Lääkäri ehdotti leikkausta välilevyn pullistumaan! OHO, eikö se muuten parane?
Välilevyn pullistuma alaselässä, tänään diagnosoitu ja kaksi viikkoa jo kärsitty, ja lääkäri sanoi MRIn nähtyään että suosittelee leikkausta, että säästän aikaani.
Olen kuitenkin käsittänyt että välilevyn pullistumat useimmiten paranevat itsestään 4-6 viikossa?
Lääkärini määräsi kalsiumia, D-vitamiinia ja osteoporoosin hoitoon käytettäviä lääkkeitä, koska olen kypsässä iässä oleva nainen, eli se olisi ehkä osin osteoporoosia?
Olen istunut koko kuuman kesän tietokoneen ääressä kotona ja nyt se kostautuu sitten, tuo liikkumattomuus.
Mitä mieltä, onko muilla kokemusta, miten pian paranit?
Olen huomannut että venyttely saattaa lisätä kipuja.
Miten olette parantuneet välilevyn pullistumasta, suomeksi siis Ischias / Issias?
Kommentit (22)
Mulle lääkäri sanoi, ettei ole koskaan nähnyt selkää joka olisi leikkaamalla parantunut..voi mennä huonommaksi vaan..t. nro 20 8v kärsinyt
Mulla oli iso ja pahasti oireileva pullistuma, lääkäri sanoi magneettikuvauksen jälkeen, että leikataan jos haluan.
Sanoi, että niin iso pullero on, että hän arvioi, että voi oireilla vuosia.
Menin leikkaukseen - selkäkivut jäi leikkuriin, hyvät jumppaohjeet yms sain mukaan, saikkua neljä viikkoa ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.
Aikaa nyt neljä vuotta mennyt.