20 - 40 vuotiaat, paljonko teille on..
Karttunut työeläkettä? (Arvio)
Itse 23 - vuotiaana, ei lapsia, töissä v.2008 lähtien erilaisissa työpaikoissa ja työsuhteissa (osa, kokoaika, kesätyö) on karttunut työeläkettä 82e/kk. Haluaisin tietää paljon muilla on.
Kommentit (10)
Mulle on tainnut tulla tuo eläkearviotsydeemi (anteeksi hankala sana:D) viimeksi 23 vuotiaana ja silloin se taisi olla siinä 140-150 €/kk.
Muistaakseni ~350 €/kk, ikää 32v. Vasta viimeiset 4 v jatkuvasti töissä, sitä ennen kesätöitä opintojen ohessa.
Mulla taisi olla jotain muutama kymppi, ja täytän ensikuussa 40 :( Alle 23-vuotiaana ei kertynyt mitään, ja sitten olen ollut paljon työttömänä, yrittäjänä ja pätkätöissä ja kotona lasten kanssa.
Ei varmaan paljon mitään. En viitsi edes tarkistaa. Musta tulee semmonen rahoja sukanvarressa piilotteleva mummo.
Voisiko olla jossain 500e paikkeillaa? Olen 29v, ja tienannu 24v alkaen noin 50-55ke vuosi. Olen niin vanha ettei alle 23v ansioita taida olla missään mukana.
Olen vähän vanhempi (44) ja töissä olen ollut valitettavan vähän. Plus että mun ikäisiltä ei kertynyt eläkettä silloin kun tehtiin töitä 18-23-vuotiaana, prkl! Mulle on kertynyt elinaikakertoimella korjattuna 294 euroa ja kaksi vuotta vanhemmalle miehelleni 1654 euroa. Eli kyllä se töissä käynti kannattaa.
Luuletko tosiaan pääseväsi joskus eläkkeelle? Hyvinvointi yhteiskunta tulee kuolemaan ennen sinua.