Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some "tähtösten" kuvat viljapelloilla?!?!?!

Vierailija
28.07.2021 |

Olen nyt joihin tällaisiin törmännyt niin eikö nämä bimbot tajua, että eivät voi mennä noin vain tamppaamaan toisten viljapeltoja, vaikka miten fantsyja "luonnonläheisiä" ihQ kuvia sieltä saisi?:D:D:D:D

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someposeeraus pilaa kyllä kaiken. Mikä arvo on edes saada itsestään lavastettu kuva jostain pellolta tai niityltä, kun niitä kuvia on tusinassa 13? Tolloja on ollut aina, mutta nyt niillä on mukamas ylevä syy tolloiluunsa (ja todisteet siitä kaikkien nähtävillä).

Kaikilla samat poseeraukset, samat  taustat. Toistensa kopioita. Näitä some täynnä. Tympeää ja tylsää. Ei nää ääliöt tajua edes hävetä tylsyyttään!

Vierailija
22/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmennyin kovasti, kun löysin omasta ohrapellosta kuvaajan ja kuvattavan, jotka jokamiehenoikeudella olivat talloneet melkoisen määrän korsia matalaksi. Kuulemma hyvää kuvaa ei muuten saa aikaiseksi.

Samalla tavalla hämmennyin, kun pikkuruisella auringonkukkapellollani oli porukkaa keräämässä kukkia. Eivät ne ole mikään kaikille tarkoitettu etuus etenkään kun peltoläntti on käytännössä pihasaunan vieressä.

Hah, minulla on kaverina myös yksi tällainen "kukkapeltokuvaaja", luulin että ovat jossain omilla landehuudeillaan kun tosiaan poimivat jotain auringonkukkia ja ovat keskellä peltoja, mutta joku toinen kommentoi että missä näin nättiä on niin "jossain tuolla tienvarrella tuli vaan vastaan". :D Todella törkeää kyllä.

On myös näitä kukkapeltoja joista nimenomaan SAA käydä poimimassa kukkia ja ovat sitä varten kasvatettukin. Mutta kannattaa olla 100% varma mistä saa poimia ja muilta pelloilta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauran_landepaukuille kirjoitti:

Haha jyväjemmarit taas kieltämässä kaiken hauskan. Ei ihme että ihmiset valuu kaupunkeihin kun mitään ei saa maalla tehdä. TÄMÄ ON MINUN MAATA!!!

Ei siinä maasta ole kysymys, vaan myyntiartikkeleista, niistä jyvistä esim. Eihän kauppaankaan saa mennä tallomaan tavaroita.

Vierailija
24/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi tietysti olla, että on menty kuvaamaan sometähtösen tai kuvaajan omalle viljapellolle.

Auringonkukkapellot, niitä on kyllä ihan kaupungin järjestäminä poimintapeltoina siellä sun täällä ympäri Suomen niemeä. Että löytyy niitä luvallisiakin kuvauspaikkoja, ei tarvitse mennä kenenkään yksityiselle pellolle.

Vierailija
25/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingin Haltialan kotieläinpihan vieressä olevilla pelloilla olen bongannut näitä neitokaisia poseeraamassa pellossa. Liikun paljon alueella koiran kanssa (en siis pellolla, vaan pellon vieressä menevillä ulkoilureiteillä) ja aluksi ihmettelin, kunnes älysin että sometähtösiähän nuo varmaan ovat (tai wannabesellaisia). On kyllä harvinaisen törkeää, marssivat vaan sinne keskelle peltoa ja kaveri kuvaa.

Nuo nimenomaan ovat niitä Helsingin kaupungin omistamia peltoja, joilta saa kerätäkin kukkia. Toki täytyy katsoa, mistä kerää, siellä kasvatetaan myös rehua niille eläimille.

Vierailija
26/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi, voi, voi, voi...

Mutta tuo aloitushan oli nimenomaan siitä että on menty viljaa kasvavalle pellolle.

Joku ero näissä asioissa pitää pitää.....

Jokamiehenoikeudet, näistä ja jaksetaan vääntää.... Mulla on oikeus, mulla on oikeus, mut sulla on myös vastuu ja velvollisuus. Mulla on oikeus, mulla oikeus, mulla on oikeus, mä meeen, meeen, et voi estää...

Mut sen verran optimisti olen sentään minä tässä, että uskon että suurimmaksi osaksi nuoruudesta ja teiniydestä eroon päässet ovat jo oppineet kunnioittamaan toisen omaisuutta ja tilaa... etteivät he ainakaan ihan joka puolelle tunge kuvailemaan tai sähköpyörillä mönkimään tai koiriansa kusettamaan...

Nää, helvetin perseilijät, nää mulla on oikeus, mulla on oikeus, mulla on oikeus, nää on niitä joilla ei vielä isommalti ole mitään vastuita, ehkei edes omasta itsestään... että sitten sitä vaan mennään oikeudet edellä.... ja ollaan olevinaan fiksuja ja tiedetään mukamas kaikki asiat kaikilta asinahaaroiltaan... ei osata ottaa muiden ihmisten oikeuksia huomioon....

Just toissa päivänä tuli ruotsinkielinen radio-ohjelma jossa keskusteltiin siitä mitä on viisaus, sellainen viisaus johon sananlasku viittaa "vanhuus ja viisaus", no, välttämättä ei kyllä ikä ei ole se yksinomainen viisauden merkki, mutta viisautta tuon keskustelun mukaan, keskustelussa esiin tuodun tutkimuksen mukaan, viisautta on esim. se, että tekee ratkaisuja ja päätöksiä, siis toimii siten, että on huomioinut myös mitä siitä toiminnasta seuraa muille... huomioi siis myös muut...

Vierailija
27/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalainen viljelijä niin köyhä, ettei kestä muutaman korren tallomista? Etelässä otetaan aina rypäleterttu evääksi, ja sitä pidetään täysin inhimillisenä. Sata kiloa rypäleitä ja tyytyväiset paikkakuntalaiset/vierailijat, vs. muutama euro ja maine v*ttumaisesta luonteesta, jonka vuoksi kukaan ei osta viiniäsi...

Vierailija
28/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingin Haltialan kotieläinpihan vieressä olevilla pelloilla olen bongannut näitä neitokaisia poseeraamassa pellossa. Liikun paljon alueella koiran kanssa (en siis pellolla, vaan pellon vieressä menevillä ulkoilureiteillä) ja aluksi ihmettelin, kunnes älysin että sometähtösiähän nuo varmaan ovat (tai wannabesellaisia). On kyllä harvinaisen törkeää, marssivat vaan sinne keskelle peltoa ja kaveri kuvaa.

Nuo nimenomaan ovat niitä Helsingin kaupungin omistamia peltoja, joilta saa kerätäkin kukkia. Toki täytyy katsoa, mistä kerää, siellä kasvatetaan myös rehua niille eläimille.

KUKKIEN kerääminen on eri asia kuin VILJApellon tallominen, ymmärrätkö?

Vilja on viljaa, joka puidaan eikä ole tarkoitus, että sitä tallotaan kun otetaan kuvia. Viljapeltojen vieressä on jopa kyltit, että "kulkeminen kielletty" jne.

Kukkapeltojen vieressä on kyltit "saa poimia".

Just toi asenne on se, että jossain kaupungin omistamalla pellolla kun saa poimia auringonkukkia, se tarkoittaa sitä, että jokainen muukin pelto on vapaata mellastuspaikkaa.

Minusta kuuluu yleissivistykseen nähdä ero viljapellon ja kukkapellon välillä. Plus että lukisi ne kyltit ja yrittäisi sisäistää mitä niissä lukee.

Vierailija
29/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalainen viljelijä niin köyhä, ettei kestä muutaman korren tallomista? Etelässä otetaan aina rypäleterttu evääksi, ja sitä pidetään täysin inhimillisenä. Sata kiloa rypäleitä ja tyytyväiset paikkakuntalaiset/vierailijat, vs. muutama euro ja maine v*ttumaisesta luonteesta, jonka vuoksi kukaan ei osta viiniäsi...

Tätä mäkin oon aina sanonut kun pöllin kaupasta suklaapatukoita. Jos kauppias tosiaan on niin köyhä, ettei kestä parin suklaapatukan hävikkiä, niin kauppiashan se siitä saa kyllä v-mäisen maineen.

Vierailija
30/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin yksivuotisista kaupungin kukkapelloista saa poimia, mutta monivuotisista maisemakukkapelloista ei saa poimia. Netistä löytyy hyvin infot yleisille kukkapelloille ja onko poimittavissa vai ei.

Vierailija
31/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti minä käyn tyhjentämässä kesämökkiläisten puuvajat. Hyvää liiketoimintaa ensin myydä polttopuut ja sitten noutaa puut takaisin. Ei se pikkutontilla kyhjöttävä edes tajua, miksi polttopuut on aina lopussa.

Vierailija
32/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellolle tai millekään viljelyksille ei voi mennä jokamiehenoikeudella.

Väärin, kyllä saa mennä. Ei ne pellot mitään landepaukkujen pikkuvaltioita ole jotka olisivat irti suomesta.

"Kun pelto ei ole viljelykäytössä sillä saa kulkea jokamiehenoikeudella."

Laki koskee myös polttomoottorivehkeitä mutta sähköpyörillä saat sotkea menemään minkä haluat, kyllä ne landepaukut lakia uskoo kun näyttää isosta kirjasta.

