiin
Koetko olevasi jotenkin parempi ihminen kun sait jakaa tämän kanssamme?
arviointi menee vaan joskus pieleen. Mutta muuten en ymmärrä. Leipäkin saattaa joskus homehtua ennen kuin huomaankaan.
Ei tuo minun mielestä kuulosta tavalliselta mutta jokainen tavallaan.
Mutta hei 4, mitä pahaa siinä on jos sitä täällä ihmettelee? Aika tylsäksi kävis palsta jos ei saisi keskustella asioista jotka ei itselle kuulu.
Miksi esim. aukaista kahta leikkelepakettia yhtäaikaa, kun avaamaton säilyy paremmin?
Käsittämätöntä touhua!
t. Se jonka mielestä nelonen on pöljäke
Ihan hirveää tuhlausta... Muutenkin heittää roskiin surutta kaiken, mille juuri sillä hetkellä ei enää ole käyttöä (ei " jaksa" viedä kierrätykseen tai myydä, omasta mielestään kaikki paitsi uusi on romua)
Minäkin olen epätalousihminen. Kaikki muut kotityöt sujuvat leikiten (esim meillä ei koskaan pyykkikorit pursu yli reunojen eikä meiltä löydy kasoja puhtaita pyykkejä)
Jääkaapin ylläpito tuottaa kuitenkin vaikeuksia. Tavallinen tilanne on se, että laitan ruokaa (n. 4 hengen annos). Mies on sitten syönyt töissä mahansa täyteen, eikä halua päivällistä. Lapset eivät puolestaan tykkää ruuasta ja syövät sitten pienen lautasellisen. Ruokaa siis jää yllin kyllin seuraavaksi päiväksi.
En laita siitä osaa pakkaseen, koska ajattelen miehen syövän seuraavana päivänä kotona. Hän ei sitten taas syökään eikä lapsille tämä ruoka edellekään maistu.
Kahden päivän syömisen jälkeen neljän hengen annoksesta on siis puolet jäljellä. Ok, jos ruoka on sellaista, että sen voi pakastaa, mutta kaikkea ei voi. En mielestäni myöskään voi lapsille enää kolmatta päivää tarjota ruokaa, jonka tiedän maistuvan huonosti. Laitan mieluummin uuden ruuan, jotta he saavat tarvittavat energiat, vitaaminit ja hivenaineet. Loppu ruoka menee siis roskiin.
Otan mielelläni vastaan vinkkejä mitä tehdä tilanteelle
Kävi tänään kylässä ja kurkisti jääkaappiin ja tarkasti sisältöä. Pisti oikein muistivihkoon ylös mitä näki. Mitä tuommoiselle voi tehdä?
Tai oikeammin kiikutan kompostiin muuttumaan mullaksi.
Onneksi on muutama kana, jotka popsii kaiken ylijäämän!
Aina jää ruokaa yli ja kuvitellaan olevamme nuukia ja laittavamme loput jääkaappiin. Sieltä sitten viikon päästä lentävät roskiin.:( Samoin leipää menee vanhaksi, kun ei sitä enää kolmantena päivänä viitsi syödä, kun on jo uuttakin ostettu.
mikrobiologiaa lukeneena, itsekkin välillä joudun " tyhjentämään" kaapin.
En roskiin vaan kompostiin ;)
mitä ihmettä tuo kellekkään kuuluu?
itsehän me ruoat maksamme, niin saadaan varmasti heittää ne vaikka suoraan kaupan kassalla roskiin jos huvittaa?
se on meillä ihan tavallista... mutta leikkeileissä jos päiväys alkaa mennä umpeen niin laitan sen salaatin joukkoon tai teen lämpimiä voileipiä tms... mutta tosiaan nuo edellämainitut on meillä ihan tavallista että niitä välillä roskiin menee. en vaan osaa tehdä sopivasti tai liian vähän ruokaa... oispa koira... =)
Meillä on myös tuollainen tuttava perhe jossa heitetään roskiin ruokaa aivan surutta.
Ostetaan kaiken varalta uutta kaupasta jos vaikka ei olekaan jääkääpissa esim. jotain lihaa ja sitten kotona huomataan oho kaappi onkin täynnä kaikkea mitä juuri ostettiin .
No ei kun roskiin vaan kun ei muisteta ostettiinko edelliset ruuat eilen vai milloin. Pakastimet 2kpl ovat myös täynnä vanhoja lihoja yms. joten sinne ei siitten mahdu ne uudet tuotteet vaan käyttökelpoista ruokaa viskotaan roskiin. Ei mene mulla jakeluun miten jollain on varaa moiseen.
Kait se itse syö viikon samaa ruokaa ja kaapii homeet vain pois leivästä, nami nami.
Onko siinä järkeä, että jos olet ostanut jotain, ja siitä näyttää jäävän yli niin vedetään puoliväkisin naamaan roskiksen sijaan? Kun se kerran on ostettu niin sitten on eikä se ole enää sun lompakosta tai Afrikan lapsilta pois. Väkisin syöty on vaan selluliittina sun pakaroissa ja verisuonten seinämissä ja sitten muu yhteiskunta maksaa sun lihavuudesta aiheutuneita sairauksia! Parempi syödä se minkä jaksaa ja kun ruoka näyttää menevän huonoksi, ostaa vaan uutta. Menee sitä rahaa sitten ripulinkin hoitoon. Ja lisäksi on turha valittaa ruuassa säästämisestä, jos polttaa tupakkaa puol askia päivässä.
Hahaa.
kyllä mäkin joudun heittämään toisinaan ruokaa roskiin, mutta en ole koskaan noin isoja määriä kerralla heittänyt..