Veronpalautus ja ulosotto
Ulosottoni päättyy siten, että jäljellä oleva pieni velkasaldo ulosmitataan veronpalautuksestani. Palautuksesta jää mulle pikkaisen itselleni. Onko kellään kokemusta tällaisesta, että osa veronpalautuksesta ulosmitataan? Eli kun UO vie osuutensa siihen jäljellä olevaan velkaan, niin tulihan teille se veronpalautuksen loppuosa tilille silloin veronpalautuspäivänä, kuten muillekin?
Esim. palautus 100 e- uo-velka 50 e eli tilille tulee 50 e
Eihän se erotusosa voi kiertää uo:n kautta ja tule myöhemmin mulle, vaan silloin kun kuuluu palautuksen tullakin?
Kommentit (8)
Ainakin aiemmin koko veronpalautus on ulosmitattu ja loput saa palautuksena uo:sta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aiemmin koko veronpalautus on ulosmitattu ja loput saa palautuksena uo:sta.
Mutta kun soitin uo:lle, niin tilanne tarkistettiin. Velkaa ei ole enää jäljellä edes veronpalautuksen vertaa, joten aiemman koko palautuksen ulosmittaus korvattiin uudella päätöksellä, jossa ulosmitataan palautuksesta vain jäljellä oleva velkasaldo, ei koko veronpalautusta. Mietin vaan että kai se erotus tulee mulle tilille veronpalautuspäivänä eikä kierrä minkään kautta. Kaiken järjen mukaan pitäisi, sillä minullehan se raha kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Jos uo päällä niin kaikki veronpalautus menee, kokemusta on.
Joo mutta kun uo-velkani saldo on pienempi kuin veronpalautuksen määrä.
Ap
Ei kokemusta mutta nykyisin virastojen toiminta inhimillistä/asiallista, niin luulisi tulevan.
Soita verovirastoon ja kysy sieltä, nehän sen parhaiten tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Soita verovirastoon ja kysy sieltä, nehän sen parhaiten tietävät.
Vaan eivätpä tienneet. Näkivät tiedoistani, että minulle tulisi koko palautus, ja sitten tarkemmin katsottuna näkivät, että ulosotto tulee siihen väliin, mutta eivät nähneet sen tarkemmin.
Ap
Jos uo päällä niin kaikki veronpalautus menee, kokemusta on.