Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minun riivittävä nämä irti

Vierailija
28.07.2021 |

Alakerrassa muutama vuosi sitten asunut pariskunta, omistusasunto muuten heillä, istuttivat pihaterassinsa laidalle villiviinin. Monivuotinen kasvi siis. Ja nykyään tämä villiviini puskee latvojaan minulla vuokralla olevan asunnon parvekkeelle, niitä venyy pitkin parvekkeen lattiaa ja sieniä. parvekekaiteeseen ne eivät pysty tarttumaan, koska se on sellaista materiaalia johon imukärhöt eivät pysty.
Olen joissakin aiemmissa vuokra-asunnoissa oppinut tietämään, ettei asukas saa laittaa sellaisia parveke tai terassi-istutuksia jotka menevät naapurin puolelle. Tämä villiviinin istuttanut oli nuori pari.

Jos revin nämä minun asumani asunnon parvekkeelle tunkevat versot irti, jää seiniin ja lattiaan tietysti jälkiä. Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä... Antaa roittojen olla vai repiä irti ja kertoa sitten pois lähtiessä, että olen antanut olla, koska ongelman ydin on se, ett tuo villiviini on alunperinkään istutettu harkitsematta mitä siitä koituu kun se lähtee kasvamaan ja venymään niin korkealle kuin ikinä yltää. Toisaalta kun niitä versoja kasvaa pitkin lattiaa, niin järkevää olisi tietysti leikata ne parvekkeen laidan raoista pois tunkemasta heti kun niitä alkaa näkyä. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että harvinaisen typerää taas tämäkin harkitsematon touhu eräitten taholta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seiniä pitkin niitä villiviinin versoja venyy...

Vierailija
2/4 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi pois vaan mutta ota kuvat ennen ja jälkeen. Villiviini tuhoaa tehokkaasti rakenteita. Voit siis näyttää kuvat vuokranantajalle tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko puska pitäisi poistaa. Kerro ongelmasta vuokranantajalle, hän selvittäköön, mitä tehdä.

Vierailija
4/4 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kuvat niistä sinun luoksesi tunkevista versoista ja laitat ne vuokranantajalle ja selostat että näin on nyt käymässä ja mitäs nyt.