En voisi seurustella naisen kanssa, joka tekee yhdyssanavirheitä
En voisi seurustella yhdenkään naisen kanssa, joka tekee yhdyssanavirheitä ja muita karkeita kielioppivirheitä. Ei kenenkään täydellisesti tarvitse kirjoittaa, mutta on hyvin vaikea ottaa vakavasti naista, joka ei hallitse omaa äidinkieltään edes siinä määrin auttavasti, että tekee yhdyssanavirheiden kaltaisia alkeellisia mokia.
Hyvää loppukesää kaikille kirjoitustaitoisille naisille. Olette vähemmistössä, etenkin tällä palstalla.
Kommentit (23)
Itse olen kirjoittanut L:n äidinkielestä. Mieheni taas sanoo: Kilpisrauhanen, tinjami, Oululainen (Oulainen) jne....
Kun netti takkuaa, tietokone menee rikki, hän korjaa sen hetkessä. Eipä auta olla ylpeä yhdestä asiasta, jos on niin tyhmä kuin minä tekniikassa. Oletko itse kaikessa hyvä?
En voisi seurustella naisen kanssa, joka tekee yhdyntävirheitä
En voisi seurustella naisen kanssa, joka tekee yhdyntävirheitä
En voisi seurustella yhdenkään naisen kanssa, joka tekee yhdyntävirheitä ja muita karkeita perusvirheitä. Ei kenenkään täydellisesti tarvitse kroppaansa käyttää, mutta on hyvin vaikea ottaa vakavasti naista, joka ei hallitse omaa kehoaan edes siinä määrin auttavasti, että tekee yhdyntävirheiden kaltaisia alkeellisia mokia.
Hyvää loppukesää kaikille hyväkroppaisille tiukoille rakastelutaitoisille naisille. Olette vähemmistössä, etenkin tällä palstalla.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:52"]hahah, kielioppinatsit aina jaksavat naurattaa mua. olen älyttömän huono kieliopissa. en osaa yhdyssanoja, paitsi ulkoa ne opettelemalla, puhun välillä väärillä sijamuodoilla ja en ehkä koksaan ole kirjoittanut kieliopillisesti oikein yhtäkään lausetta, pilkut tippuvat minne sattuu ja muutenkin kirjoittaminen ja puhuminen on vaikeaa.. Kaikesta täsätä säälittävästä äidinkielellisestä soperruksesta huolimatta olen valmistumassa lääkäriksi, luen kemiaa ja fysiikkaa yliopistolla enemmän kuin olisi tarve, lähinnä omaksi ilokseni, pitkästä matikasta kirjoitin laudaturin. Voisin kuitenkin hyvin seurustella miehen kanssa joka ei osaa derivoida.
Luehan nyt Sirumaarit läksysi ja mene sitten nukkumaan. Huomenna on koulupäivä, eikä tarkkailuluokan opettajasi katso hyvällä, kun nuokut tunnilla.
[/quote]
oli ehkä viidestoista kerta kun joku epäilee etten ole sitä mitä kerron olevani. onko täysin mahdoton ajatus että matemaattisesti lahjakas 26 vuotias ihinen kärsii vaikeasta lukihäiriöstä?
[/quote]
Ei ole mahdoton ajatus. Epäilyä ja huvitusta herättää lähinnä teinimäinen tyylisi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:47"]Itse olen kirjoittanut L:n äidinkielestä. Mieheni taas sanoo: Kilpisrauhanen, tinjami, Oululainen (Oulainen) jne....
Kun netti takkuaa, tietokone menee rikki, hän korjaa sen hetkessä. Eipä auta olla ylpeä yhdestä asiasta, jos on niin tyhmä kuin minä tekniikassa. Oletko itse kaikessa hyvä?
[/quote]
En tietenkään ole, mutta kaipa meillä kaikilla on kriteerimme parinvalinnassa. Vai otitko vain ensimmäisen vastaantulijan, joka sinut huoli?
Minulle äidinkielen hallinta on olennaisempaa kuin vaikkapa vartalon muoto, jälkimmäinen tuntuu tosin palstan perusteella olevan pätevämpi syy karsia seurustelukumppani kuin esimerkiksi tietynlaiset taidot, lahjakkuus ja kiinnostuksenkohteet - kuten kieli.
< En voisi seurustella naisen kanssa, joka tekee yhdyssanavirheitä >
Minä taas en voisi seurustella helposti korjattavia korrelaattivirheitä tekevän miehen kanssa.
Minäkin olin tosi tiukkapipoinen sen suhteen, miten korrekti kielioppi varmasti kertoi sivistystasosta paljon. Sitten tutustuin hurmaavaan pieneen poikaan, jolla on dysleksia, mutta sivistystä ja tietoa vaikka muille jakaa. Nyt jatkan elämää hiukan avoimemmin mielin.
hahah, kielioppinatsit aina jaksavat naurattaa mua. olen älyttömän huono kieliopissa. en osaa yhdyssanoja, paitsi ulkoa ne opettelemalla, puhun välillä väärillä sijamuodoilla ja en ehkä koksaan ole kirjoittanut kieliopillisesti oikein yhtäkään lausetta, pilkut tippuvat minne sattuu ja muutenkin kirjoittaminen ja puhuminen on vaikeaa.. Kaikesta täsätä säälittävästä äidinkielellisestä soperruksesta huolimatta olen valmistumassa lääkäriksi, luen kemiaa ja fysiikkaa yliopistolla enemmän kuin olisi tarve, lähinnä omaksi ilokseni, pitkästä matikasta kirjoitin laudaturin. Voisin kuitenkin hyvin seurustella miehen kanssa joka ei osaa derivoida.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:52"]
hahah, kielioppinatsit aina jaksavat naurattaa mua. olen älyttömän huono kieliopissa. en osaa yhdyssanoja, paitsi ulkoa ne opettelemalla, puhun välillä väärillä sijamuodoilla ja en ehkä koksaan ole kirjoittanut kieliopillisesti oikein yhtäkään lausetta, pilkut tippuvat minne sattuu ja muutenkin kirjoittaminen ja puhuminen on vaikeaa.. Kaikesta täsätä säälittävästä äidinkielellisestä soperruksesta huolimatta olen valmistumassa lääkäriksi, luen kemiaa ja fysiikkaa yliopistolla enemmän kuin olisi tarve, lähinnä omaksi ilokseni, pitkästä matikasta kirjoitin laudaturin. Voisin kuitenkin hyvin seurustella miehen kanssa joka ei osaa derivoida.
[/quote]
Olethan opetellut myös tosi huonon käsialan, jotta on sitten lääkärinä yksi kehumisen aihe lisää?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:39"]En voisi seurustella yhdenkään naisen kanssa, joka tekee yhdyssanavirheitä ja muita karkeita kielioppivirheitä. Ei kenenkään täydellisesti tarvitse kirjoittaa, mutta on hyvin vaikea ottaa vakavasti naista, joka ei hallitse omaa äidinkieltään edes siinä määrin auttavasti, että tekee yhdyssanavirheiden kaltaisia alkeellisia mokia.
Hyvää loppukesää kaikille kirjoitustaitoisille naisille. Olette vähemmistössä, etenkin tällä palstalla.
Yhdyn täysin mielipiteeseesi! Alkaa vituttamaan joka kerta tätä palstaa lukiessa, miten on kirjoitustaito hukassa. Yhdyssanat kirjoitetaan erikseen ja ne yhteen, jotka tulisi kirjoittaa erikseen. Antaa todella tyhmän ja sivistymättömän kuvan kirjoittajasta.
Mun on vaikea ottaa vakavasti miestä, joka valittaa kielioppivirheistä, vaikka ei osaa itse laittaa relatiivipronominin korrelaattia oikein.
Hienoa! Minulla on kielioppi hallussa. Kelpaisin siis sinulle vaikka BMI:ni on 50?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:52"]
[/quote]
Olethan opetellut myös tosi huonon käsialan, jotta on sitten lääkärinä yksi kehumisen aihe lisää?
[/quote]
En, olen ollut aina äidinkielen tukiopetuksessa, ja istuin jo ekalla luokalla tavaamassa sanoja joista ei saannut mitään selvää, mutta kirjainten muodot kiinnosti jo silloin. käsialasta tuli ainoat kiitokset. Olen erittäin kiinnostunut typografiasta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:52"]hahah, kielioppinatsit aina jaksavat naurattaa mua. olen älyttömän huono kieliopissa. en osaa yhdyssanoja, paitsi ulkoa ne opettelemalla, puhun välillä väärillä sijamuodoilla ja en ehkä koksaan ole kirjoittanut kieliopillisesti oikein yhtäkään lausetta, pilkut tippuvat minne sattuu ja muutenkin kirjoittaminen ja puhuminen on vaikeaa.. Kaikesta täsätä säälittävästä äidinkielellisestä soperruksesta huolimatta olen valmistumassa lääkäriksi, luen kemiaa ja fysiikkaa yliopistolla enemmän kuin olisi tarve, lähinnä omaksi ilokseni, pitkästä matikasta kirjoitin laudaturin. Voisin kuitenkin hyvin seurustella miehen kanssa joka ei osaa derivoida.
Luehan nyt Sirumaarit läksysi ja mene sitten nukkumaan. Huomenna on koulupäivä, eikä tarkkailuluokan opettajasi katso hyvällä, kun nuokut tunnilla.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:15"]
Minä taas en voisi seurustella helposti korjattavia korrelaattivirheitä tekevän miehen kanssa.
[/quote]
Ei tuossa ole virhettä.
http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2435
"Korrelaatin ja relatiivipronominin välissä voi joskus olla postpositio.
Hamilton hieroi ennen kisaa sopua Massan kanssa, joka on joutunut tällä kaudella useita kertoja McLaren-kuskin aggressiivisen ajotyylin uhriksi."
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:02"]
[/quote]
oli ehkä viidestoista kerta kun joku epäilee etten ole sitä mitä kerron olevani. onko täysin mahdoton ajatus että matemaattisesti lahjakas 26 vuotias ihinen kärsii vaikeasta lukihäiriöstä?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:07"]
[/quote]
Ei tuossa ole virhettä.
Hamilton hieroi ennen kisaa sopua Massan kanssa, joka on joutunut tällä kaudella useita kertoja McLaren-kuskin aggressiivisen ajotyylin uhriksi."
[/quote]
Aloittajan hyvin yksinkertaisessa virkkeessä se kyllä on tyyliltään huono, minkä lisäksi se on erittäin helposti korjattavissa, kuten yritin tuossa ylempänä hitusen sarkastisesti vihjata.
Nro 6
Mä olin ennen lähes täydellisen hyvä kieliopissa, ala-asteelta luokan paras. Kirjoitin laudaturin äidinkielestäkin helposti, jos se nyt mitään kertoo. Sain stipendinkin. Sitten menin ja aloitin insinööriopinnot. En tiedä mitä tapahtui, mutta Olen alkanut tehdä yhdyssanavirheitä ja joudun miettimään joidenkin sanojen kohdalla, miten kirjoitetaan. Syytän englannin käytön lisääntymistä ja keskustelufoorumien selaamista. Jälkimmäisen vaikutuksesta kirjoitustaitoon on tutkimuksia.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:07"]
[/quote]
Ei tuossa ole virhettä.
[/quote]
Aloittajan hyvin yksinkertaisessa virkkeessä se kyllä on tyyliltään huono, minkä lisäksi se on erittäin helposti korjattavissa, kuten yritin tuossa ylempänä hitusen sarkastisesti vihjata.
Nro 6
[/quote]
Hmm, niin, olisiko parempi: En voisi seurustella yhdyssanavirheitä tekevän naisen kanssa.
Kiitos kesätoivotuksista, samoin itsellesi. Kyllä meitä yhdyssanaosaajiakin sentään on olemassa. :)