Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aki Kangasharju äsken uutisissa: "Se joka vain työpaikan vain haluaa, kyllä sellaisen löytää"

Vierailija
27.07.2021 |

Eihän näitä aivopieruja jaksaisi edes kommentoida, mutta miksi media antaa tilaa tällaisille tyypeille, jotka ovat täysin pihalla työmarkkinoiden reaalitodellisuudesta? Ei nkykyajan työpaikkoihin yleensä kävellä vain sisään ilman sopivaa koulutusta ja kokemusta. Jos hitsaria haetaan, niin en minä voi hitsariksi mennä ilman mitään alan kokemusta tai koulutusta. Tai lähihoitajaksi.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onpa tosi erikoista kun kukaan ei halua lahjoittaa työpanostaan ilmaiseksi. Tuo ihmettelee varmaan myös, miksei kukaan halua lahjoittaa hänelle taloaan, autoaan tmv omaisuuttaan.

Vierailija
42/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kusipäät vois ite joskus tehdä edes päivän oikeita töitä.

Oikeita töitä on kaikki, mistä joku on valmis maksamaan. Kaikkiin noihin töihin pääsee jollain konstilla. Ei tosin voi olettaa, että kaikilta onnistuu kaikkiin työpaikkoihin pääseminen. Kaikista kovimmat pystyy vielä työllistämään muitakin itsensä lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan totta. Ainut vaan ettei niistä töistä kyllä mitään makseta.

Vierailija
44/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo tommosen taukin heitellä roinaa suustaan kun on hyväpalkkaisessa duunissa ja ura on muutenkin ollut erittäin nousujohteinen.

Ei heitellyt roinaa. Tälläkin palstalla on niin työstä vieraantunutta porukkaa, että ovat jo työmarkkinoiden saavuttamattomissa.

Työpaikoilla on paljon elämän tosiasioista vieraantunutta porukkaa, kuplassa eletään ja toivotaan että iso osa pysyy työttömänä niin sitten nämäkin laiskat, vakipaikassa venyvät luuserit, näyttää tehokkailta ja oma-aloitteisilta ja menestyviltä. Pätkätöitä paljon tehneenä voin sanoa että monelle sietäisi antaa potkut, aina ihmettelee miten tuollaiset saa töitä ja työnsä pidettyä, kun jokaisesta sanasta ja eleestä paistaa kilometrien päähän kauhea ketutus työtä kohtaan. Meitä innokkaita olis tuhansia tulossa heti töihin kun vaan työnantaja pääsis eroon näistä turhakkeista.

Niin, kun nämä ketuttajat vaihtaisivat sellaisiin hommiin jotka ei ketuta. Mutta ei, kun todellisuudessa ei kiinnosta mikään homma.

Vierailija
45/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillekin tekisi pikku dieetti hyvää, naama on kuin isomman luokan meloni.

Vierailija
46/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, suomessa päästy työvoiman ja sen tarpeen vastaavuudessa 100% tasolle.

Voidaan nekin jankutukset unohtaa.

Vierailija
48/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on! Työssä oleminen vaatii tietysti tiettyjä kykyjä ja ominaisuuksia, työhalujen lisäksi.

Vierailija
49/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan totta. Ainut vaan ettei niistä töistä kyllä mitään makseta.

Aivan! Maisteriksi valmistuneelle pojalleni tarjottiin pätkätöitä. Kysymys kuului:"tuletko ilmaiseksi. Me emme mielellään maksa tästä projektista mitään."

Maisteri ei moiseen suostunut, kun ilmaisen työn lisäksi olisi pitänyt maksaa junalippu toiselle paikkakunnalle.

Onneksi löytyi työpaikka, jossa maksetaan ihan oikeaa palkkaa.

Vierailija
50/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkös on niitä tyyppejä, jotka olivat vaatimassa kaupan alan sunnuntaityön tuplapalkan poistoa? Ja siellä kun muutenkin niin hirvittävän hyvät liksat!

Vierailija
51/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasharju on ihan oikeassa. Mulla vain lukion paprut ja olen jo 13 eri työmaalla ollut viimesen 5 v aikana. Tosin olen myös muuttanut useasti. Kyllä maailmasta aina löytyy työpaikkoja, myös niitä mihin ei vaadita aikaisempaa kokemusta.

On omasta motivaatiosta kiinni kuinka hyvin työllistyy. Täytyy soitella hakemusten perään ja vaikka pyörähtää paikan päällä. Ei tänä päivänä pärjää jos vain näpyttelee viestiä ja sähköpostia firmoihin, ja vain odottelee. Jokainen on itse omasta pärjäämisestään vastuussa.

Täytyy ottaa huomioon, että ihmiset on erilaisia. Itse olen niin epävarma, että en pysty menemään facetoface kauppaamaan itseäni mihinkään tai alkaa puhelimessa vetämään jotain 5min hissipuheita.

Olen saanut tähän mennessä kaikki työpaikkani joko tutun tai sitten itse järjestämäni työharjoittelun kautta ja olen kyllä ollut pidetty ja ahkera työntekijä. Olen vaan niin ujo, että työnhaku on tuskaa.

t. vuoden työttömänä

Vierailija
52/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkös on niitä tyyppejä, jotka olivat vaatimassa kaupan alan sunnuntaityön tuplapalkan poistoa? Ja siellä kun muutenkin niin hirvittävän hyvät liksat!

En tiedä, mutta Jyri Häkämies ainakin on sillä kannalla.

Vierailija
53/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sanoiko se siellä  että kuka vain voi valita minkä vain homman?

Tuskin.

No antoi kyllä vähän ymmärtää näin....

Ei varmaan antanut noin ymmärtää. Sinä vain tulkitsit hänen sanomisensa miten halusit. Onhan päivänselvää, että noin ei ole. Oletko hölmö?

Vierailija
54/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen opetusministeri Sanni Grahn-Laasonenkin yritti jossakin vaiheessa työllistää taiteilijoita ilmaiseksi joillakin hänen messuillaan, mutta pieleenhän se meni, kun juttu valui julkisuuteen. Esiintyvät taiteilijat saivat palkkionsa.

Vierailija
55/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki ja Marinetta Kangasharju ovat asuntosijoittajia.

Vierailija
56/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen työnantaja maksaa sille juuri tuollaisesta valehtelusta. Samoin kuin siitä, että se ilmoittaa tukien olevan liian suuret.

Vierailija
57/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösaamussa haastateltu nainen sanoi, että palkat ja työolot on saatava kohdilleen, jotta työttömyyskin voisi oikeasti kohentua. Kangasharju oli tässä kohdin hiljaa.

Vierailija
58/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onpa tosi erikoista kun kukaan ei halua lahjoittaa työpanostaan ilmaiseksi. Tuo ihmettelee varmaan myös, miksei kukaan halua lahjoittaa hänelle taloaan, autoaan tmv omaisuuttaan.

Tämä!

Vierailija
59/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On omasta motivaatiosta kiinni kuinka hyvin työllistyy. Täytyy soitella hakemusten perään ja vaikka pyörähtää paikan päällä.

Semmoiset pärjäämistarinat sieltä sitten. Useimmissa työpaikoissa on kulkukortit juuri siksi ettei sinne mennä noin vain "pyörähtämään paikan päälle". Aika äkkiä saa vartijan saattelemaan itsensä ulos jos semmoista tekee.

Eikä siinä ulkoistetun aulan vastaanottotiskin ympärillä pyöriminenkään taida sen paremmin auttaa kun ei ne vartijat ole edes siinä firmassa töissä minkä aulassa ne istuu. Sisemmäs firmaan ei pääse jos ei ole sovittua tapaamista. 

Vierailija
60/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo tommosen taukin heitellä roinaa suustaan kun on hyväpalkkaisessa duunissa ja ura on muutenkin ollut erittäin nousujohteinen.

Ei heitellyt roinaa. Tälläkin palstalla on niin työstä vieraantunutta porukkaa, että ovat jo työmarkkinoiden saavuttamattomissa.

Työpaikoilla on paljon elämän tosiasioista vieraantunutta porukkaa, kuplassa eletään ja toivotaan että iso osa pysyy työttömänä niin sitten nämäkin laiskat, vakipaikassa venyvät luuserit, näyttää tehokkailta ja oma-aloitteisilta ja menestyviltä. Pätkätöitä paljon tehneenä voin sanoa että monelle sietäisi antaa potkut, aina ihmettelee miten tuollaiset saa töitä ja työnsä pidettyä, kun jokaisesta sanasta ja eleestä paistaa kilometrien päähän kauhea ketutus työtä kohtaan. Meitä innokkaita olis tuhansia tulossa heti töihin kun vaan työnantaja pääsis eroon näistä turhakkeista.

Siitähän tuli kamala itku, kun jokin aika sitten ehdotettiin että huonosta ja laiskasta työntekijästä pitäisi päästä helpommin eroon. Miksi sitä vastustaisi kukaan muu kuin huonot ja laiskat työntekijät itse? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi