Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rakkaus sinulle on ihmissuhteessa?

Vierailija
28.07.2021 |

Minulle se on sitä että puoliso hyväksyy sellaisena kuin olen. Ei yritä kouluttaa, kasvattaa tai parantaa. Ei pidä huonona ja epäilyttävänä ihmisenä. Hyväksyy sen että olen erilainen kuin hän.

Pitää minusta ja haluaa enimmäkseen olla minun kanssani. Kunnioittaa minua ihmisenä, ei esim yritä hyötyä. On myötätuntoinen jos huomaa, että olen väsynyt ja en jaksa. Haluaa minulle pyyteettömästi hyvää.

Näiden lisäksi on tunne siitä, että yhdessä synkkaa. On huumoria ja hauskaa. Joskus kiusoittelua hyvällä tavalla. Sen lisäksi kinastelua ja oman tilan hakemista, mutta ei aggressiivisesti tai ilkeästi. Jos riidellään niin sovitaan. Jos jotain tuollaista hyvää on, sen haluaa pitää ja korjata väärinkäsitykset.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, ei ainakaan jnkun sairaanloisen pennun häirintää.

Vierailija
22/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudessa en kyllä hyväksyisi pelaamista muiden kanssa, tapailua ja panoa muiden kanssa.

Monille omistaminen ja komentamisoikeus on tärkeämpiä kuin edes se, että kumppania haluaa ja hänen kanssaan haluaa jakaa jotain ainutlaatuista. Oman määräysvallan osoittaminen on ykkösenä.

Jos kyseessä on rakkaus, toista ajatellaan jo ennen tekoja, eikä pyritä vain asettamaan rajoja. Ja joo en ole polyamorinen. Mutta vaikuttaa että puolison omistusoikeus on yli sen, että puolisoa rakastaa ja tulee rakastetuksi.

Kyse on enemmänkin siitä, etten voisi olla hänelle rakas, jos olisin se kolmas tai viides vaihtoehto. Se kertoisi hänen valinnasta olla rakastamatta ja pitämättä tärkeänä minua, haluamatta tehdä minulle hyvää, ei komentamisesta. Rakkaudessa on vastavuoroisuus. Itse en voisi hyvin, jos huomaisin olevani jossain jonossa odottamassa. Rakas on rakkaudessa tärkeä, ei sitö tärkeää arvoita häntäpäähän jonoon muiden valintojen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on illuusio, mielenhäiriö joka saa ihmiset tekemään järjettömiä asioita. Se on vain keino saavuttaa haluamansa asiat.

Vierailija
24/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voihan sitä hyväksyä sellaisenkin ihmisen, jota ei rakasta. Hauskaakin voi olla sellaisen ihmisen seurassa, jota ei rakasta. Voi myös pitää toisesta ihmisestä ja olla myötätuntoinen häntä kohtaan, vaikka ei rakastaisi häntä.

Niin voi. Mutta eihän se muuta sitä, että joku mieltää nuo asiat kuuluvan rakkauteen. 

Minuun iski tuo "haluaa olla toisen seurassa". Minusta on vaikea olla ihmisten kanssa ja ihmisten seurassa, siedän sitä vain lyhyinä pätkinä. Olen aina epäillyt, että ehkä en osaakaan rakastaa ja nyt kun mietin asiaa, niin asia todellakin taitaa olla näin. 

Tietysti rakkauttakin voi olla monenlaista, myös vajavaista ja pientä. Minulle ei riittäisi tämä rakkaus, jota pystyn itse tarjoamaan. 

Vierailija
25/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on välittämistä.

Monet sekoittaa rakkauden ihastumiseen.

T: Tunteellinen mies

Eikö ihastunut ihminen sitten välitä?

Vierailija
26/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on illuusio, mielenhäiriö joka saa ihmiset tekemään järjettömiä asioita. Se on vain keino saavuttaa haluamansa asiat.

Toii on varmaan mutten yksi syy miksi sanoin teiini iässä että minusta tulee poliisi että pääsen sivusta katsomaan ihmisten käyttäytymistä ja justiin eri kulmasta kuiin itse olisi osalllisena tällaisissa ns tunnemyrskyissä.

Vierailija
27/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuollaista se on mitä mainitsit. Se vain on ihan marginaalisen määrän ihmisiä saatavissa.

Minulla on on tuollainen mies. On ollut jo 10 vuotta.

Kyllä heitä on, mutta he eivät naisille kelpaa. Av:n mukaan harva ottaa miehen, jolla on lapsia kahden naisen kanssa.

Vierailija
28/30 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on välittämistä.

Monet sekoittaa rakkauden ihastumiseen.

Eikö ihastunut ihminen sitten välitä?

Pelkästään ihastunut ihminen ei välitä, mutta voihan molempia tuntemuksia tuntea saman aikaisesti. Olen minäkin ihastunut naisten ulkonäköön, mutta ei ole silti jäänyt kaipuuta, vaikka näitä naisia en ole myöhemmin enää nähnytkään. Eli sitä rakkautta ei ole ollut noita naisia kohtaan itselläni. On niitä monenlaisia ihmisiä. Vaikea minun on tietää miten sekaisin olevat, tunnekylmät ja mielipuolet tuntevat. Vai voiko tuollaiset ihmiset tuntea rakkautta? Erilaisia ajatusmallejakin on. Jokaisella on omat näkemyksensä asioista ja eihän toisten tuntemuksia voi toiset määritellä, mutta silti kaikilla on omat totuutensa.

Vierailija
29/30 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/30 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tuumin kuin ap, paitsi etteipä se noin ole tuntunut olevan vaikka on väitetty rakastavansa. Silti en vaan joiltain osin kelpaa ja ne jutut aiheuttaa toisessa raivoa/kiukkua. Valitettavaa, etten ole täydellinen. Itse olisin hyväksynyt vaikka rampauttavan sairauden mutta se kävi todella henkisen puolen päälle kun sai itse tuntea vähänväliä olevansa ihan kelvoton toisen silmissä.