Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarvitsen aina "velihahmon"?

Vierailija
09.08.2014 |

Olen huomannut, että käydessäni läpi kriisejä, hankin rinnalleni "velihahmon", miespuolisen ystävän (aviomies on, en hae mitään seksuaalista suhdetta heistä). JOtenkin käsittelen elämääni heistä peilaten. En voi käsitellä yksin itsessäni. Tai voin, mutta mielikuvituksessani jatkan heidän kanssaan dialogia ja kertaan heiltä saamiani neuvoja. Kuvioon kuuluu, että ko. velihahmot ovat aina yläpuolellani, opastamassa. He ovat aina jotenkin "menestyneempiä" tai pitemmällä elämässä kuin minä. Mutta silti siirrän heihin jotain huolehtimista. Ollessani syvällä kriisissä minulla täytyy olla joku toinen ihminen, jonka asioista huolehtia. 

Kuulostaa oudolta, mutta näin mieleni toimii uudelleen ja uudelleen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelet tarvitsevasi

velihahmo on jo sinussa

olet se itse

Vierailija
2/11 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde ap:lla on isäänsä? Villi veikkaus, että tässä haetaan isähahmoa.

t. mies 43v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi

Vierailija
4/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla veli?

Vierailija
5/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on aina joku velihahmo jolla on vaikeampaa kuin minulla.

Vierailija
6/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäsin nuorempana aina avautua itseäni 10v vanhemmille miehille, ehkä mäkin tarvitsin jonkun isovelihahmon, kun ei mulla sellaista oo, on vaan nuorempia veljiä.

Vierailija
7/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 18:54"]

Minulla taas on aina joku velihahmo jolla on vaikeampaa kuin minulla.

[/quote]

Juuri näin yritän kuvitella, että velihahmo on se joka tarvitsee apua, vaikka se avuttomin on peilissä..

Esim. olin identiteettikriisissä ja parisuhdekriisissä itse, mutta siirsin katseeni ystävään joka kävi eroa läpi. Hän oli 'pikkuveljeni' tuolloin. Ja samalla isoveli, joka tietää kaiken ja joka on pidemmällä elämässä.

Olin haastavassa tilanteessa työpaikalla, mutta aloin huolehtia työkaverista joka irtisanottiin, osa energiastani meni hänen suuntaan vaikka olin burnoutin partaalla itse. 

Käyn nyt läpi elämääni laajemmin (joku 30-kriisi), ja yritän samalla kaitsea toista samojen kysymysten kanssa painivaa nuorempaa miestä. Mutta silti hän on työelämässä menestyneempi, vakaampi perhe-elämä, kuvittelen hänen olevan henkisesti pidemmällä prosessissaan.

Vierailija
8/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lla on ristiriitainen velisuhde oikeaan pikkuveljeen. 

Toisaalta kateellinen vanhempien huomiosta ja puolueellisuudesta. Toisaalta kilpaileva. Toisaalta ylihuolehtiva (esim. huolehtinut aikuisen veljen alkoholinkäytöstä ym.), kuin vastuu hänestä ja hänen tunne-elämästään olisi edelleen minun. 

Vierailija
9/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset eriydy omaksi yksilöksi?

Vierailija
10/11 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttelet itseäsi

jumissa lapsuudenperheen roolissa