Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aki Kangasharju äsken uutisissa: "Se joka vain työpaikan vain haluaa, kyllä sellaisen löytää"

Vierailija
27.07.2021 |

Eihän näitä aivopieruja jaksaisi edes kommentoida, mutta miksi media antaa tilaa tällaisille tyypeille, jotka ovat täysin pihalla työmarkkinoiden reaalitodellisuudesta? Ei nkykyajan työpaikkoihin yleensä kävellä vain sisään ilman sopivaa koulutusta ja kokemusta. Jos hitsaria haetaan, niin en minä voi hitsariksi mennä ilman mitään alan kokemusta tai koulutusta. Tai lähihoitajaksi.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sanoiko se siellä  että kuka vain voi valita minkä vain homman?

Tuskin.

Vierailija
2/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa oli. Tosin unohti sanoa että palkka näissä töissä on vain 9e päivä ja känsät käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää ei sitten otettu huomioon mitenkään. Olen 58-vuotias ja kaksikin hyvää koulutusta. Kaksi vuotta sitten työttömäksi jäätyäni olen hakenut varmaan sataan paikkaan.

Eipä tulosta ja olen luovuttanut. Olen aivan terve, en vajaakuntoinen.

Vierailija
4/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla on kesäkuussa ollut 28 000 työtöntä työnhakijaa ja 7 000 avointa työpaikkaa. Jos avoimet työpaikat menisivät suoraan työttömille työnhakijoille, vain neljäsosa heistä työllistyisi. Mihin loput 21 000 työllistyvät?

Vierailija
5/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki Kangasharju puhuu värittynyttä soopaa. Tikulla pihalle koko ukko.

Vierailija
6/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sanoiko se siellä  että kuka vain voi valita minkä vain homman?

Tuskin.

No antoi kyllä vähän ymmärtää näin....

Vierailija
7/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo tommosen taukin heitellä roinaa suustaan kun on hyväpalkkaisessa duunissa ja ura on muutenkin ollut erittäin nousujohteinen.

Vierailija
8/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sekakäyttäjä vai miten voi ihminen olla noin pihalla??

Vierailija
9/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole muuta ollut niin oon tehnyt niitä siivoojan hommia. Pärjään niillä ja en mene mihinkään sossun luukulle toimeentuloa ruinaamaan. En ikinä.

Vierailija
10/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo tommosen taukin heitellä roinaa suustaan kun on hyväpalkkaisessa duunissa ja ura on muutenkin ollut erittäin nousujohteinen.

Ei heitellyt roinaa. Tälläkin palstalla on niin työstä vieraantunutta porukkaa, että ovat jo työmarkkinoiden saavuttamattomissa.

Vierailija
11/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän väisti ovelasti Ykkösaamussa toimittajan kysymyksen siitä, miten matalapalkkainen tulee toimeen Helsingissä.

Vierailija
12/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medin tehtävä ei ole nykypäivänä kertoa totuutta, vaan hyssytellä ja saada kansa uskomaan että kaikki on hyvin kunhan teet niin kuin käsketään. Työttömät ovat vain laiskoja ja maassamme ei ole mitään ongelmaa työllistymisen suhteen. 

Näin se "parempi" kansanosa saa jatkaa elämistään kuplassaan ja haukkua niitä huonompia, tulee paremmat yöunet. Lisäksi suurin osa ei kyseenalaista päättäjien toimia koska "kaikki on ihan hyvin".

Vierailija
13/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se onkin.

Vierailija
14/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole muuta ollut niin oon tehnyt niitä siivoojan hommia. Pärjään niillä ja en mene mihinkään sossun luukulle toimeentuloa ruinaamaan. En ikinä.

Ei siivojan hommiinkaan nykyisin noin vain kävellä. Etenkään jos haluaa edes jonkinlaiset tuntimäärät per viikko kasaan.

Vierailija
15/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki elää vielä vuodessa 1990. Sen jälkeen ei täystyöllisyyttä maassamme ole ollut. 2008 päästiin lähelle mutta finanssikriisi pilasi senkin.

Vierailija
16/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaalla on kesäkuussa ollut 28 000 työtöntä työnhakijaa ja 7 000 avointa työpaikkaa. Jos avoimet työpaikat menisivät suoraan työttömille työnhakijoille, vain neljäsosa heistä työllistyisi. Mihin loput 21 000 työllistyvät?

Perustavat yrityksiä tai löytävät ne piilotyöpaikat joista ei aremmat työnantajat uskalla julkisesti ilmoitella. Ilmeisesti näin nuo vajaalla käyvät, suhteilla töihin päässeet, ajattelee. Heidän ajatusmaailmassaan me kaikki vajaakuntoisetkin (joiden pitäis olla saikulla tai eläkkeellä) päästään työhön kuin työhön kun vain otetaan itseämme niskasta kiinni. No elämä opettaa heillekin että ei se aina noin mene.

Vierailija
17/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Medin tehtävä ei ole nykypäivänä kertoa totuutta, vaan hyssytellä ja saada kansa uskomaan että kaikki on hyvin kunhan teet niin kuin käsketään. Työttömät ovat vain laiskoja ja maassamme ei ole mitään ongelmaa työllistymisen suhteen. 

Näin se "parempi" kansanosa saa jatkaa elämistään kuplassaan ja haukkua niitä huonompia, tulee paremmat yöunet. Lisäksi suurin osa ei kyseenalaista päättäjien toimia koska "kaikki on ihan hyvin".

Välillä ihmetyttää suomalaiset "toimittajat" kun ne ei haasta ollenkaan näiden "asiantuntijoiden" lausuntoja...

Joku A-studio tai Ylen Ykkösaamu on poikkeuksia, mutta usein on niin, ettei haasteta ollenkaan.

Vierailija
18/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on entinen paskapankki Nordean jehu, mikäs ihme tuo nyt on.

Vierailija
19/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasharju on ihan oikeassa. Mulla vain lukion paprut ja olen jo 13 eri työmaalla ollut viimesen 5 v aikana. Tosin olen myös muuttanut useasti. Kyllä maailmasta aina löytyy työpaikkoja, myös niitä mihin ei vaadita aikaisempaa kokemusta.

On omasta motivaatiosta kiinni kuinka hyvin työllistyy. Täytyy soitella hakemusten perään ja vaikka pyörähtää paikan päällä. Ei tänä päivänä pärjää jos vain näpyttelee viestiä ja sähköpostia firmoihin, ja vain odottelee. Jokainen on itse omasta pärjäämisestään vastuussa.

Vierailija
20/83 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa oli. Tosin unohti sanoa että palkka näissä töissä on vain 9e päivä ja känsät käteen.

Ei noita 9€ korvauksia kenelle tahansa myönnetä. Mutta känsät on helpommin saatavilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän