Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 55-v enkä ole ikinä nähnyt metsässä käärmettä, minua ei ole ikinä pistänyt ampiainen tai purrut punkki

Vierailija
28.07.2021 |

Olen lapsena paljonkin ollut luonnossa. Vanhempana en tietenkään yhtä paljon.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi hirvikärpästä en ole ikinä iholta yllättänyt.

Ap

Vierailija
2/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yltänyt samaan jo 45-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin Suomea olet kotoisin?

Vierailija
4/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hullut kävelee paljain säärin jossain pitkässä ruohikossa.

Vierailija
5/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä homma, onkohan vaan tuuri käynyt vai syötkö esim. todella paljon valkosipulia?

Olen nyt kolmekymppisenä nähnyt 3 rantakäärmettä ja joutunut niin ampiaisten, hirvikärpästen kuin punkkienkin uhriksi. Vaikka ihan kaupunkilaisplikka olen aina ollut.

Vierailija
6/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan käytä shortseja. Imekää siitä🤣

Vierailija
7/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hullut kävelee paljain säärin jossain pitkässä ruohikossa.

Eipä niitä punkkeja pelkästään pitkästä ruohikosta saa.

Vierailija
8/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykäärmeitä kyllä harvoin näkee, mutta et ole lapsuuden jälkeen kyllä tainnut kovin paljon olla siellä luonnossa. T. punkkimagneetti

Vierailija
9/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko ei tule kello kaulassa. Kelle vaan voi sattua mitä tahansa tai olla sattumatta.

Jos yhtään lohduttaa, sinulla on mikrobeita mahassa ja pölypunkkeja kotona.

Vierailija
10/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita joka paikassa ole. Varsinkaan asfalttiviidakossa.

Vierailija
11/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mahda harrastaa sienestystä tai marjastusta. Ainakin hirvikärpäsiltä on näissä hommissa lähes mahdotonta välttyä.

Vierailija
12/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viisikymppinen ja nähnyt lukuisia käärmeitä teillä ja ojanpientareilla, kerran on pistänyt 3 ampparia kerralla. Punkkeja en ole nähnyt, eikä hirvikärpäsiä kai juuri ole näillä seuduin ollut.

Vierailija
13/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon paljasjalkainen helsinkiläinen ja mua on ihan kotikulmilla pistänyt ampiainen (useammankin kerran), punkki on löytynyt kerran (tosin silloin oltiin käymässä Espoon puolella) ja käärmeitä näkee ihan tossa keskuspuistossa. Nähnyt useamman. N50

Vierailija
14/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 57, kerran on todistettavasti vatussa ollessa pistänyt ampiainen, toisella kerralla en nähnyt pistäjää, mutta epäilen ampiaista samojen oireiden perusteella ja vattupuskassa silloinkin. Kyyn olen nähnyt kolme kertaa eri paikoissa, käärmeen nahan muutaman kerran. Kerran tuli punkki iholle käsivarteen ihan taajamassa, sellaisen puiston ohi kuljin, mutta huomasin sen heti, niin ehdin hätistää pois. Kerkesin kyllä tunnistaa punkiksi. 

Kyllä meitä jo lapsena varoiteltiin punkeista ja erityisesti lepikoihin kiellettiin menemästä punkkien vuoksi. Kaveriin niitä tuntui tarttuvan, kun ulkoilutti koiraa metsässä silloin tällöin. 

Vierailija
15/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

52v punkki ei ole purrut, kyitä näkyy joka vuosi. Amppari pistänyt pari kertaa. Rakastan sieniä ja sienestystä. Kun hirvikärpäsiä alkoi parveilla Suomen metsissä tuli niistä joka syksyinen riesa. Aina saa kaivaa kymmenittäin hiuksista. Et taida metsässä viihtyä.

Vierailija
16/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko punkit sitten muuttuneet kun nuorena vielä nyppi noita irti ilman mitään oireita ja nykyään jokin hysteria?

Vierailija
17/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kohdannut kaikki neljä minitsemaasi asiaa, vaikka olen paljon sinua nuorempi. Enkä oikeastaan käy metsässä. Mutta pointtini on se, että et ole jäänyt paitsi mistään "tärkeästä". Olet säästynyt paljolta.

Vierailija
18/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 57, kerran on todistettavasti vatussa ollessa pistänyt ampiainen, toisella kerralla en nähnyt pistäjää, mutta epäilen ampiaista samojen oireiden perusteella ja vattupuskassa silloinkin. Kyyn olen nähnyt kolme kertaa eri paikoissa, käärmeen nahan muutaman kerran. Kerran tuli punkki iholle käsivarteen ihan taajamassa, sellaisen puiston ohi kuljin, mutta huomasin sen heti, niin ehdin hätistää pois. Kerkesin kyllä tunnistaa punkiksi. 

Kyllä meitä jo lapsena varoiteltiin punkeista ja erityisesti lepikoihin kiellettiin menemästä punkkien vuoksi. Kaveriin niitä tuntui tarttuvan, kun ulkoilutti koiraa metsässä silloin tällöin. 

Niin, eipä noita kokemuksia montaa ole liki kuusikymppiselläkään, joten ei kai se harvinaista ole, jos joku ei ole noihin koskaan törmännyt. Keskimäärin kerran kymmeneen vuoteen tämäkin jonkin noista kohdannut.

Vierailija
19/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko punkit sitten muuttuneet kun nuorena vielä nyppi noita irti ilman mitään oireita ja nykyään jokin hysteria?

Nykypunkeista useampi kantaa tauteja? Sulla on hyvä vastustuskyky niiden pöpöille? Kai ennen vanhaan sairastettiin tietämättään kun ei ollut tietoa eikä testejä.

Vierailija
20/46 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypunkeista useampi kantaa tauteja? Sulla on hyvä vastustuskyky niiden pöpöille? Kai ennen vanhaan sairastettiin tietämättään kun ei ollut tietoa eikä testejä.

Ei punkit miksikään ole muuttuneet, nykyään vain taudit ja niiden aiheuttajat tunnistetaan paremmin. Levinneet ja lisääntyneet punkit kyllä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi