Mies haukkuu mua selän takana äidilleen
Ilmeisesti tätä on jatkunut vaikka kuinka monta vuotta. Asiat ovat aika paljon sellaisia, joista mies ei edes ole maininnut mulle, että häiritsevät, vaan on vain suoraan avautunut äidilleen. Nyt en enää ihmettele, miksi anoppi inhoaa mua.
Mies suuttui kun kysyin asiasta ja sanoi, ettei mulle voi puhua mistään kun pahoitan aina mieleni. Olen herkkä joo, mutta kyllä mun mielestä asiat pitäisi käsitellä parisuhteen sisällä, eikä haukkua toista selän takana.
Itkettää. Ihan kuin olisin naimisissa jonkun aivan muun kanssa kuin luulin. Kuvittelin että meillä on hyvä parisuhde, nyt tuntuu todella petetyltä :(
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:20"]Itse en puhu pahaa miehestä kenellekään, siksi tätä on niin vaikea sisäistää. Enemmänkin jätän mieluummin ikävät asiat kertomatta, etteivät ulkopuoliset ajattelisi miehestä pahaa. Miehessä ei siis noin muuten ole mitään varsinaista vikaa, mutta en nyt edes vaikka kiukuspäissäni arvostele jotain pikkujuttua. Tämä haukkuminen on varmaan kamalinta mitä mies on ikinä mulle tehnyt.
Ap
[/quote] jos miehesi avautumiset omalle äidilleeen ovat pahinta mitä hän on ikinä tehnut niin teil on asiat todella hyvin. Tarkoitan tätä todella.
Miten on haukkunut? Mistä sait tietää asiasta?
Kertoiko anoppi? Miten se anoppi sinua inhoaa, miten sen näyttää?
Mies on aina välillä maininnut tyyliin että äitinsä mielestä jotain tekemääni asiaa ei pitäisi tehdä parisuhteessa ja oikeastaan kertonutkin aika suoraan puhuneensa joistain asioista. En vain ole koskaan aikaisemmin tajunnut yhdistellä näitä juttuja. On näköjään todella hidas sytytys, kun toisesta haluaa ajatella hyvää. Itse en ole oikeastaan ikinä sanonut vanhemmilleni tai kellekään muullekaan mitään negatiivista miehestä, vaan kerron ne asiat suoraan. En ole osannut edes ajatella, että puolisoa voisi tuolla tavalla haukkua ulkopuolisille.
Anoppi on aina kuittaillut ja nälvinyt sellaisista asioista, joita ei mun mielestä olisi niin tarpeen kertoa ulkopuolisille, mutta en ole jotenkin älynnyt että mies niitä kertoo. Anoppi on kaikille ilkeä, joten en ole asiaa sen enempää ajatellut, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana on alkanut käydä todella paljon pahemmaksi, huutaa ja haistattelee jos uskallan sanoa olevani jostain eri mieltä.
Ap
Niin, ja mies myönsi asian kun kysyin. Ei edes ollut sitä mieltä että siinä olisi jotain pahaa. En voi tajuta, että mies on noin kylmä ja inhottava.
Ap
Kiitos vaan nelonen, tyhmältä musta tuntuukin. Olen kai sitten tosi sinisilmäinen, kun olen kuvitellut ettei toisia ole sopivaa haukkua selän takana.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:44"]
Niin, ja mies myönsi asian kun kysyin. Ei edes ollut sitä mieltä että siinä olisi jotain pahaa. En voi tajuta, että mies on noin kylmä ja inhottava.
Ap
[/quote]
Onpa kurjaa, miehesi on toiminut tosi typerästi. Olisin itse tosi vihainen, jos mieheni jäisi kiinni tuollaisesta.
Ei ne parisuhteen asiat kyllä kuulu anopille tippaakaan. Ottaisin tuon kyllä puheeksi miehesi kanssa.
Miehesi on ilmeisesti vielä kiinni äitinsä helmoissa, kun pitää äidille vielä kaikki kertoa. Myötätuntoni on puolellasi.
Minustakin tuntuisi pahalta moinen. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että itsekin kyllä välillä alennun haukkumaan miestäni omalle äidilleni (esim. jos juuri puhelimen soidessa olen huomannut miehen vaikka jättävän lapsen vahtimatta ulkona ja räpläävän puhelintaan selkä lapseen päin). Tiedän, kaksinaismoralistista! Kiitos tästä aloituksesta, sain pontta pitää harmitukseni mieheni ja minun välisinä.
anoppi huutaa ja haistattelee sinulle ja miehesi haukkuu sinua äidilleen? Ihme kuvio, en katselisi moista äidin poikaa yhtään ylimääräistä.
Ymmärtäisin toisaalta äidille kertomisen siinä tilanteessa, jos lapsen ja vanhemman välit olisivat aidosti lämpimät ja läheiset, silloin olisi luonnollistakin jutella omalle äidille elämästään. Mutta vain silloin jos se oma äiti pitäisi asiat omana tietonaan eikä kommentoisi kuulemaansa jälkikäteen.
Kysy mieheltä, onko hänestä todella ok, miten äitinsä käyttäytyy sinua kohtaan?
Aika monessa parisuhteessa yksityisasioita kerrotaan ulkopuolisille. Varsinkin naiset syyllistyvät tähän eli kertovat äideilleen ja kavereilleen. Eikä sitä pidetä mitenkään pahana, jos nainen haukkuu miestänsä ystävälleen tai äidilleen. Miksi se olisi yhtään sen pahempaa, jos haukkujana on mies?
Ei miehestä anopin käytös ole ollenkaan ok, ja on siitä äidilleen joka kerta sanonutkin. Puhuimme asiasta, ja nyt mies ei sitten mielestään olekaan haukkunut, vaan anoppi on haukkunut ja mies ei ole kaikessa alkanut puolustamaan, koska on ollut äitinsä kanssa samaa mieltä. Ketähän tässä nyt uskoisi... Tuntuu että mies yrittää vain selitellä tätä itselleen parhain päin :(
Ap
Itse en puhu pahaa miehestä kenellekään, siksi tätä on niin vaikea sisäistää. Enemmänkin jätän mieluummin ikävät asiat kertomatta, etteivät ulkopuoliset ajattelisi miehestä pahaa. Miehessä ei siis noin muuten ole mitään varsinaista vikaa, mutta en nyt edes vaikka kiukuspäissäni arvostele jotain pikkujuttua. Tämä haukkuminen on varmaan kamalinta mitä mies on ikinä mulle tehnyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:07"]
anoppi huutaa ja haistattelee sinulle ja miehesi haukkuu sinua äidilleen? Ihme kuvio, en katselisi moista äidin poikaa yhtään ylimääräistä.
Ymmärtäisin toisaalta äidille kertomisen siinä tilanteessa, jos lapsen ja vanhemman välit olisivat aidosti lämpimät ja läheiset, silloin olisi luonnollistakin jutella omalle äidille elämästään. Mutta vain silloin jos se oma äiti pitäisi asiat omana tietonaan eikä kommentoisi kuulemaansa jälkikäteen.
Kysy mieheltä, onko hänestä todella ok, miten äitinsä käyttäytyy sinua kohtaan?
[/quote]
Tuo varmaan ok, jos mies haluaisi kysyä neuvoa tms. äidiltään. Mutta ap kirjoitti, että mies ei puhu asioista vaimolle, kun tämä on niin herkkä. Puhuu ne parisuhteen asiat äidilleen, jotka tämä heittää päin ap:n naamaa.
Menisin ap:n tilanteessa esim pariterapiaan. Pariskunnan suhdetta pitäisi vahvistaa ja anoppi saisi siirtyä jo etäämmälle. Tilanne on aika kurja koko avioliiton kannalta, ap ei voi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:14"]
Ei miehestä anopin käytös ole ollenkaan ok, ja on siitä äidilleen joka kerta sanonutkin. Puhuimme asiasta, ja nyt mies ei sitten mielestään olekaan haukkunut, vaan anoppi on haukkunut ja mies ei ole kaikessa alkanut puolustamaan, koska on ollut äitinsä kanssa samaa mieltä. Ketähän tässä nyt uskoisi... Tuntuu että mies yrittää vain selitellä tätä itselleen parhain päin :(
Ap
[/quote]
Mielistelijämies? Pelkää äitiään, pelkää sinua, ja yrittää näyttää siltä kuin toimisi oikein, vaikkei ymmärrä tosiasiassa yhtään, mitä se tarkoittaa, ja miten naistaan pitäisi varjella. Tällaisia miehiä kasvaa, kun narsistinen äiti tekee pojasta etäpäätteensä. Ja sitten kun ajan kanssa poika rohkaistuu asettumaan yläpuolellesi, alkaa matkia äitiään ja alkaa solvaaminen?
Tuo on ehkä myrkyllisimmästä päästä kolmiopelejä, joita ihmisten kesken pelataan.