Pää ei kestä tätä sairaalassa oloa..
3kk sairaalassa, 2vk kotona ja takaisin sairaalaan. Olisin päässyt heti huomenna pois mutta ei, kuumehan se nousi. Miten ihmeessä tätä jaksaa henkisesti.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on?
Syöpä
Ap
Voi ei. Siellä kyllä pää hajoo ja tulee entistä sairaammaksi. Toivottavasti pääset pian kotiin. Tsemppiä.
Luo keinotodellisuus? Hanki sellaiset lasit, joilla pääset matkustamaan pois potilashuoneestasi? Olen ollut sairaalassa jumissa vain viikon ja sekin oli minulle tarpeeksi vaativaa, joten en voi verrata kokemustani sinun sairaalajaksoihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Siellä kyllä pää hajoo ja tulee entistä sairaammaksi. Toivottavasti pääset pian kotiin. Tsemppiä.
Kiitos. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voimia.<3
Kiitos. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan sinua sinne pakota.
Ei toki mutta en minä ehdoin tahdoin halua kuolla kotona siihen että kieltäydyn hoidosta.
Ap
Koita pitää jaksamisen mukaan yhteyksiä läheisiin ihmisiin. Jos niitä ei ole, niin ehkä sairaalassa on joku psykologi tai pappi kenen kanssa voisi jutella. Jos oot pitkään yksin, niin ajatukset alkaa kiertää kehää ja kasvaa turhan suuriksi. Ääneen juttelu jonkun kanssa helpottaa. Voimia, ja toivottavasti paranet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on?
Syöpä
Ap
Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan sinua sinne pakota.
Oletko ihan tosissas? Joskus se sairaalassa olo on vähän pakollista, jos haluaa hengissä pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Luo keinotodellisuus? Hanki sellaiset lasit, joilla pääset matkustamaan pois potilashuoneestasi? Olen ollut sairaalassa jumissa vain viikon ja sekin oli minulle tarpeeksi vaativaa, joten en voi verrata kokemustani sinun sairaalajaksoihin.
Yritän saada netissä, kirjoja lukemalla, äänikirjoilla ja tv ohjelmilla ajan kulumaan. Mutta hidas on tuo kello kulkemaan..
Ap
Jotain asioita mihin voisit keskittyä. Jaksatko lukea tai katsoa ohjelmia? Onko huoneseuraa, kenen kanssa jutella? Saako käydä vieraita? Voitko soitella puhelimella kun on tylsää, tai riittääkö siihenkään voimat.
Vierailija kirjoitti:
Koita pitää jaksamisen mukaan yhteyksiä läheisiin ihmisiin. Jos niitä ei ole, niin ehkä sairaalassa on joku psykologi tai pappi kenen kanssa voisi jutella. Jos oot pitkään yksin, niin ajatukset alkaa kiertää kehää ja kasvaa turhan suuriksi. Ääneen juttelu jonkun kanssa helpottaa. Voimia, ja toivottavasti paranet.
Läheisiä onneksi on, siitä olen onnellinen. Valtava ikävä vaan lapsia ja puolisoa kokoajan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotain asioita mihin voisit keskittyä. Jaksatko lukea tai katsoa ohjelmia? Onko huoneseuraa, kenen kanssa jutella? Saako käydä vieraita? Voitko soitella puhelimella kun on tylsää, tai riittääkö siihenkään voimat.
Näitä tulee kaikkia tehtyä. Raastavinta tässä on valtava ikävä lapsia ja puolisoa.
Ap
Tsemppiä. Olin joskus sairaalassa kuukausia ja se oli piinallista aikaa. Päädyin mm. keräilemään huonekaverien astioita ruuan jälkeen, että olis jotain tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Voimia ja tsemppiä 💛
Kiitos.
Onko sulla vaihtoehtoja?
Ei?
Auttaako rutiinien luominen? Esim. lukemista klo 9-11, neulomista klo 12-13, maalausta klo 14-16, Netflix klo 17-19, illalla vielä vaikka palapeliä
Vaihda tähän listaan omat harrastuksesi tai uudet harrastukset. Jos siis jaksat tehdä jotain.
Voimia.
Mikä sulla on?