joku jolle työnantaja maksaa lisäeläkettä
Missä asemassa olet ja paljonko maksetaan? Hallinnoitko itse eläkettäsi ja saatko eläkkeen mukaan kun lähdet yrityksestä?
Kommentit (7)
Miehen edellinen työnantaja maksoi lisäeläkettä ja työnantaja hallinnoi eläkettä. Mies sai eläkkeen mukaansa kun irtisanoi itsensä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:55"]Ei ketään muita?
Itse olen it-konsultti ja firma maksanut lisäeläkettä yli 10 vuotta. muutama kymppitonni jo kertynyt eläkettä. Hallinnoin eläkettä itse eli valitsen miten rahat sijoitetaan. Eläkkeen saan mukaani vaikka irtisanoutuisin tai minut irtisanottaisiin.
[/quote]
Edunsaajaksi on merkitty lapsi.
Olen eläkkeellä vakuutusyhtiöstä. Meille kertyi jokaiselle pitkään palvelleelle lisäeläkettä, jonka menetti jos vaihtoi työpaikkaa. Mutta jos jäi eläkkeelle yhtiöstä sai sen lisäeläkkeen. Minulla se on komisensataa per kuukausi, ei jättisuuri, mutta onpahan lisänä rokassa sekin.
Ammatissani työnantaja maksaa lisäeläkettä, mutta summa on pieni. Se on 1,2 % palkasta, kun itse maksan saman 1,2%. Sen hallinnointi on ammattiliiton sopima juttu ja maksu alkaa kai 63-vuotiaana. En ole niin selvillä. Siihen on vielä aikaa...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:30"]
Ammatissani työnantaja maksaa lisäeläkettä, mutta summa on pieni. Se on 1,2 % palkasta, kun itse maksan saman 1,2%. Sen hallinnointi on ammattiliiton sopima juttu ja maksu alkaa kai 63-vuotiaana. En ole niin selvillä. Siihen on vielä aikaa...
[/quote]
Olen kai alempi toimihenkilö, käsittääkseni.
Asiantuntijana eläkeyhtiössä. Yhtiö maksaa lisäeläkkeen ja hallinnoi sitä.
Ei ketään muita?
Itse olen it-konsultti ja firma maksanut lisäeläkettä yli 10 vuotta. muutama kymppitonni jo kertynyt eläkettä. Hallinnoin eläkettä itse eli valitsen miten rahat sijoitetaan. Eläkkeen saan mukaani vaikka irtisanoutuisin tai minut irtisanottaisiin.