Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmille työttömille naisille tyrkytetään siivoustyötä tai lähihoitajan koulutusta!

Vierailija
27.07.2021 |

Se on 50 + ihmisen kohtalo.

Siivous tai lähihoitaja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä töissä on työpaikka varma. Saa eläkkeen tienattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta sitten?

Kun kerran muita töitä ei ole tarjolla, eikä teitä muualle huolita?

Vielä on aikaa olla työelämässä 15 vuotta, joten uudelleen koulutus on hyvä ehdotus.

Toinen vaihtoehto on oleskella vapaalla kotonaan, työttömyyspäivärahoilla.

Ap voi päättää ja valita itse noista vaihtoehdoista.

Ja voihan niitä töitä itsekin hakea, ympäri maakuntaa, jos jossain sattuis tärppäämään.

Vierailija
4/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä ehdotus.

Noilla aloilla on suuri työvoimapula.

Vierailija
5/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyviä ammatteja molemmat.

Opiskelin aikuisena korkeakoulutettuna ihan huvikseen tuon jälkimmäisen ja hyvä ura siitä lähti.

Vierailija
6/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkytetään nuorillekin. Ei ole pakko ottaa vastaan kunhan vaan omin avuin pääset haluamaasi työhön tai opiskelupaikkaan. Pitää vaan itse olla todella aktiivinen.

Vierailija
7/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne siis!

Vierailija
8/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työttömyyskorvaukset kauan kestä.

Vierailija
9/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä muuta sitten?

Kun kerran muita töitä ei ole tarjolla, eikä teitä muualle huolita?

Vielä on aikaa olla työelämässä 15 vuotta, joten uudelleen koulutus on hyvä ehdotus.

Toinen vaihtoehto on oleskella vapaalla kotonaan, työttömyyspäivärahoilla.

Ap voi päättää ja valita itse noista vaihtoehdoista.

Ja voihan niitä töitä itsekin hakea, ympäri maakuntaa, jos jossain sattuis tärppäämään.

Ja luuletko, että ihmiset ei hae töitä?

Vierailija
10/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Jos on alalla, jolta ei töitä löydy (ja et voi alkaa yrittäjäksi), niin iäkkään naisen ainoa mahdollisuus on kouluttautua alalle, jolla ON töitä - vastavalmistunut ja ilman mitään työkokemusta kun ei saa duunia mistään, jos kouluttautuu uudestaan alalle, jolla työpaikat on kilpailtuja.

Minä esimerkiksi olen korkeakoulutettu ja omaan alaltani 32 vuoden työkokemuksen. Olen ollut vuosia esimiestehtävissäkin. Jos nyt jäisin työttömäksi, en saisi mistään töitä. Yksityisyrittäjänä toki voisin yrittää jatkaa, mutta tulotaso romahtaisi. Kaikilla se yrittäjyys ei myöskään ole omassa ammatissa mikään vaihtoehto, eikä ilman minkäänlaista kaupallisen alan koulutusta tai työkokemusta kannata heittäytyä, saa vain riesakseen vielä isot velatkin. Aina tyrkytetään yrittäjyyttä työttömyyden vaihtoehdoksi, mutta se on bullshittiä - puolet yrityksistä kaatuu 5 vuoden sisällä perustamisestaan.

https://yle.fi/uutiset/3-10028067

Vierailija
11/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, siivoojiksi ihmisiä, joilla paikat alkaa krempata. Eiköhän mieluummin nuoria työttömiä niihin hommiin.

Vierailija
12/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska niissä työllistyy. Tossa on ollut se 50 vuotta aikaa näyttää potentiaali parempaan

Vierailija
13/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrkytetään nuorillekin. Ei ole pakko ottaa vastaan kunhan vaan omin avuin pääset haluamaasi työhön tai opiskelupaikkaan. Pitää vaan itse olla todella aktiivinen.

Vanhempi ihminen ei työllisty. Kauppoihin halutaan nuoria ja nättejä kassoja.

Eli kaupan alan voi unohtaa vaikka on ammattilainen,

Vierailija
14/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, siivoojiksi ihmisiä, joilla paikat alkaa krempata. Eiköhän mieluummin nuoria työttömiä niihin hommiin.

Ei siihen hommaan lähde edes muma . Huono palkka.

Vierailija
15/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja asua jossain maassa jossa töitä on.

Vierailija
16/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyviä ammatteja molemmat.

Opiskelin aikuisena korkeakoulutettuna ihan huvikseen tuon jälkimmäisen ja hyvä ura siitä lähti.

Joo ei siinä mitään muuta vikaa ole kuin että liksa tipahtaisi alle puoleen.

Vierailija
17/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia vaihtoehtoja, kun selkä on jo paskana ja nivelrikkokin vaivaa. No ainakin pääsee pitkille saikuilme.

Vierailija
18/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä ehdotus.

Noilla aloilla on suuri työvoimapula.

Siivoojilla pätkätöitä, omalla autolla saavat ajella paikasta toiseen jotta parikymmentä tuntia viikossa tulee,  lähihoitajilla koronavaara jo silloin kun menevät koulutukseen.

Vierailija
19/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Jos on alalla, jolta ei töitä löydy (ja et voi alkaa yrittäjäksi), niin iäkkään naisen ainoa mahdollisuus on kouluttautua alalle, jolla ON töitä - vastavalmistunut ja ilman mitään työkokemusta kun ei saa duunia mistään, jos kouluttautuu uudestaan alalle, jolla työpaikat on kilpailtuja.

Minä esimerkiksi olen korkeakoulutettu ja omaan alaltani 32 vuoden työkokemuksen. Olen ollut vuosia esimiestehtävissäkin. Jos nyt jäisin työttömäksi, en saisi mistään töitä. Yksityisyrittäjänä toki voisin yrittää jatkaa, mutta tulotaso romahtaisi. Kaikilla se yrittäjyys ei myöskään ole omassa ammatissa mikään vaihtoehto, eikä ilman minkäänlaista kaupallisen alan koulutusta tai työkokemusta kannata heittäytyä, saa vain riesakseen vielä isot velatkin. Aina tyrkytetään yrittäjyyttä työttömyyden vaihtoehdoksi, mutta se on bullshittiä - puolet yrityksistä kaatuu 5 vuoden sisällä perustamisestaan.

https://yle.fi/uutiset/3-10028067

Tähän ikäsyrjintään pitää kyllä puuttua suomalaisessa työelämässä. Onhan se käsittämätöntä, että koulutettuja, kokeneita ja motivoituneita ihmisiä 50+ on niin paljon työttömänä. Useimmiten se on kiinni työnantajien asenteesta ja tähän on saatava muutos. 

Vierailija
20/21 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka hitsariksi. Siivous nähty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän