Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joskus miehenä parisuhde tuntuu peliltä

Vierailija
27.07.2021 |

Nainen voi esittää kovaakin kritiikkiä erilaisesta tavastasi kommunikoida, tehdä asiat jne., mutta älä herrajumala ala mielistellä naista ihan sama miten pahasti se painaa sut selkä seinää vasten. Kohta on meinaa parisuhde entinen. Oikeastaan jos nainen on kova, hänelle pitää olla kova takaisin. Muu ei auta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun on sinkku.

Vierailija
2/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parisuhde ole mikään peli. Ainakaan terve parisuhde ei ole sellainen eikä terveessä parisuhteessa paineta ketään selkä seinää vasten tai laiteta kovalla kovaa vastaan. Kuka sellaisessa suhteessa jaksaa olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä naisena blaablaa. En ole nähnyt tuollaista puhetapaa missään muualla kuin tällä palstalla. Ajatteleeko joku oikeasti elämäänsä ja maailmaa noin?

Vierailija
4/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve parisuhde ei ole mikään peli. Jos tuntuu usein siltä kannattaa miettiä omia toimintatapoja.

Vierailija
5/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisiamme kunnioittaen, molemmat yritämme tuottaa toiselle iloa ja hyvää, kannustamme ja tarpeentullen lohdutamme. Yhdessä hölmöilemme tai puhumme fiksuja. Annamme toiselle tilaa, jos siltä tuntuu , ja tehdä omia juttuja ja viettää aikaa yksin tai kavereiden kanssa. Joskus olemme erimieltä asioista, tietenkin, mutta se on sallittua. Ei ole peliä , vaan ihan oikeaa elämää., rakkaudella.

Vierailija
6/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ymmärtää mitä ap tarkoittaa. Olin naimisissa valittavan, draamailevan naisen kanssa. Olin nuori enkä ymmärtänyt pistää hanttiin, vaan kuvittelin että kun joustan sekä suoriudun paremmin roolistani aviomiehenä ja perheenisänä, valitus loppuisi ja hän tulee onnelliseksi. Iso virhe. Kun sitten mitta tuli täyteen ja ilmoitin eroavani, ja samassa yhteydessä päätin lopettaa olemasta ymmärtäväinen, hän luuli että olin jotenkin vinksahtanut. Hänelle oli kova paikka oppia hoitamaan käytännön asiat itse ilman että olin puskurina hänen ja todellisuuden välissä. Joudumme olemaan edelleen yhteydessä yhteisten lasten tähden, mutta nyt hän kunnioittaa minua enemmän. Vasta jälkeen päin ymmärsin kuinka typerä olin ollut - oilin osin itse syyllinen siihen että hänen todellisuudentajunsa oli vinoutunut.

Opin kuitenkin virheestäni ja nykyinen avovaimoni on vastuuntuntoinen ja oma-aloitteinen. On mukana päätöksenteossa, kotitöissä ja remontoinnissa tasavertaisena kumppanina ja hoitaa oman osuutensa. Avuton nainen -kortti viuhuu harvoin. Kullanarvoinen pakkaus. <3 :)

Vierailija
7/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhde ole mikään peli. Ainakaan terve parisuhde ei ole sellainen eikä terveessä parisuhteessa paineta ketään selkä seinää vasten tai laiteta kovalla kovaa vastaan. Kuka sellaisessa suhteessa jaksaa olla?

Niin. Ehkä kovapäiset ihmiset ovat tuollaisissa suhteissa keskenään. Kaikille ne ei sovi.

AP

Vierailija
8/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä naisena blaablaa. En ole nähnyt tuollaista puhetapaa missään muualla kuin tällä palstalla. Ajatteleeko joku oikeasti elämäänsä ja maailmaa noin?

Meinaatko ettei miehissä ja naisissa sitten ole mitään eroja? Ihan varmasti on jokaisen itselleen rehellisen ihmisen mielestä. Enkä todellakaan ymmärrä että ketä se loukkaa sanoa sellaista?

Välillä kyllä tuntuu että toisten mielestä se menee niin, että miehiä saa yleistää mutta jokainen nainen on yksilö ja mitään "naisille tyyppillisempää käytöstä" ei ole olemassakaan.

Vierailija
9/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve parisuhde ei ole mikään peli. Jos tuntuu usein siltä kannattaa miettiä omia toimintatapoja.

Mä en ole näitä toimintatapoja valinnut. Kumppani sanoi mulle "mä oikeestaan toivon että sä riitelisit samalla tavalla kuin minä ja antaisit tulla takaisin."

Vierailija
10/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisiamme kunnioittaen, molemmat yritämme tuottaa toiselle iloa ja hyvää, kannustamme ja tarpeentullen lohdutamme. Yhdessä hölmöilemme tai puhumme fiksuja. Annamme toiselle tilaa, jos siltä tuntuu , ja tehdä omia juttuja ja viettää aikaa yksin tai kavereiden kanssa. Joskus olemme erimieltä asioista, tietenkin, mutta se on sallittua. Ei ole peliä , vaan ihan oikeaa elämää., rakkaudella.

Niin se meilläkin on, mutta enemmän vasta nyt kun laitoin kovaa kovaa vastaan. Aiemmin oli olo että on paineen alla ja vaatimukset oli kovat. Nyt kun oon sillai "toi mitä musta väitit on 0 % totta" enkä yritä edes tulla häntä vastaan, niin saan olla rauhassa :D 

AP

Vierailija
11/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ihan normaali piirre ottaa kilpailuasetelma miehen kanssa. Pysyt vaan kovana ja pidät pääsi Vässykkänä tulee ero.

mies53v

Vierailija
12/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymppisenä parisuhde-elämä oli vielä kivaa. Kolmekymppisenä alkoi ongelmat. Nyt nelikymppisenä vaikeusaste on sellainen nightmare sadistic eli muistuttaa videopeliä missä pienikin harha-askel tai keskittymisen herpaantuminen on instant game over man

En tiedä miksi naiset muuttuvat niin autistisiksi lasten saannin jälkeen, lapsettomat myös siinä 40 paikkeilla

Ihaniakin naisia on kyllä olemassa kaikissa ikäluokissa, mutta 40+ ja vapaa on aivan totaalinen unicorn. Näitäkin olen kyllä kohdannut 🤗♥️ hymyileviä ja iloisia 😘 elämä on ihanaa

Vierailija
13/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ihan normaali piirre ottaa kilpailuasetelma miehen kanssa. Pysyt vaan kovana ja pidät pääsi Vässykkänä tulee ero.

mies53v

Jep. Hassua vaan kun oon vastustanu tällaisia seksistisiä näkemyksiä siitä, että naiset pelailis, mutta en tiedä mitä muutakaan tämä on? Tuntuu että selvästi mun kanttia testataan tässä. Ei nainen muiden ihmisten kanssa käyttäydy vastaavalla tavalla. Saattaa olla jopa vähän mielistelevä.

Vierailija
14/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppisenä parisuhde-elämä oli vielä kivaa. Kolmekymppisenä alkoi ongelmat. Nyt nelikymppisenä vaikeusaste on sellainen nightmare sadistic eli muistuttaa videopeliä missä pienikin harha-askel tai keskittymisen herpaantuminen on instant game over man

En tiedä miksi naiset muuttuvat niin autistisiksi lasten saannin jälkeen, lapsettomat myös siinä 40 paikkeilla

Ihaniakin naisia on kyllä olemassa kaikissa ikäluokissa, mutta 40+ ja vapaa on aivan totaalinen unicorn. Näitäkin olen kyllä kohdannut 🤗♥️ hymyileviä ja iloisia 😘 elämä on ihanaa

Luulen että jos nainen on mulkku, niin pitää olla takaisin vielä mulkumpi. Diplomatia kuuluu ulkoministeriöön, ei parisuhteeseen.

Vierailija
15/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

Jep. Hassua vaan kun oon vastustanu tällaisia seksistisiä näkemyksiä siitä, että naiset pelailis, mutta en tiedä mitä muutakaan tämä on? Tuntuu että selvästi mun kanttia testataan tässä. Ei nainen muiden ihmisten kanssa käyttäydy vastaavalla tavalla. Saattaa olla jopa vähän mielistelevä.

Voi olla että tällaisessa tapauksessa nainen on ottanut sellaisen alkuasenteen, että ei varmana halua jäädä alakynteen ja enempiä miettimättä ampuu aina sinne missä on näkevinään patriarkaalista sortoa ja hyväkskäyttöä. Hänelle on saattanut muodostua vääristynyt kuva miehen motiiveista.

Kokemukseni mukaan kotiäitiys ei tee hyvää naisen todellisuudentajulle ja arvostelukyvylle. Siinä tilanteessa miehen tulee olla kovana eikä pelätä konfliktia. Anteeksi että olit väärässä -asenne vain ruokkii naisen päähän pesiytynyttä trollia. 

En pidä vastakkainasettelusta ja nykyään pistäisin äkkiä poikki sellaisen suhteen jossa keskustelu tuppaa ajautumaan molemminpuoliseksi nokitteluksi, mykkäkouluksi ja mökötykseksi. Sillä pärjää pitkälle kun kumpikin ottaa tavoitteekseen tehdä toisesta onnellisen ja pyrkii siihen että asiat puhutaan läpi.

Vierailija
16/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies53v

Niin, ongelma on tossa kaivonmyrkytyksessä, eli varsin ison kirjon niputtamisessa tabun ”seksistiset asenteet” alle. Vähän sama kuin se, et pokalla ajattelisit ”naiset piereskelee” -väitteen olevan seksistinen ja sitä myöden inha & välttämättä epätosi...

Ja aiheuttaa erityisen suuria haasteita, mikäli toinen osapuoli haistaa tän yksisuuntaisen jokerikortin.

Vierailija
17/17 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja silloin tällöin myös niitä kumppanin toimintatapoja. Monella miehellä on nimittäin sokeana pisteenä naisen häiriökäytös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme