Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aki Kangasharju äsken uutisissa: "Se joka vain työpaikan vain haluaa, kyllä sellaisen löytää"

Vierailija
27.07.2021 |

Eihän näitä aivopieruja jaksaisi edes kommentoida, mutta miksi media antaa tilaa tällaisille tyypeille, jotka ovat täysin pihalla työmarkkinoiden reaalitodellisuudesta? Ei nkykyajan työpaikkoihin yleensä kävellä vain sisään ilman sopivaa koulutusta ja kokemusta. Jos hitsaria haetaan, niin en minä voi hitsariksi mennä ilman mitään alan kokemusta tai koulutusta. Tai lähihoitajaksi.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasharju on ihan oikeassa. Mulla vain lukion paprut ja olen jo 13 eri työmaalla ollut viimesen 5 v aikana. Tosin olen myös muuttanut useasti. Kyllä maailmasta aina löytyy työpaikkoja, myös niitä mihin ei vaadita aikaisempaa kokemusta.

On omasta motivaatiosta kiinni kuinka hyvin työllistyy. Täytyy soitella hakemusten perään ja vaikka pyörähtää paikan päällä. Ei tänä päivänä pärjää jos vain näpyttelee viestiä ja sähköpostia firmoihin, ja vain odottelee. Jokainen on itse omasta pärjäämisestään vastuussa.

Tosi kurjaa, ettet pääse opiskelemaan. Vakityö ois tietty tosi kiva, mutta toki tuollaisia pätkätöitäki hetken voi tehdä.

Mut otan siis osaa ja toivon sunkin löytävän ammatin ja työpaikan.

Vierailija
82/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän toikin äijä nukkuu yönsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tokihan jonkinlaiseen puhelinmyyntiin tai ovelta ovelle -kaupusteluun pääsee käytännössä kuka vain, mutta kuka sitä varsinaisesti työnä pitää, koska se perustuu ihmisten häirinnälle ja kiusaamiselle? Kaikki muu työ on kiven alla saada nykypäivänä. Yhteenkään firmaan ei tuosta vain kävellä sisään ja sanota: olisko töitä? Tai voihan se toimia kerran sadasta tai tuhannesta, jos juuri sattuu tarvetta olemaan ja koulutus sekä kokemus kohtaavat.

Kaikki muu puhe on todellisuudesta irrallaan olevaa höpinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi