Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavilkku hylätty

Vierailija
27.07.2021 |

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000008150395.html

On mulla vielä mutta aika hyödytön juttu

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua se kiinnostanut. Poistin heti. Stressiä vaan tulee että milloin piippaa, ja mitä hyötyä siitä on jos se joskus aikojen päästä ilmoittaa. Kyllähän sen tietää ilman vilkkuakin että altistumisen mahdollisuus on.

Vierailija
42/47 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkinhän lähes painostettiin lataamaan.

Eikös tämä tuthake palkittukin jossain kissan markkinoilla.

Koronavilkku on ollut hyvä esimerkki siitä harhasta, jonka vallassa nykyihmiset elävät. Se on kuvitelma siitä, että ihminen on kaikkivoipa ja pystyy omalla toiminnallaan hallitsemaan kaikkea. Kun  koronapandemia oli alussa mikään ei voinut siis olla myyvempi ajatus kuin jokin appi, jolla ihminen kuvittelee saavansa "tilanteen haltuun" kännykän räpellyksellä. Surkuhupaisaa oli, että virallinen uutismedia ja muistaakseni jopa thl piti koronavilkkua jonain varteenotettavana välineenä epidemian torjunnassa.

Tilanne ei edelleenkään ole hallussa. Tartunnat ovat taas lisäntyneet. Asia/kysymys, joka ainakin itseäni tällä hetkellä kiinnostaa, mutta johon aiheen uutisoinnissa ei ole mitenkään otettu kantaa, on kysymys siitä, kuinka moni jo 1. tai jopa 2. rokoteannoksen saaneista on siitä huolimatta saanut nyt tartunnan? Vai ovatko tartunnat vain sellaisilla, joita ei ole rokotettu.

Mielestäni luin tänään uutisen, jossa Turun kerrottiin Turun seudun tartunnoista ja siinä oli, että tartuntoja on paljon ensimmäisen rokotuksen saaneilla ja rokottamattomilla. Kahdesti rokotettuja sairastuneita oli jutun mukaan muutama.

Nyt kun kävin etsimässä jutun, siinä luki: ”Rokotetut eivät juuri ole saaneet tartuntoja eivätkä joutuneet sairaalahoitoon.”

Joko minä olen aivan sekaisin (en usko) tai sekoitan kaksi eri uutista tai sitten tekstiä on muutettu jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en täysin usko koko vilkun hyötyihin. Vuosi sitten latasin sen koska jankutettiin koko ajan että se pitäisi ladata. Viime vuoden syksyllä/alkutalvesta onnistuin pari altistumisilmoitusta. Ekan kerran tuli hirveä paniikki unohtuu puhelimeni yläreunassa näkyi punainen koronaviruskuvio ja teksti mahdollisesta altistumisesta. Tuo näennäinen altistuminen on voinut tapahtua omalla kohdalla vaikka jossain kaupassa tai kahvilassa ollessa viereisessä pöydässä on istunut joki jolla on myöhemmin todettu korona. Koronavilkku on siitä pönttö sovellus kun se ei kerro edes päivämäärää jolloin mahdollinen altistuminen on tapahtunut eikä tunnista että onko oltu kasvokkain tai onko välissä ollut seinä. Täysin ylimalkainen sovellus. Itse ajattelin heivata sen ihan lähiaikoina.

Vierailija
44/47 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.

Vierailija
45/47 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ladannut, ja pomokin kehtas kysyä, että ollaanko ladattu. Silloin aikoinaan. Kuinka nolo juttu niille jotka latasivat!

Vierailija
46/47 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavilkku oli hyvä keksintö ja sitä olisi voinut hyödyntää paremmin. Kehitys jne. jäi kokonaan puuttumaan. Vahva veikkaus, kehitystyölle "ei ollut" laittaa rahaa. Naurettavaa kun kaikelle muulle turhalle palaa miljoonia ja miljoonia.

Hyvä esimerkki taas yhdestä hukatusta tilaisuudesta minkä hallitus tyrii.  osasyynä tietenkin maan järjeton byrokratia.

Tämä oli alusta asti tiedossa, kun maailmalla oli toimivia vastaavia ja silti löhdettiin pykäämään sutta itse. En asentanutkaan, ulkomaisen-toimivan sellaisen kyllä. Asun siis pääasiallisesti ulkomailla.

Vierailija
47/47 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Vaikee kirjoitti:

Itsekään en täysin usko koko vilkun hyötyihin. Vuosi sitten latasin sen koska jankutettiin koko ajan että se pitäisi ladata. Viime vuoden syksyllä/alkutalvesta onnistuin pari altistumisilmoitusta. Ekan kerran tuli hirveä paniikki unohtuu puhelimeni yläreunassa näkyi punainen koronaviruskuvio ja teksti mahdollisesta altistumisesta. Tuo näennäinen altistuminen on voinut tapahtua omalla kohdalla vaikka jossain kaupassa tai kahvilassa ollessa viereisessä pöydässä on istunut joki jolla on myöhemmin todettu korona. Koronavilkku on siitä pönttö sovellus kun se ei kerro edes päivämäärää jolloin mahdollinen altistuminen on tapahtunut eikä tunnista että onko oltu kasvokkain tai onko välissä ollut seinä. Täysin ylimalkainen sovellus. Itse ajattelin heivata sen ihan lähiaikoina.

Eihän se ollut oikeasti edes käytössä enää vuosi sitten.