Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitanko lapsen eskarin jälkeen iltapäivähoitoon vai en?

Vierailija
06.08.2014 |

Kun eskari on klo 8-12 ja itse olen vaan kotona. Sovin että pitäisin 15 pv/kk klo 15 asti muuten sitten se klo 8-12 että saisi samanikäistä leikkiseuraa. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt ekaksi ne oman eskarisi lepo- ja välipala-ajat, siihen sitten päälle tunti-pari vapaata leikkiaikaa muutamana päivänä. Meillä ei ainakaan ollut varsinaista vapaata leikkiä aamupäivisin kuin ulkoilussa.

Hyvä siellä eskarissa on olla leikkimässä sitä vapaatakin leikkiä, seuraavana vuonna koulussa on helpompaa kun kaverit on tuttuja. Varsinkin jos kotona ei leikkikavereita ole... naapurin pesnkathan on jokatapauksessa siellä eskarissa jos niiden vanhemmilla on kokopäiväduuni.

Vierailija
2/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi hoitopäivien määrä on 10/kk , miksi pitää lasta 5/kk jos 10stä tulee kuitenkin lasku ?

Itse tällähtkellä työtön, hoitopäiviä 10/kk eskarin päälle... sillä se on minimi. Jos saankin töitä ja ei olisikaan hoitopaikkaa ni greit ... kun tuskinpa sellasta vaihtoehtoa että pidämpä nyt osan vuodesta ttä paikkaa varalla, vai onko ?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa ei ole mitään vapaata leikkiaikaa aamupäivisin!

Vierailija
4/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö iltapäivähoidossa ole lepohetki ja välipala. Niihinhän menee helposti 1h 30 min, joten sitsitä leikkiaikaa jää vain 1h 30 min.

Vierailija
5/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii leikkiä aamupäivälläkin. En laittaisi.

Vierailija
6/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:28"]

Eikö iltapäivähoidossa ole lepohetki ja välipala. Niihinhän menee helposti 1h 30 min, joten sitsitä leikkiaikaa jää vain 1h 30 min.

[/quote]

Juu noin se varmaan menee mutta lapsella ei kavereita ole niin en tiedä mitä tehdä?

Vierailija
7/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä nukutaan iltapäivä

Vierailija
8/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisit siis lepohetkelle ja välipalalle?? 

Hae kotiin heti kun on mahdollista eli klo 12 vielä kun on mahdollista.

miksi pitää päiväkodissa jos todellista hoidontarvetta ei ole?

Ei lapsesi saa leikkiä kuitenkaan ruuan jälkeen, koska silloin on päiväunet ja välipala.

tuosta iltapäivästä ei hyödy kukaan tai juu sinä jos haluat olla erossa lapsestasi silloinkin kun saisitte olla yhdessä. 

Vierailija
9/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot kerran kotona niin miksi et hoida ite?

Miks niitä kakaroita pitää tehtailla kun ei vaivauduta yhtään itse hoitamaan?

Itse oon hoitanu työttömänä ollessa ja kesät ja kaikki. Ja ajattele, jopa nauttinut siitä. Ajatuksena se, että kun saan kokopäivätyön niin aikaa ei jää lapselle niin paljon. Joten kaikesta otetaan hyöty irti ennen sitä.

Vierailija
10/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä iltapäivästä lapselle mitään iloa ole. Päinvastoin. Ja miksi seuraa, jos siellä on aamupäivät joka tapauksessa?

Vierailija
11/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskareiden lepohetki on aika lyhyt ja sen jälkeen alkavat touhuta muuta. Yleensä eskariryhmässä ei ole pieniä, korkeintaan muutama 5v, joten ei siellä päiväunia nukuta.

Vierailija
12/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi siitä millainen iltapäivähoito on ja mitä siellä tehdään. Oma lapseni oli viime vuonna koulun eskarissa, jossa eskari oli koulun järjestämää toimintaa (eskariope siis koulun ope) ja iltapäivähoidosta vastasi yksityinen yritys, jonka toiminta oli niin huonoa ja kummallista, että lapseni ei kertakaikkiaan halunnut olla iltapäivisin hoidossa. Koska opiskelen, olin itse usein iltapäivisin jo kotona, joten aina kun vain pystyin, hain lapseni kotiin hälisevästä isosta ryhmästä, jossa vaihtuivat työntekijät ja toimintatavat viikottain (oikeasti!) ja jossa lapsia kohdeltiin hyvin vaihtelevilla tavoilla ja näkemyksillä.

Vierailija
13/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän eskarissa mennään lepämään 12, 13.30 saa nousta ylös ja 14.000-14.30 välipala

Vierailija
14/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan esikoinen oli 4 tuntia eskarissa, kun olin oienempien kanssa kotona. En jättäisi eskarin päälle vielä hoitoon, jos ei hoitoa edes tarvitse.

Vierailija
15/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päiväkodissa olevasta eskarista on kyse. aloittaja

Vierailija
16/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki eskarin rytmistä. Meidän päiväkodin eskarissa iltapäivähoidossa olevat lapset menevät ruokailun jälkeen lepohetkelle, joka kestää 30-45min (siellä luetaan siis satua ja noin 10min kuunnellaan rauhallista musiikkia). Noin 13-14 on sitten leikkiaikaa ja sen jälkeen välipala ja ulkoilu. Aamupäivällä aikaa vapaaseen leikkiin sisällä ei yleensä juurikaan ole(eskarituokion jälkeen mennään ulos), mutta ulkona lapset saavat touhuta vapaasti. Meidän ryhmän rytmiä ajatellen ymmärrän, että eskari olisi esim 5pv/kk iltapäivällä hoidossa, jolloin olisi se tunti aikaa rakennelle rauhassa leikkiä sisätiloissa. 15pv/kk kuulostaa tosi paljolta, kun hoidon tarvetta ei oikeasti ole. 

Vierailija
17/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat olleet eskarissa vain eskariajan 9-13.

Ihan riittävää ja miksi maksaa iltapäivähoidosta jos sitä ei tarvitse.

Pojalle tämä oli erittäin ok ja tyttö taas olisi ehdottomasti halunnut olla koko päivän eskerissa.

Vierailija
18/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä muksu ainakin on eskarin päälle sen kolme tuntia hoidossa melkein päivittäin. Ja ihan omasta tahdostaan. Just viime perjantaina ehdotin, et tulisin hakemaan jo kahdeltatoista, lapsi kysyi, et onko sun pakko?? :D Kotona, eikä lähiympäristössä ole kavereita, joten viihtyy eskarissa loistavasti kun on leikkiseuraa.

Eli kehoitan sinuakin kysymään lapsen omaa mielipidettä asiaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi