Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä tulee 21vuotiaan 132kg ruokavalio:

Vierailija
07.08.2014 |

Aamupala: suklaamuroja, cola lightiä, mustikkamuffinsi ja patonkia rasvan ja juuston kanssa (n. Puolet patongista)

välipala: kreikkalainen jugurtti ja cola light

lounas: pakastepizza tai hampurilainen, tai joku valmisruoka

välipala: Lidlin omenatasku tai lihapiirakka, maitoa

illallinen: kaksi pakaste pizzaa ja cola light

iltapala: suklaamuroja ja loppu patonki mitä jäi aamusta.

ja tottakai olen kova napostelemaan sipsiä ja karkkia, yleensä päivän aikana menee 200gr karkkia ja 300gr sipsiä

täällä joku kysyy että miten sairaalloinen ylipainoinen syö. Noh, nyt saitte lukea. Liikkua en voi, koska nesteet ovat kertyilleet jalkoihin ja jalat eivät kanna elopainoa. Olen siis 21 vuotias, aina ollut lihava koska vanhemmatkin söi paljon.

En jaksa vastailla kysymyksiin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ruokakulut tekee aika paljon, miten sulla on varaa syödä noin paljon jos et käy töissä?

Vierailija
22/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:27"]

Liikkua en voi, koska nesteet ovat kertyilleet jalkoihin ja jalat eivät kanna elopainoa. Olen siis 21 vuotias, aina ollut lihava koska vanhemmatkin söi paljon.

[/quote]Tekosyitä. Liikkua voi monella tapaa ilman, että laittaa koko painoa jaloille. Syödä voi toisinkin kuin vanhemmat ovat syöneet.

Et vain halua muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin tätä ja mun leuka tippu lattiaan.

Vierailija
24/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:45"]

Mä syön pizzaa muutamia kertoja vaan vuodessa, ja nekin ulkona enkä edes jaksa kokonaan syödä! Tollanen määrä kovaa raskaa tappaa kenet vaan! Nyt hei otat ittees niskasta kiinni ja meet ulos js hankit apua tuohon painon tiputukseen! Hullua heittää elämä ihan hukkaan RUUAN TAKIA!!! 

[/quote]Mä en jaksa syödä kokonaista puolikastakaan, neljännespizzassakin on monen tunnin sulattelu :( Vaikka en ota edes mitään lihaa täytteeksi. t: lievästi ylipainoinen, joka ei ole ansainnut painoaan roskaruoalla

Vierailija
25/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku läski on rehellinen syömisistään! Pisteet siitä ap:lle ja onnea painonhallintaan!

Vierailija
26/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla että muillakin nuorilla ihmisillä on saman kaliiberin ongelmia.. Itse olen 23-vuotias ja painan noin 132 kiloa. Alkuvuodesta sain laihdutettua kymmenisen kiloa (lähtöpaino oli 137 kiloa joulun tienoilla) mutta nyt on alkanut paskojen elintapojen takia paino taas nousemaan.. :/

Vierailija
27/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT,

mutta mietin eilen kun oli puhetta lastenlistoista, nauravista nakeista ja ranuista yms. ja joku THL:n tyyppi sanoi, etteivät lapset kaipaa mitään lasten listaa, vaan voivat syödä ihan samaa kuin aikuisetkin. 

No siis: kun monelle tällä palstalla "herkku" = sipsit, pizzat, heset, einekset yms, ei oikea, hyvin tehty ja maukas ruoka, niin ovatko nämä niitä ihmisiä, joille on lapsena tilattu niitä kananuggetteja ja velttoja, matomaisia ranuja ja majoneesia korissa? Mun mielestä tämä olisi loogista. Kun lapsena ravintolassa, erikoistilanteessa, saa roskaruokaa, niin siitä muodostuu mielessä sitten "herkku". Ruokahan on oppimiskysymys. Mielipiteitä, ajatuksia? 

Vierailija
28/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä äskeiseen, että painostani huolimatta pystyn harrastamaan liikuntaa jonkin verran. Käyn ajoittain kuntosalilla, mutta useammin Sh'bam-tunneilla, joilla syke kyllä nousee. Sydänvaivoja ei ole (vielä), ja kolesteroliarvotkin ovat vain hintsusti yläkanttiin.

- 27

Vierailija
29/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti on tosi hyvä liikuntamuoto myös lihaville. Ei rasite niveliä, kun vesi kannattaaa. Lisäks esim vesijuoksussa voi käyttää sitä kelluketta jolloin alaselällekkään ei tule painetta, mita esim uidessa voi tulla jos "peppu laahaa"

Vierailija
30/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cola light. Onko toi light nyt enää mainitsemisen arvoista?

Vierailija
31/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vain sitä voi käsittää, että miksi ei voi mässäillä terveellisesti? Kun on terveellisiä herkkujakin olemassa. Vaikka sen lisäksi söisi toisinaan epäterveellistäkin ruokaa ja hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
32/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön about samanlailla plus 2 sallatti per päivä painan 65 ja olen M

Vierailija
33/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:19"]Syön about samanlailla plus 2 sallatti per päivä painan 65 ja olen M

[/quote] ja huon normaalia kokista siinä en kuseta itseäni

Vierailija
34/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:45"]

Mä syön pizzaa muutamia kertoja vaan vuodessa, ja nekin ulkona enkä edes jaksa kokonaan syödä! Tollanen määrä kovaa raskaa tappaa kenet vaan! Nyt hei otat ittees niskasta kiinni ja meet ulos js hankit apua tuohon painon tiputukseen! Hullua heittää elämä ihan hukkaan RUUAN TAKIA!!! 

[/quote]

Ei kova rasva ketään tapa.

[/quote]

Ei niin, mutta kovetettu kasvirasva on haitallista.  Luonnollinen  ns.kova rasva on terveellistä.

Vierailija
35/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku on rehellinen, ap:lla on toivoa koska ei valehtele itselleen.

Täälläkin on ollut ylilihavien ruokavalioita, joissa syödään lähinnä vaan salaattia. Ei ole mahdollista. Kovan luokan painoindeksin ylläpito vaatii kovaa työtä eli lähes jatkuvaa syömistä, yli 2 tunnin pausseja ei parane paljon pitää tai paino lähtee laskuun. Itse asiassa luulen, että se painon ylläpito on niin kovaa työtä, että se rajoittaa elämää eli eväät on otettava aina mukaan kun poistuu asunnostaan tai muuten varmistaa jatkuva kaloriensaanti.

Vierailija
36/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:45"]

[/quote]Mä en jaksa syödä kokonaista puolikastakaan, neljännespizzassakin on monen tunnin sulattelu :( Vaikka en ota edes mitään lihaa täytteeksi. t: lievästi ylipainoinen, joka ei ole ansainnut painoaan roskaruoalla

[/quote]

Joopa joo.. Sitten kotona mätät kaksin käsin.

Vierailija
37/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä lihottaisin itseni, niin tekisin sen mieluiten hyvällä intialaisella ruoalla ja kunnon täytekakuilla. Onneks niitä ei saa kaupasta valmiina.

Vierailija
38/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:27"]

Aamupala: suklaamuroja, cola lightiä, mustikkamuffinsi ja patonkia rasvan ja juuston kanssa (n. Puolet patongista)

välipala: kreikkalainen jugurtti ja cola light

lounas: pakastepizza tai hampurilainen, tai joku valmisruoka

välipala: Lidlin omenatasku tai lihapiirakka, maitoa

illallinen: kaksi pakaste pizzaa ja cola light

iltapala: suklaamuroja ja loppu patonki mitä jäi aamusta.

ja tottakai olen kova napostelemaan sipsiä ja karkkia, yleensä päivän aikana menee 200gr karkkia ja 300gr sipsiä

täällä joku kysyy että miten sairaalloinen ylipainoinen syö. Noh, nyt saitte lukea. Liikkua en voi, koska nesteet ovat kertyilleet jalkoihin ja jalat eivät kanna elopainoa. Olen siis 21 vuotias, aina ollut lihava koska vanhemmatkin söi paljon.

[/quote]

Mitä?
Itse olen myös ylipainoinen 120kg 20 vuotias nainen enkä syö edes puolia tuosta.
Tässäpä omat ruokailutottumukset:

Aamupala - yleensä jää välistä.
Luonas - yleensä jokin valmis ateria tai helppo tekoista ruokaa kuten makaronia ja kaupasta ostettuja lihapullia, tonnikalasalaatti.. Juomaksi on mehukatti mehua tia vastaavaa.

En syö välipaloja.

Illallinen - Valmisaterioita taas.
Iltapala riippuu siitä miten myöhään olen hereillä (yleensä 2-3 yöllä). Yleensä vain litkin mehua, silloin tällöin ostan soijakaakao juomaa, joskus keitän 1-2 munaa ja mutustan sitten ne.

Asun yksin joten kauppaan menen itse. Liikuntaa tulee vähintään joka toinen päivä, enemmän tai vähemmän. Pitsoja ja hampurilaisia tulee syötyä n. 3-4 kertaa kuukaudessa rahatilanteesta riippuen.

Laittaa miettimään jonkun sairauden mahdollisuutta koska painon pudotus ei onnistu enkä mielestäni syö niin paljoa että näin paljon lihoisin.
Vielä tammikuussa painoin n. 85kiloa.

Vierailija
39/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:18"]

Mä en vain sitä voi käsittää, että miksi ei voi mässäillä terveellisesti? Kun on terveellisiä herkkujakin olemassa. Vaikka sen lisäksi söisi toisinaan epäterveellistäkin ruokaa ja hyvällä omalla tunnolla.

[/quote]

No kun ei ne terveelliset herkut maistu niin hyvältä.. Onhan esim. tuoreet mansikat hyviä, mutta ei ne nyt suklaata korvaa.

-27

Vierailija
40/56 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hankkiutuisin välittömästi lääkäriin.