Te kaupunkilaispöljät ette edes tiedä mitä tarkoittaa 'viljelykäytössä' joten turha toivoa lain noudattamista.

Tämä ei tosiaan ole kaikille selvää ja voikin olla vaikea tietää.

Vierailija
33/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKKIEN kerääminen on eri asia kuin VILJApellon tallominen, ymmärrätkö?

Vilja on viljaa, joka puidaan eikä ole tarkoitus, että sitä tallotaan kun otetaan kuvia. Viljapeltojen vieressä on jopa kyltit, että "kulkeminen kielletty" jne.

Kukkapeltojen vieressä on kyltit "saa poimia".

Just toi asenne on se, että jossain kaupungin omistamalla pellolla kun saa poimia auringonkukkia, se tarkoittaa sitä, että jokainen muukin pelto on vapaata mellastuspaikkaa.

Minusta kuuluu yleissivistykseen nähdä ero viljapellon ja kukkapellon välillä. Plus että lukisi ne kyltit ja yrittäisi sisäistää mitä niissä lukee.

Enpä ole nähhyt kylttejä, "kulkeminen kielletty".

Kun pitäisi olla selvää, että kylvön ja puinnin välillä pellolle ei ole asiaa.

Vierailija
34/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvia haluaa niin miksei niitä voi ottaa pellon reunalla pelto taustana. Pakkoko sinne keskelle on mennä.

Vierailija
35/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvia haluaa niin miksei niitä voi ottaa pellon reunalla pelto taustana. Pakkoko sinne keskelle on mennä.

Onhan toi nyt ihan eri ottaako reunalla vai keskellä. Tyttären valmistujaiskuvat otettiin jos nyt ei ihan keskellä niin ainakin muutaman metrin päässä pellon reunasta, pelto toki oli oma joten "lupakin" kuvaamiseen toki oli.

Vierailija
36/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelloissahan menee yleensä urat, miksi eivät kävele niitä pitkin?

Vierailija
37/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt esimerkkejä. Itse huomasin ainakin Chafakin ja pokkiksensa kuvat sekä Alina Voronkovan. Muita?

Vierailija
38/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jumankaut, emmie millään lakkaa hämmästelemäst näitä landepaukkuja. Muutaman viljankorren takia nyt alkaa poraamaan kun tuloksena on ikuinen valokuva ja uusi seuraajia someen. Osaako nämä landepaukut edes käyttää taskulaskinta?

Minäpä kerron, siinä pellossa on 10 000m2 hehtaarilta ja hehtaarin sato on 5000kg, Tarkoittanee että neliöllä on 500g viljaa jonka kilohinta on 0,14€ eli jos kuvaajat tallaa  pari neliötä niin sehän tekee noin 0,14€ mikä on melkein sama kuin tölkin pantti joita nämä kuvattavat jättävät useammankin kappaleen viljelijälle.

Olen jättänyt maanomistajille satoja pantillisia tölkkejä heidän mailleen enkä ole tallonut kuin muutamia kymmeniä neliöitä. Joten yritettäisiinkö elää sovussa aina näin kesäisin kun kohtaamme arvon maaseudun ihmiset tuttavallisemmin landepaukut.

Vierailija
39/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt esimerkkejä. Itse huomasin ainakin Chafakin ja pokkiksensa kuvat sekä Alina Voronkovan. Muita?

No todella moni joilla 1 000-15 000 seuraajaa esim. Ei kaikki ole julkkiksia somessa.

Vierailija
40/48 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jumankaut, emmie millään lakkaa hämmästelemäst näitä landepaukkuja. Muutaman viljankorren takia nyt alkaa poraamaan kun tuloksena on ikuinen valokuva ja uusi seuraajia someen. Osaako nämä landepaukut edes käyttää taskulaskinta?

Minäpä kerron, siinä pellossa on 10 000m2 hehtaarilta ja hehtaarin sato on 5000kg, Tarkoittanee että neliöllä on 500g viljaa jonka kilohinta on 0,14€ eli jos kuvaajat tallaa  pari neliötä niin sehän tekee noin 0,14€ mikä on melkein sama kuin tölkin pantti joita nämä kuvattavat jättävät useammankin kappaleen viljelijälle.

Olen jättänyt maanomistajille satoja pantillisia tölkkejä heidän mailleen enkä ole tallonut kuin muutamia kymmeniä neliöitä. Joten yritettäisiinkö elää sovussa aina näin kesäisin kun kohtaamme arvon maaseudun ihmiset tuttavallisemmin landepaukut.

Jos omistaisin omakotitalon niin en silti haluaisi sinne tuntemattomia ihmisiä tallaamaan nurmikkoani, vaikka jättäisivätkin kuinka monta tyhjää kaljatölkkiä pihaan pantiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän