Apuja vauvan nukkumiseen!
Vauva 9 kk on alkanut taas nukkua katkonaisesti. Herää yhdeltä, kolmelta ja viideltä. Ei kaipaa mitään, nukahtaa uudelleen 1-30 min silittelyllä tai tutin suuhunlaitolla. Joskus juo vähän vettä. Millä saisi yöunia paremmiksi? Vauva nukkuu omassa huoneessaan, siirrettiin juuri siksi, että ajattelin että ehkä herää miehen kuorsaukseen tai meidän liikehtimiseen.
Nukahtaa yöunille helposti, juo maitoa ja hetken aikaa pyörii ja nukahtaa sitten. Päiväunia on yhdet tai kahdet (jos kahdet: 9-10 ja 13-15, jos yhdet: 12-15) . Nukkumaan mennään kahdeksan maissa ja herää seitsemän maissa.
Apua pliis!
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:31"]Vauva 9 kk on alkanut taas nukkua katkonaisesti. Herää yhdeltä, kolmelta ja viideltä. Ei kaipaa mitään, nukahtaa uudelleen 1-30 min silittelyllä tai tutin suuhunlaitolla. Joskus juo vähän vettä. Millä saisi yöunia paremmiksi? Vauva nukkuu omassa huoneessaan, siirrettiin juuri siksi, että ajattelin että ehkä herää miehen kuorsaukseen tai meidän liikehtimiseen.
Nukahtaa yöunille helposti, juo maitoa ja hetken aikaa pyörii ja nukahtaa sitten. Päiväunia on yhdet tai kahdet (jos kahdet: 9-10 ja 13-15, jos yhdet: 12-15) . Nukkumaan mennään kahdeksan maissa ja herää seitsemän maissa.
Apua pliis!
[/quote]hei! Meillä oli sama touhu! Laitettiin sitten hänet nukkumaan omaan huoneeseen ja ei regoitu itkuihin yöllä. Hän oli tottunut heräämään 2 kertaa öisin ja samoihin aikoihin. Pari eka yötä heräsikin samoihin aikoihin ja itki max 5 min ja nukahti itse ja nyt nukkuu koko yön. Ennen sitä tietysti hän oppii yksin nukahtamaan omaan sänkyyn. Meillä on nyt nukuttu hyvin 3kk.
Meillä on 1-vuotiaan kanssa mennyt yöt vähän levottomiksi, luulen että tämä kuumuus ja valoisuus vaikuttaa asiaan. Jospa tilanne vähän rauhoittuisi kun syksy koittaa.
Tämä on aina herännyt tuossa kolmen maissa, ja se on ollut ihan ok, mutta nämä kaksi muuta herätystä vie mut ihan epätoivon partaalle. Kaikkia noita olen itsekin epäillyt: hampaat, seisomaan oppiminen, kuumuus...
Vauva on ruvennut nyt nousemaan seisomaan sängyssään kun herää, niin en tiedä mitä siitä tulee jos en menisi hyssyttelemään uneen. En usko, että osaa itse käydä takaisin makuulle.
Huoh naiset, helle!!!?? Tottakai vaikuttaa niin aikuisten kn lastenkin uniin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:51"]Huoh naiset, helle!!!?? Tottakai vaikuttaa niin aikuisten kn lastenkin uniin.
[/quote]meillä nukkuu helteellä 13 h... Eli paremmin kun ennen... Mutta kai se on yksilöllistä.
Mulla saman ikäinen vauva ja meillä on samanlaista hulinaa öisin. Luulen, että on alkanut tekemään ylähampaita, sen verran kuola lentää taas. Pitkään herätti vain kerran yössä, mutta nyt viikon verran on menty pikkukitinällä muutaman kerran yössä. Toki voi myös johtua kehityksestä, kun pääsee liikkeelle, voi yötkin olla rauhattomampia.