Personal trainer teki ohjelman, jossa treenaamista vapailla painoilla
Minua jotenkin hirvittää mennä peilin eteen tekemään niitä liikkeitä. Ne paikat vapaille painoille on muutenkin aina täynnä ja pitää kytätä milloin siihen pääsee. Sitten joutuu treenaamaan niin, että ensinnäkin joutuu katsomaan itseään ja sitten vielä aina löytyy joku tuijottaja (yleensä mies).
Mitä teen?? Olen varma, että tällä tavalla motivaatio ei pysy yllä.
Kommentit (25)
Peilistä saa katsottua, että asento on oikea.
Ei sinun tarvitse tuijottaa peilistä. Itse seuraan tekniikkaa, kuten varmaan valtaosa muistakin, mutta ei sinun tarvitse. Ota painot ja mene jonnekin nurkkaan treenaamaan. Kyllä se siitä!
Peilin edessähän noita on paras tehdä, jos siis ei ole ihan vielä satavarma tekniikastaan. Kun sitten näkee oman asentonsa ja pystyy sitä korjaamaan (esim. polven linjaukset kyykyissä jne).
Minulla ei ole mahdollisuutta käydä aamulla muuten kuin ehkä viikonloppuisin. Mieluiten treenaan iltapäivällä tai illalla.
Ja juu, ymmärrän peilin merkityksen, mutta se maksimoi itseinhoni. Juoksulenkillä ulkona samaa itseinhoa ei tule. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse tuijottaa peilistä. Itse seuraan tekniikkaa, kuten varmaan valtaosa muistakin, mutta ei sinun tarvitse. Ota painot ja mene jonnekin nurkkaan treenaamaan. Kyllä se siitä!
Pitäisi se penkki roudata salin läpi toiselle puolelle, se ei kai ole sallittua? Ap
Vierailija kirjoitti:
Treenaa kotona.
Voisin kyllä ostaa painot kotiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mahdollisuutta käydä aamulla muuten kuin ehkä viikonloppuisin. Mieluiten treenaan iltapäivällä tai illalla.
Ja juu, ymmärrän peilin merkityksen, mutta se maksimoi itseinhoni. Juoksulenkillä ulkona samaa itseinhoa ei tule. Ap
Älä tuijota sitten siihen peiliin. Käännä vaikka selkäsi peilille. Silti suosittelen kuitekin tottumaan niihin peileihin, sillä niistä on oikeasti hyötyä. Jos et näe tai muuten tunnista tekniikkavirheitäsi, saatat rikkoa itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Kun teet liikkeet varmasti oikein, on niiden teho myös parempi ja tulokset näkyvät nopeammin.
Treenatessa voi lukea samalla hesaria
Osta superhotit treenivaatteet joita kelpaa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Osta superhotit treenivaatteet joita kelpaa katsella.
Joo! Voisin ostaa :) ap
Tämän vuoksi ostin säädettävät käsipainot kotiin. Salilla oli aina yksi ihminen, joka tuijotti ja kommentoi minun olevan tiellä. En ollut. Nykyään treenaaminen on paljon mukavampaa, kun saa tehdä rauhassa.
PT:lle kai voi sanoa, että vierastat vapailla painoilla tekemistä, voisiko liikkeet korvata laitteilla? Tai vielä parempi, pyydät PT:a ohjaamaan parilla ekalla kerralla, niin pääset jännityksestä :)
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi ostin säädettävät käsipainot kotiin. Salilla oli aina yksi ihminen, joka tuijotti ja kommentoi minun olevan tiellä. En ollut. Nykyään treenaaminen on paljon mukavampaa, kun saa tehdä rauhassa.
Niinpä! Olen introvertti luonteeltani ja moni asia salilla ahdistaa, vaikka siellä käynkin. Esim kun olen alasti pukuhuoneessa ja joku alkaa jutella. Tai kun olen laitteessa tekemässä sarjaa ja joku pyytää päästä tekemään välissä. Ja sitten tuo peiliasia. Olen vaikea tapaus. Ap
Rohkeasti vaan treenaamaan peilin eteen, se kuitenkin hyödyttää sinua ainakin alussa, kun näet miten liikkeet sujuvat. Ei siinä painoja hikisenä nostellessa kukaan ole ulkoisesti parhaimmillaan, joten itseinhoon ei kannata takertua. Keskity vain treeniin ja jos joku nyt tuijottaa, niin älä välitä. Suurin osa kuitenkin keskittyy salilla omaan tekemiseensä.
Jos aikoo eri kokoisia painoja nostella niin salilla on kyllä järkevämpi, tulee aika kalliiksi ostaa paljon painoja kotiin. Salilla kuitenkin on niin monipuolinen valikoima painoja. Lisäksi kotona on riskinä, että putoava paino voisi vahingoittaa lattiaa.
Vierailija kirjoitti:
PT:lle kai voi sanoa, että vierastat vapailla painoilla tekemistä, voisiko liikkeet korvata laitteilla? Tai vielä parempi, pyydät PT:a ohjaamaan parilla ekalla kerralla, niin pääset jännityksestä :)
Hän opasti kyllä ekalla kerralla ja nimenomaan kannusti vapaisiin painoihin, koska niin paljon tehokkaampia. Kun PT on mukani salilla, minua ei ahdista ollenkaan kun hän on ikäänkuin ”turvana” :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan treenaamaan peilin eteen, se kuitenkin hyödyttää sinua ainakin alussa, kun näet miten liikkeet sujuvat. Ei siinä painoja hikisenä nostellessa kukaan ole ulkoisesti parhaimmillaan, joten itseinhoon ei kannata takertua. Keskity vain treeniin ja jos joku nyt tuijottaa, niin älä välitä. Suurin osa kuitenkin keskittyy salilla omaan tekemiseensä.
Jos aikoo eri kokoisia painoja nostella niin salilla on kyllä järkevämpi, tulee aika kalliiksi ostaa paljon painoja kotiin. Salilla kuitenkin on niin monipuolinen valikoima painoja. Lisäksi kotona on riskinä, että putoava paino voisi vahingoittaa lattiaa.
Kiitos tsempistä! Sen olen jo huomannut, että jaksan tehdä liikkeet paremmin eli jotain kehitystä on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella uusi mieluisa eli aamutreenit. Mahdollisuuksia on aina, jos on motivaatiota.
Mene salille aamulla klo 5, ei ole tuijottajia.