Miksi miehet ei häpeä oikein mitään?
Kommentit (25)
Nainen voi tuoda häpeäntunteitaan esille eri tavalla. Nainen voi odottaa saavansa sympatiaa, mies ei. Tai vaikka saisi sympatiaa, menettää miehekkyytensä muiden silmissä. Nainen ei menetä naisellisuuttaan, lähes päinvastoin, ujostelemalla, arkailemalla ja tekemällä numeron itsestään ja tunteistaan.
Väitän että häpeää on yhtä paljon, mutta eri sukupuolilta odotetaan eri asioita, joten häpeää tunnetaan eri asioista. Ja sitä voi tuoda esille eri tavoin.
Älä viiti. Tunnen miehiä, jotka häpeävät ihan mitättömiä asioita turhan takia. Ei ole vain naisten ongelma.
Mulla on sitä ongelmaa ollut ja tuntuu että meillä naisilla vaan on enemmän ominaisuuksia joita itse vertaillaan tai muut arvostelee. Niinku menkkoja vähän joudutaan aina häpeämään ja varomaan ainakin potentiaalisessa miesseurassa, sitten rinnat on myös monelle kompastuskivi omakuvassa. Kumpaakaan edellämainittua ”ongelmaa” ei vaan miehillä yksinkertaisti ole, ja sitten vielä se naisilta odotettu kapea rooli, miehille ei ole vastaavia stereotypisiä odotuksia. Tämä viimeinen sentään on pikkuhiljaa muuttumassa mutta edelläkävijöitä tarvitaan tasa-arvon saavuttamiseksi tässäkin!
Mun eksä häpesi
- sen isoja korvia (jotka oli mun mielestä maailman ihanimmat korvat)
- laihaa vartaloaan (no terveyden puolesta se oli vähän liian laiha, mutta näytti mun silmään hyvältä)
- kihartuvia hiuksiaan (tykkäsin aina paljon enemmän, kun se antoi hiusten kasvaa, etenkin aamuisin oli tosi söpö)
Kyllä miehetkin osaa hävetä. No tekosiaan tai luonnettaan se ei hävennyt, vaikka niissä olisi ollut aihetta.
No, ei pidä paikkaansa mun tuttavapiirissä.
Jos ap viittaa johonkin validiin lähteeseen tässä, niin olis kiva lukea, mihin?