Tässä tulee 21vuotiaan 132kg ruokavalio:
Aamupala: suklaamuroja, cola lightiä, mustikkamuffinsi ja patonkia rasvan ja juuston kanssa (n. Puolet patongista)
välipala: kreikkalainen jugurtti ja cola light
lounas: pakastepizza tai hampurilainen, tai joku valmisruoka
välipala: Lidlin omenatasku tai lihapiirakka, maitoa
illallinen: kaksi pakaste pizzaa ja cola light
iltapala: suklaamuroja ja loppu patonki mitä jäi aamusta.
ja tottakai olen kova napostelemaan sipsiä ja karkkia, yleensä päivän aikana menee 200gr karkkia ja 300gr sipsiä
täällä joku kysyy että miten sairaalloinen ylipainoinen syö. Noh, nyt saitte lukea. Liikkua en voi, koska nesteet ovat kertyilleet jalkoihin ja jalat eivät kanna elopainoa. Olen siis 21 vuotias, aina ollut lihava koska vanhemmatkin söi paljon.
En jaksa vastailla kysymyksiin.
Kommentit (56)
Ai jotenkin kummallisesti sun vanhempien syömät ruuat muuttuivat läskiksi sun lanteille. No onnea valitsemallesi tielle.
Ei tartte vastata mutta liikkua voi aina. On tekosyy sanoa että ei voi liikkua jos ei nyt ole neliraajahalvaantunut. Ja jo ruokavaliolla tekee ihmeitä.
Siis sinun ylipainosi on vanhempiesi syytä. Hekö kaiken tuon roskaruuan työntävät ruokatorveesi päivittäin? Tiedän, ettet vastaa kysymyksiin, mutta mietin vain että syötkö noin myös näillä helteillä?
Kenen kanssa asut? Mietin että jos et voi kävellä niin kuka käy sinulle kaupassa? Juothan vettä näillä keleillä?
Kävelysauvat voisivat auttaa liikkumisessa ja liikkuminen, vaikka vähäinenkin, voisi laittaa jalkoihin kertyneitä nesteitä liikkeelle. Varmaan kaikkien nilkat ja jalat turpoaa kun on näin kuuma, mutta kyllä sitä silti eteenpäin pääsee.
Oikeesti ei sun olis edes pakko liikkua laihduttaaksesi. Mutta turha kai tästä on sulle jauhaa.
Mutta että sipsipussi per päivä? Toi mua järkytti. Ahmiminen ja ylensyönti on yksi kuolemansynneistä.
Mene uimahalliin. Voit liikkua vedessä. Tsemppiä! Hakeudu myös lääkäriin ja pyydä päästä mukaan laihdutusryhmään.
Tätä ennen kerää itseesi voimia syömällä kasviksia. Esim porkkanoita, vesimelonia, salaattia ja tomaattia alkupaloiksi ennen hampparia. Tarvitset vitamiineja ja muita terveitä rakennusaineita muutokseen. Myös rasvatonta lihaa esim broilerin rintafile (saa kypsänä kaupasta) ja keitä kananmunia (mielellään luomu, koska eivät haise ja maistuvat paremmilta). Korvaa jokunen pitsa ja ahmpapri mieluummin näillä terveellisemmillä vaihtoehdoilla. Light-juomat saattavat sotkea aineenvaihduntaasi. Nekin voivat lihottaa, vaikka kaloreita ei olisikaan! Janojuomaksi vesi ja kivennäisvesi. Tarvitsisit myös ystäviä, joiden kanssa yrittää yhdessä.
Tämä kuulostaa realistiselta toisin kun nämä "en syö mitään ja painan 160kg" vastaukset. No, ainakin tiedät missä on vika jos haluat laihduttaa.
Mulla on perverssinä haaveena elää noin, siis mättää kaikkea mahdollista sontaa naamasta alas päivittäin.
Onhan tuo surullista. Haluatko elää noin loppuelämäsi? Sinulla olisi vielä hyvät mahdollisuudet muuttaa ruokavaliotasi terveellisemmäksi, laihtua ja nauttia monta kymmentä vuotta loppuelämästä. Onhan se paljon vaikeampaa, jos on jo lapsuudessa oppinut huonot ruokailutottumukset, mutta ei mahdotonta.
Tuli ihan huono olo!
Mä syön hedelmiä päivisin, varsinkin näin helteellä, litroittain vettä.. Toi ruoka määrä on ihan kauhee!!! :O
Miksi teet hidasta kuolemaa? Sä oot vielä noin nuori! Ihannoitko sä niitä iso jenkkejä jotka jää omaan asuntoon vangiksi ja hoitajat kääntelee pyyhkien sut paskasta kerran päivässä? Sitäkö sun mielestä on hieno elämä?
Tuolla menolla pääseekin hautaan alle 40 vuotiaana. Suosittelisin ruokavalion täydellistä muutosta ja vaikka kuntopyörän hankkimista.
Mä syön pizzaa muutamia kertoja vaan vuodessa, ja nekin ulkona enkä edes jaksa kokonaan syödä! Tollanen määrä kovaa raskaa tappaa kenet vaan! Nyt hei otat ittees niskasta kiinni ja meet ulos js hankit apua tuohon painon tiputukseen! Hullua heittää elämä ihan hukkaan RUUAN TAKIA!!!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:41"]Mene uimahalliin. Voit liikkua vedessä. Tsemppiä! Hakeudu myös lääkäriin ja pyydä päästä mukaan laihdutusryhmään.
Tätä ennen kerää itseesi voimia syömällä kasviksia. Esim porkkanoita, vesimelonia, salaattia ja tomaattia alkupaloiksi ennen hampparia. Tarvitset vitamiineja ja muita terveitä rakennusaineita muutokseen. Myös rasvatonta lihaa esim broilerin rintafile (saa kypsänä kaupasta) ja keitä kananmunia (mielellään luomu, koska eivät haise ja maistuvat paremmilta). Korvaa jokunen pitsa ja ahmpapri mieluummin näillä terveellisemmillä vaihtoehdoilla. Light-juomat saattavat sotkea aineenvaihduntaasi. Nekin voivat lihottaa, vaikka kaloreita ei olisikaan! Janojuomaksi vesi ja kivennäisvesi. Tarvitsisit myös ystäviä, joiden kanssa yrittää yhdessä.
[/quote]
Myös huomattavan ylipainoinen voi kärsiä aliravitsemuksesta. Noilla eväillä se onkin todennäköistä, ja keho huutaa lisää ruokaa vitamiinien ja hivenaineiden toivossa.
Toi uiminen on hyvä vinkki aloittaa painon pudotuksessa! Mun lapsuudenystävän äiti tiputti painon nopeilla tuloksilla, muistat kans syödä toki terveellisesti. Nudekana on tosi hyvää! Oikeasti! Kaikki blenderillä tehdyt terveys juomat ja miks ei keitotkin niin saat hyviä ruokia aikaseksi!
Sulla on elämää edessä jos niin haluat? Et sä voi laittaa vanhempien syyksi sun painoa, olet aikuinen ja sä päätät mitä syöt ja miten syöt!
Toi on kyllä huolestuttavan paljon.. Oikeasti! Lopeta ja aloita uusi terveellinen elämä! :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:45"]
Mä syön pizzaa muutamia kertoja vaan vuodessa, ja nekin ulkona enkä edes jaksa kokonaan syödä! Tollanen määrä kovaa raskaa tappaa kenet vaan! Nyt hei otat ittees niskasta kiinni ja meet ulos js hankit apua tuohon painon tiputukseen! Hullua heittää elämä ihan hukkaan RUUAN TAKIA!!!
[/quote]
Ei kova rasva ketään tapa.
Surullista.