Kannattaako erota ihan ok suhteesta ??
Kertokaa teidän kokemuksia kun on ok suhde mutta jotain puuttuu?? eronneet mietittekö eroa pitkään ennen eroa ja miten asiat sen jälkeen ?? Välillä mielessä käy ero mutta sitten sitä miettii että ehkä asiat muuttuu tai itse vaatii liikaa tai sitten ne ei muutu uuden kumppanin kanssa. Haluttomuus ja intohimon puute vaivaa suhdettamme. Tietty läheisyys ja halut hukassa. Ei myöskään kauheana tehdä yhdessä asioita hyvällä mielellä :ss. Muuten suhde toimii hyvin kuin " kämppissuhde". Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä ja lapsia ei ole. Voiko halukkuus nousta uuden kumppanin kanssa tuntuu niin oudolta aivan kuin itse olisin muuttunut?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mutta ette ole vielä naimisissa? Tää on olennaista. Talous toisin sanoen. Jos putoot johki köyhyysloukkoon jättämällä kumppanin, niin sun elämänlaatu ei nouse, se putoaa. Ja sä voit kuvitella ,että noo, se putoaa vähäksi aikaa mutta mikään ei takaa, että löydät kipinä-suhteen seuraavaksi. Voit jäädä kokonaan ilman sitä, mutta hyvässä taloudellisesti turvatussa platkussa kumppanuussuhteessa on edes toi puitteiden olemassaolo.
Mä tapasin miehen, johon rakastuin heti, vasta, kun olin autuaan liian vanha eikä se edes huolinut mua. Mutta vasta sitten tajusin, sain tajuta, mitä edes sellainen mieletön kipinä tarkoittaa ja miltä se tuntuu! Siihen asti oli vaan näitä kumppanuussuhteita. Luulin, että oon jotenkin tunnekylmä ja siksi tää on aina tätä.
Antaisin paljon siitä, että saisin palata takaisin nuoruuteen ja ymmärtäisin etsiä vain tuollaista mieletöntä suhdetta. Mutta eihän sitä edes tajua, mitä pitää etsiä ennen kuin on tuollainen esimerkki, josta tietää mitä on todellakin tuntea niin, että meinaa hajota.
Eli jos oot nuori, ja ette oo naimisisa, niin etsi sitä rakkautta - mutta tiedosta riskit. Näin mä itse tekisin tän jälkiviisauteni valossa.
Olipas ihmeellinen kirjoitus ja vielä noin valtavasti yläpeukkuja!
En edes tiedä mistä aloittaa... No ensinnäkin se, että elämänlaatu useinkin saattaa nousta vaikka tulot tippuisivatkin. Raha ei aina tuo onnea, varsinkaan jos vastineeksi siitä joutuu olemaan huonossa suhteessa. Lisäksi on yksinkertaisesti väärin kumppania kohtaan olla tämän kanssa vain rahan takia. (Ellei kumppani ole itse tästä tietoinen ja siihen suostunut).
Toisekseen sitten tuo, että kipinäsuhteen voisi löytää vain nuorena! Eihän se pidä lainkaan paikkaansa. Mikä kipinä sellainen on joka perustuu pelkästään nuoruuteen? Jos sinun rakastamasi mies ei huolinut sinua iän takia, niin olisitko tosiaan oikeasti halunnut sellaisen miehen jolle nuoruus on toisessa tärkein asia? Entäpä jos olisit tavannutkin hänet nuorena? Hänhän olisi jättänyt sinut kun sinulle olisi tullut ikää. Olisiko suhde ollut sen arvoinen? Mielestäni sinunkin kannattaa etsiä sitä kipinäsuhdetta nyt eikä haikailla nuoruuteen takaisin etsimään nuoruuteen perustuvaa suhdetta joka päättyy joka tapauksessa aikaisin. Kun löydät molemminpuolisen kipinän nyt, voit olla varma että se on aitoa ja kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsiperhearki, työt yms kai aiheutti monen vuoden "kämppissuhteen". Seksiä oli muutamia kertoja vuodessa, mutta kyllä meillä kivaakin oli esim. kahdestaan reissuista.
Jostain kuitenkin on löytynyt uutta intoa myös seksille ja oikeasti tunnen eläväni taas parisuhteessa. Lapset jo teinejä ja elämä tavallaan helpompaa, vaikka toinen teini on ollut vakavasti sairas yms. ja aiheuttanut paljon huolta ja murhetta.
Ei kovin selkeitä keskusteluja olla käyty, vaikka toki joskus riitojen yhteydessä puhuttu asioista. Mielestäni tilannetta ei olla mitenkään tietoisesti muutettu, se vaan on muuttunut parempaan suuntaan. Eli näinkin voi käydä 😁
Olen vajaa 2 vuotta odottanut muutosta nykyisessä suhteessa ja sama meininki jatkuu. Kohta varmaan lähden vieraisiin jos kotona ei kiinnosta kipinää polttaa. Hukkaan tässä elämä menee[/quote
Mitäs jos eroat ensin ja sitten lähdet paneskelemaan muita. Parisuhteessa on aina kaksi, sinä olet toinen osapuoli. Mieti miten loukkaisit toista.
Harmi kun Temppareihin on jo parit valittu. Siellä pääsee vanhasta eroon ja saa uutta miestä tilalle.
Oletko koskaan pysähtynyt miettimään omaa minuutta? Vaikutat hukanneen itsesi tässä neljän vuoden aikana. Et voi kylmiltään lähteä hakemaan uutta ilman että tiedät mitä haet ja kelle. Laastarisuhteissa vaarana on jäädä pyörimään oravanpyörään. Aina tulee uudempi ihanampi vaihtoehto. Pysy hetken aikaa yksin kunnes löydät minuutesi. Minuuden löytämisen tärkeys perustuu siihenkin ettet seurustele seurusteleminen vuoksi vaan rakkaudesta.
Haloo nainen, jotain rajaa itsekkyydelle. Eiköhän tekisi sinullekin hyvää elää jonkin aikaa itsekseen.