4-v kaataa maitolasin joka päivä
Uusperheeseen kuuluu 4-v lapsi. Hänet istutetaan aina syömään yksin tablettia tuijottaen. Tähän asiaan en voi vaikuttaa, koska vanhemmat päättävät lapsen asioista, en minä. Lapsi tuijottaa piirrettyjä ja joka ikinen päivä maitolasi lipeää otteesta kun keskittyminen herpaantuu ja maidot ovat pitkin lattiaa. Ei auta painavampi muki, ei auta tuplakorvamuki. Pillipullo tms auttaisi mutta sellaista ei kuulemma saa antaa.
Olen ”se lapseton äitipuoli joka ei tiedä kasvatuksesta mitään” ja koen olevani ihan hirveä kun lapsen kanssa kahdestaan ollessa en anna tablettia pöytään vaan kuuntelen sen aiheuttaman kiukun. Silloin ruoka menee reippaammin alas, kun ei ole mitään mitä jäädä tuijottelemaan ja haaveilemaan. Maito pysyy myös silloin lasissa.
Mutta kun lapsen vanhempi on kotona, en uskalla uhmata ohjeita ja joudun luuttuamaan lattiat joka ruokailun jälkeen. Olen yrittänyt keskustella lapsen isän kanssa, mutta lapsen molemmat vanhemmat ovat sitä mieltä että lapsella pitää saada olla tabletti ruokapöydässä. Heitä ei keskittymisen herpaantumisen aiheuttama maidon kaatuminen haittaa. Minua haittaa.
Mitä teen?
Kommentit (36)
Mies otti lapselleen uuden äidin. Mitäs läksit?
Vastauksia kysymyksiin:
En halua lisää lapsia. Tämä kaupanpäällinen riittää.
Tämä ei ole syy erota, vaikka asia ärsyttää minua.
Eniten kaipaisin vinkkejä siihen että miten olette opettaneet lapsen olemaan kaatamatta maitoa. Olen nyt kokeillut siirtää tabletin niin kauas ettei lapsi ylety selailemaan sitä ruokailun aikana, koska selaillessa kyynärpää kaataa vielä helpommin mukin. Olen myös haukkana vahtimassa vieressä aina kun ehdin.
Kyllä neljävuotiaan voi opettaa siivoamaan maidon. Ja jos ei ihan kokonaan onnistukaan, niin pyyhit sitten itse lopun.
Lattiamoppi kirjoitti:
Vastauksia kysymyksiin:
En halua lisää lapsia. Tämä kaupanpäällinen riittää.Tämä ei ole syy erota, vaikka asia ärsyttää minua.
Eniten kaipaisin vinkkejä siihen että miten olette opettaneet lapsen olemaan kaatamatta maitoa. Olen nyt kokeillut siirtää tabletin niin kauas ettei lapsi ylety selailemaan sitä ruokailun aikana, koska selaillessa kyynärpää kaataa vielä helpommin mukin. Olen myös haukkana vahtimassa vieressä aina kun ehdin.
Siis miksi ihmeessä vahdit sitä lapsen syömistä? Jos lapsen isän mielestä ok olla tabletin kanssa keittiössä ja sitä myöten kaataa maidot pitkin lattioita, niin isä sitten itse on se, joka sitä lasta vahtii / siivoaa lattiat.
Sinuna pysyisin pois keittiöstä silloin lapsi on siellä syömässä tabletin kera.
Avaudut huolella lapsen isälle, lapsi tarvitsee ruokarauhan, ei mitään älylaitteita pöytään. Koko perheen on hyvä syödä yhdessä.
Lattiamoppi kirjoitti:
Vastauksia kysymyksiin:
En halua lisää lapsia. Tämä kaupanpäällinen riittää.Tämä ei ole syy erota, vaikka asia ärsyttää minua.
Tuo on todella syy erota, nyt kyseessä on vielä maitolasi. Kohta siellä on pieni koululainen joka jättää läksyt tekemättä, lintsata yms. Sossun tötätit alkaa ravata kylässä ja he velvoittaa myös sinut täysin mukaan kasvatukseen... Unohtamatta miten aggressiivinen teini voi vielä taloista löytyä, hän ryöstää rahasi ja autosi...
Mikset käytä nokkamukia? Ja mitä kyttäät vieressä, isänsä siivoaa. Jos isänsä ei siivoa, niin voit vetää johtopäätökset.
Tabletti pois ja silloin kun juodaan keskitytään siihen.
Lattiamoppi kirjoitti:
Vastauksia kysymyksiin:
Onko maitolasin pakko sijaita juuri siinä kohdassa pöytää, jossa kyynärpää selailun aikana liikkuu? Entä jos sen siirtäisi vaikka ei-dominoivan käden puolelle selailun ajaksi?
Kokeile onko iskunkestävä tabletti jos ei muuten onnistu eriaikaan syöminen/juominen.
Siis eihän tässä nyt ole maitolasi se ongelma ollenkaan.
Ihan turha miettiä, mitä maitolasille tekee, kun todellinen ongelma on se, että lapsi syö seuranaan älylaite. Älylaite ruokapöydässä on huono juttu muutenkin kuin maitolasin kaatumisen takia.
Lapsen kanssa asuvalla ja hänen kanssaan päivittäin toimivalla on oltava sananvaltaa lapsen arkiseen kasvatukseen, vaikka isommat linjat päättäisi käykin lapsen isä ja äiti. Jos tabletti on oltava pöydässä koska isä määrää, isä myös hoitanee ruokailutilanteen muutenkin.
Sano että se on joko sinä tai tabletti.
Vierailija kirjoitti:
No uhmaa niitä ohjeita, ole pomo keittiössäsi ja sano että nyt syödään näin, jos herralle ei sovi niin tuossa on ovi.
Mitä mies mahtaa tuumata, hän on sen asunnon maksanut ja papereitten mukaan omistaja. Ei taida ap:n rahkeet riittää omistajan häätämiseen.
Mikä on saanut sinut kuvittelemaan, että SINÄ siivoat sen lapsen sotkut, jonka oma vanhempi antaa aiheuttaa sotkun?
Tähän kysymykseen kun vastaat, niin olet päässyt jo aika pitkälle elämässäsi. Kai sinä osaat siinä asunnossa reitin ovelle, siitä voitkin jatkaa valitsemaasi suuntaan.
Tai no, voithan sinä jäädä sen miehen ja hänen lastensa palkattomaksi piiaksi vaikka loppuiäksesi. Valinta on sinun.
No kävelepä sitten ihan itse siitä ovesta ulos ja etsi oma asunto.