Päättääkö myyjä, varmennetaanko ostos?
Mistä johtuu että samassa kaupassa ostokseni toisinaan varmennetaan ja toisinaan ei? Voiko myyjä itse valita, varmennetaanko ostos vai mistä moinen johtuu?
Kommentit (20)
Tarkoitan siis kun maksan pankkikortilla ostokseni. Joskus kone näyttää että varmennus lähetetty ja toisinaan varmennusta ei taas tule.
Tiedän että electronit varmentavat ostoksen aina, mutta minulla on tavan pankkikortti jossa myös MasterCard ominaisuus. Ihmetyttää miksi joskus varmentaa ja joskus ei.
Yli 50e ostokset ainaki varmentaa. Myyjä ei sitä päätä vaan pankki.
Satunnaisia varmennuksia, toisten pankkien kortit varmentaa aina (esim. S-pankki). Myyjällä ei ole asiaan osaa taikka arpaa.
Myyjä ei voi asiaan vaikuttaa. Varmentaa satunnaisesti, electronit aina.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:28"]
Nevö hööd mistään varmentamisista.
[/quote]
Ootko myyjä, etkä tiedä mitä varmennus tarkoittaa? :D Heh, kysypä töissä joltain.
Myyjä ei voi päättäää varmentaako kone vai ei.
Satunnaisvarmistukset täälläkin :)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:41"]Satunnaisia varmennuksia, toisten pankkien kortit varmentaa aina (esim. S-pankki). Myyjällä ei ole asiaan osaa taikka arpaa.
[/quote]
S-Pankin kortit eivät aina ole varmentavia...
Ihmisillä on kyllä ihan kummia uskomuksia siitä, mitä myyjät voivat tehdä/nähdä korttimaksutapahtumassa. Varmaan suurin valtuus on sallia PIN-koodin ohitus.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:28"]
[/quote]
Ootko myyjä, etkä tiedä mitä varmennus tarkoittaa? :D Heh, kysypä töissä joltain.
[/quote]
En ole myyjä, mistä sen repäisit?
Minä ainakin loukkaannun, jos myyjä varmentaa, eikä luota.
Minä varmennan kaikki epäilyttävän näköiset. Usein narahtaa (palkka tulee seuraavana päivänä).
Minäkin olen ihmetellyt tuota, että samassa kaupassa välillä tulee tuo varmennus, mutta useimmiten ei. Olenkin päätellyt että se on jotain satunnais otoksia. Tosin itsekkin mietin pystyykö myyjä pyytämään tuota varmennusta.
Pin koodin pystyy ohittamaan ihan itsekkin. Tämän huomasin kerran baarissa kun sohlasin koodin väärin ja painelin paria nappia. Sain kuitin allekirjoitettavaksi. Aika pelottavaa että noin voi tehdä :0
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:37"]
Yli 50e ostokset ainaki varmentaa. Myyjä ei sitä päätä vaan pankki.
[/quote]
Ei varmenna läheskään aina. Tosi harvoin missään prismassa ja cittarissa tulee varmennus kun kortilla maksaa ruokaostoksia.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 18:19"]Minäkin olen ihmetellyt tuota, että samassa kaupassa välillä tulee tuo varmennus, mutta useimmiten ei. Olenkin päätellyt että se on jotain satunnais otoksia. Tosin itsekkin mietin pystyykö myyjä pyytämään tuota varmennusta.
Pin koodin pystyy ohittamaan ihan itsekkin. Tämän huomasin kerran baarissa kun sohlasin koodin väärin ja painelin paria nappia. Sain kuitin allekirjoitettavaksi. Aika pelottavaa että noin voi tehdä :0
[/quote]
Pin-koodin ohituksesta pitäisi tarkistaa myös henkilöllisyys, ja myyjä sen sieltä kassastaan sallii, kun olet ensin painellut niitä nappeja...
Joskus varmentaa, joskus ei. Ainakin noi normaalit parinkympin kauppaostokset. Oikeastaan aika ärsyttävää, kun välillä ei ole varma että mitä siellä tilillä on jäljellä jos noita menee 4-5 päivän päästä.
Kyllä pystyy varmentaan ...täytyypä maanantaina kokeilla lomalta paluun kynniaks;)