Munasolupunktio, miten olette voineet sen jälkeen, tuliko mitään ongelmia?
Pohdin, voinko lähteä vaellukselle seuraavana päivänä. Muistaakseni viimeksi voin ihan hyvin, mutta siitä on jo aikaa. Olen luovuttajana, joten minulle ei tehdä esimerkiksi siirtoa sen jälkeen. Kysyn kyllä lääkäriltä, mutta kaipaan myös kokemuksia. En aja autolla ja olen ns kevytretkeilijä eli rinkka painaa alle 8kg, se ei ole ongelma.
Kommentit (9)
Muistelin että voin ihan hyvin. Heti sen jälkeen kyllä kävelin pari km reippaasti, eikä mitään ongelmaa. Luulen että seuraavana päivänä voi hyvin mennä, jos vain kuuntelee omaa vointia. Olin kanssa luovuttaja. Pari kertaa kävin, mutta en kyllä muista että kipuja olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nousi seuraavana päivänä kuume. En tiedä miten yleistä/harvinaista
Oho! Tiedätkö yhtään mistä johtui? Kestikö kauan? Ap
Et todellakaan voi lähteä. Voit olla jopa sairaalassa sen jälkeen, joten ei kannata sopia mitään viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Tiedätkö yhtään mistä johtui? Kestikö kauan? Ap
Oletan että keho reagoi punktioon, muuta syytä en keksi. Kuume nousi punktion jälkeisenä yönä ja meni iltapäivään mennessä ohi. Iltapäivällä tosin alkoi järkyt mahakivut, niihin auttoi vahva burana. Että itse en lähtisi vaeltamaan, mutta jokaisen keho toki erilainen.
Trollihan tämä on. Rinkka painaa 8 kg, niin varmaan.
Ei muistaakseni mitään oireita, mutta on varmaan sekä yksilöllistä että tapauskohtaista.
Minä olin tosi kipeä monta päivää. Vatsa turposi yli 10 cm, huono olo kesti varmaan viikon. Luovuttaja minäkin. Taisi olla hyperstimulaatio, olin monta kertaa lähdössä lääkäriin mutta lopulta hoitui kotona.
Hyperin riskin tiedänkin, sitähän ei voi ennustaa. Pitää kysellä lääkäriltä ja katsella miltä vaikuttaa punktion jälkeen :) ap