Tässä tulee 21vuotiaan 132kg ruokavalio:
Aamupala: suklaamuroja, cola lightiä, mustikkamuffinsi ja patonkia rasvan ja juuston kanssa (n. Puolet patongista)
välipala: kreikkalainen jugurtti ja cola light
lounas: pakastepizza tai hampurilainen, tai joku valmisruoka
välipala: Lidlin omenatasku tai lihapiirakka, maitoa
illallinen: kaksi pakaste pizzaa ja cola light
iltapala: suklaamuroja ja loppu patonki mitä jäi aamusta.
ja tottakai olen kova napostelemaan sipsiä ja karkkia, yleensä päivän aikana menee 200gr karkkia ja 300gr sipsiä
täällä joku kysyy että miten sairaalloinen ylipainoinen syö. Noh, nyt saitte lukea. Liikkua en voi, koska nesteet ovat kertyilleet jalkoihin ja jalat eivät kanna elopainoa. Olen siis 21 vuotias, aina ollut lihava koska vanhemmatkin söi paljon.
En jaksa vastailla kysymyksiin.
Kommentit (56)
Et sä edes tarvi liikuntaa laihtuaksesi. Ala syödä oikeaa ruokaa, älä tuollaista paskaa.
Mä en ymmärrä tuota lasten ravintolaruuan vouhotusta. Pitikö sekin tähän vetää? Mä olen vähän sellainen luomuilija, meillä syödään paljon kasviksia jne. Lapset siis syövät terveellisesti arjessa. Silloin kun mennään ravintolaan, minulla ei ole mitään sitä vastaan että lapsille on lasten lista ja sieltä valitaan ranskikset ja lihapullat. Ja paino-ongelmia meidän perheessä ei ole eikä tule olemaan. Sen verran hoikkia ja liikunnallisia ollaan. Jos kerran parissa kuukaudessa käy lasten kanssa ravintolassa, niin siellä syödyt ranskalaiset ja nakit eivät ole syypää yhtään mihinkään. Eriasia on sitten jos se tapahtuu monta kertaa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:27"]
Aamupala: suklaamuroja, cola lightiä, mustikkamuffinsi ja patonkia rasvan ja juuston kanssa (n. Puolet patongista)
ja tottakai olen kova napostelemaan sipsiä ja karkkia, yleensä päivän aikana menee 200gr karkkia ja 300gr sipsiä
täällä joku kysyy että miten sairaalloinen ylipainoinen syö. Noh, nyt saitte lukea. Liikkua en voi, koska nesteet ovat kertyilleet jalkoihin ja jalat eivät kanna elopainoa. Olen siis 21 vuotias, aina ollut lihava koska vanhemmatkin söi paljon.
[/quote]
Mitä?
Itse olen myös ylipainoinen 120kg 20 vuotias nainen enkä syö edes puolia tuosta.
Tässäpä omat ruokailutottumukset:
Aamupala - yleensä jää välistä.
Luonas - yleensä jokin valmis ateria tai helppo tekoista ruokaa kuten makaronia ja kaupasta ostettuja lihapullia, tonnikalasalaatti.. Juomaksi on mehukatti mehua tia vastaavaa.
En syö välipaloja.
Illallinen - Valmisaterioita taas.
Iltapala riippuu siitä miten myöhään olen hereillä (yleensä 2-3 yöllä). Yleensä vain litkin mehua, silloin tällöin ostan soijakaakao juomaa, joskus keitän 1-2 munaa ja mutustan sitten ne.
Asun yksin joten kauppaan menen itse. Liikuntaa tulee vähintään joka toinen päivä, enemmän tai vähemmän. Pitsoja ja hampurilaisia tulee syötyä n. 3-4 kertaa kuukaudessa rahatilanteesta riippuen.
Laittaa miettimään jonkun sairauden mahdollisuutta koska painon pudotus ei onnistu enkä mielestäni syö niin paljoa että näin paljon lihoisin.
Vielä tammikuussa painoin n. 85kiloa.
[/quote]
Se on ruuan laadusta eikä määrästä kiinni.
Nro 39: noin iso lihominen saattaa pitää sisällään jonkun sairaudenkin mutta lähinnä syyttäisin tota jatkuvaa mehun lipittämistä. Se määrä sokeria mitä esim jo litrassa mehukattia on lihottaa kenet tahansa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:28"]
[/quote]
Mitä?
Itse olen myös ylipainoinen 120kg 20 vuotias nainen enkä syö edes puolia tuosta.
Luonas - yleensä jokin valmis ateria tai helppo tekoista ruokaa kuten makaronia ja kaupasta ostettuja lihapullia, tonnikalasalaatti.. Juomaksi on mehukatti mehua tia vastaavaa.
En syö välipaloja.
Iltapala riippuu siitä miten myöhään olen hereillä (yleensä 2-3 yöllä). Yleensä vain litkin mehua, silloin tällöin ostan soijakaakao juomaa, joskus keitän 1-2 munaa ja mutustan sitten ne.
Asun yksin joten kauppaan menen itse. Liikuntaa tulee vähintään joka toinen päivä, enemmän tai vähemmän. Pitsoja ja hampurilaisia tulee syötyä n. 3-4 kertaa kuukaudessa rahatilanteesta riippuen.
Laittaa miettimään jonkun sairauden mahdollisuutta koska painon pudotus ei onnistu enkä mielestäni syö niin paljoa että näin paljon lihoisin.
[/quote]
no se on se, että kroppasi luulee elävänsä nälänhädässä ja pitää kiinni joka hemmetin grammasta rasvaa mitä pystyy. Minä olen itse elänyt ennen noin ja ylipainoa kertyi. Nyt kun syön tasaisesti 3h välein, olen saanut painoa pudotettua ja mitään herkkuja ei tee edes mieli, koska syön niin hyvää ja hyvälaatuista ruokaa, ettei tee mieli ahmia mitään sontaa
Älä anna periksi. Ymmärrän että syytät osin vanhempiasi, on lapsen pahoinpitelyä opettaa hänelle tuollaiset ruokatavat. Voit kuitenkin itse muuttaa paljon, kokeile edes. Kun olet saanut painoa pois 5-10 kg, olosi on paljon parempi ja jaksat jatkaa laihdutusta siitäkin eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:45"]
Mä syön pizzaa muutamia kertoja vaan vuodessa, ja nekin ulkona enkä edes jaksa kokonaan syödä! Tollanen määrä kovaa raskaa tappaa kenet vaan! Nyt hei otat ittees niskasta kiinni ja meet ulos js hankit apua tuohon painon tiputukseen! Hullua heittää elämä ihan hukkaan RUUAN TAKIA!!!
[/quote]Mä en jaksa syödä kokonaista puolikastakaan, neljännespizzassakin on monen tunnin sulattelu :( Vaikka en ota edes mitään lihaa täytteeksi. t: lievästi ylipainoinen, joka ei ole ansainnut painoaan roskaruoalla
[/quote]
Joopa joo.. Sitten kotona mätät kaksin käsin.
[/quote]No en. En voi mitään, jos sä teet niin. Ei tarvitse projisoida.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:45"]
Mä syön pizzaa muutamia kertoja vaan vuodessa, ja nekin ulkona enkä edes jaksa kokonaan syödä! Tollanen määrä kovaa raskaa tappaa kenet vaan! Nyt hei otat ittees niskasta kiinni ja meet ulos js hankit apua tuohon painon tiputukseen! Hullua heittää elämä ihan hukkaan RUUAN TAKIA!!!
[/quote]Mä en jaksa syödä kokonaista puolikastakaan, neljännespizzassakin on monen tunnin sulattelu :( Vaikka en ota edes mitään lihaa täytteeksi. t: lievästi ylipainoinen, joka ei ole ansainnut painoaan roskaruoalla
[/quote]
[/quote]
Sanoin vain niinkuin asiat on :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote]
Sanoin vain niinkuin asiat on :)
[/quote]Aah, vanha kunnon passiivis-aggressiivinen hymiö :D Venyttele sinä sitä mahalaukkuasi toki mättämällä kaksin käsin, itse en oikeasti jaksa :)
En jaksa vastailla kysymyksiin.
[/quote]
Voi ressua - sääliksi vain käy. Olet tuhonnut tulevaisuutesi kaikin tavoin, terveyden ja muunkin:(
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:15"]
OT,
mutta mietin eilen kun oli puhetta lastenlistoista, nauravista nakeista ja ranuista yms. ja joku THL:n tyyppi sanoi, etteivät lapset kaipaa mitään lasten listaa, vaan voivat syödä ihan samaa kuin aikuisetkin.
No siis: kun monelle tällä palstalla "herkku" = sipsit, pizzat, heset, einekset yms, ei oikea, hyvin tehty ja maukas ruoka, niin ovatko nämä niitä ihmisiä, joille on lapsena tilattu niitä kananuggetteja ja velttoja, matomaisia ranuja ja majoneesia korissa? Mun mielestä tämä olisi loogista. Kun lapsena ravintolassa, erikoistilanteessa, saa roskaruokaa, niin siitä muodostuu mielessä sitten "herkku". Ruokahan on oppimiskysymys. Mielipiteitä, ajatuksia?
[/quote]
Ehdottomasti samaa mieltä!
Meillä ei ole tarjottu "lastenruokaa" sen jälkeen kun pennut on täyttäneet 1v vaan syöneet ihan samaa kuin muutkin. Ravintoloissa närppineet ensin meidän vanhempien lautasilta maistiaisia kun ei ole kannattanut ostaa koko annosta lapselle yksin mutta aika pian tilattu jo ihan samoja ruokia kuin meille aikuisillekin. Siitä taitaa olla nyt 4 vuotta kun silloinn 8v kuopus ilmoitti että hän ottaisi kyllä mielellään koko menun (3-5 ruokalajia) eikä vain yhtä sorttia ....:) Nakit ja ranskalaiset on harvinaisuus meillä - ehkä kerran vuodessa mutta silloinkin merquez makkaraa tai muita tuoremakkaroita eikä mitään perusnakkeja.
Kuka helvetin aikuinen syö suklaamuroja?! Jos nälkä on aamulla niin vaikka puuroa tai ruisleipää. Itse arvostan sitä etten ole ikinä oppinut juomaan mitään limsoja, ne vasta lihottavaa paskaa ovatkin.
Minua ihmetyttää se, että miten ihminen, joka ei omien sanojensa mukaan ollenkaan pysty liikkumaan, saa nuo kaikki ruuat hankittua kotiinsa? Tilaatteko ne suoraan kotiin vai käykö joku täyttämässä teidän jääkaapin? Jos pystyy itse kantamaan tuon ruokamäärän kotiin, niin aivan varmasti silloin pystyy myös harrastamaan kävelyä muutenkin... Aloittaa vaikka vähän rauhallisemmin liikkumisen eikä vaan valita turvonneita jalkoja. Muuten, eikös suola turvota, joten onko sipsien syönti ihan fiksua?
Kuulostaa melko syömishäiriöiseltä.
Siis oikeasti?! Aikamoista sontaa syöt ja juot. Ruokavalion muutoksella olisi jo suuri vaikutus. Suolaa, sokeria, rasvaa ja eekoodeja. Huhhuh. Samalla rahamäärällä mitä menee tohon sontaan saisit varmasti terveellisempää ravintoa. Viitseliäisyydestähän se on kiinni. Ei sun tarvi olla tuollainen. Oikeasti voit olla mitä haluat. Jos seura saa sinut syömään noin, niin silloin kannattaa ottaa etäisyyttä kaikista. Tsemppiä - oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:27"]
[/quote]
Mitä?
En syö välipaloja.
[/quote]
No se on kuule einekset.
Koittakaa syödä varojen mukaan mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa, tekee ihmeitä! Ja eikä tule itselle parempi mieli kun tietää mitä suusta menee alas?