Apua - mistä vihanneksia, joita ei ole kasvatettu
karjanlannasta saatujen ravinteiden avulla.
Olen yrittänyt löytää ruokapiiriä tms., jonka kautta saisin vihanneksia ja juureksia, jotka on kasvatettu täysin vapaina kaikesta eläinperäisestä. En hyväksy tuotantoeläimiä millään tasolla, en ravihevosia, lypsykarjaa jne., koska minusta eläintenpito ihmisen hyvinvoinnin vuoksi on sairasta.
Ongelmana on se, että mistä tahansa olen luomutuotteita kysynyt, niin lannoitteena on aina eloperäinen aines eli käytännössä eläinten jätökset, jotka on kompostoitu mullaksi. Mistä te muut löydätte oikeaoppisesti tuotetut vihanneksenne? Ulkomailta tuoduista on vielä hankalampi saada tietää viljelystä kuin kotimaisista.
Kommentit (7)
Hommaa oma kasvimaa!! Eipähän tarvii enään kysellä ja pähkäillä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:56"]
Siis onko tää joku trolli. Menee ainakin yli mun hilseen. Eikö eläimen lanta ole paljon luomumpi vaihtoehdo kuin joku muu lannoite?
[/quote]
Eläinperäistä se eläimen peräinenkin on.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:56"]
Siis onko tää joku trolli. Menee ainakin yli mun hilseen. Eikö eläimen lanta ole paljon luomumpi vaihtoehdo kuin joku muu lannoite?
[/quote]
Mieti vähän, miten sitä eläintä on kasvatettu jossain pienessä häkissä tai päästään kiinni rivissä. En halua, että syömäni ruoka on tuotettu kidutettujen eläinten avulla.
Kemikaaleilla lannoitettuja luomuvihanneksia? =D No ei oo ihme jos ei löydy!
nokkosia, rytiputkea, rikkaruohoja, kyllä niitä löytyy kun on vain viitseliäisyyttä.