Mitä sinä tekisit, jos saisit tietää kuolevasi vuoden sisällä?
Minulla ei ole ketään kenelle pitäisi kiirehtiä kertomaan, että rakastan sinua. Voisin tehdä sen vasta kuolemani jälkeen. Sen sijaan haluaisin vain kostaa. Mitä se kertoo elämästäni?
Kommentit (25)
En ehkä varoisi koronan takia niin paljon kuin nyt, vaan yrittäisin vielä matkustaa. Ehkä yrittäisin myös tavata tiettyjä henkilöitä, joita en ole pitkään aikaan tavannut.
Paperit ensin kuntoon, testamentit ja muut. Matkustaisin ainakin kerran snorklaamaan ja purjehtimaan jonnekin eksoottiseen paikkaan, lennot businessluokassa. Muutamiin rakkaisiin isoihin kaupunkeihin myös, söisin hyvissä ravintoloissa ja istuisin kahviloissa ja nauttisin ilmapiiristä. Ehkä Rooma, Pariisi ja New York olisi listalla.
Järjestäisin ihania illallisia läheisilleni ja ystävilleni. Joisin paljon shampanjaa ja tanssisin. Juttelisin rakkaitteni kanssa ja lohduttaisin heitä. Saattaisin suunnitella kivan muistojuhlan itselleni.
Jos olisin kuolemassa, laittaisin asiat yläkerran kanssa kuntoon ( jos ei vielä ole). Pyytäisin synnit anteeksi ja ottaisin Jeesuksen sydämeeni asumaan. Antaisin kaikille anteeksi, koska taivaan Isä ei muuten anna minulle anteeksi.
Laittaisin asiat kuntoon myös maan päällä, niin paljon kuin olisi voimia: henkilökohtaisten papereiden siivous, tavaroita kirpparille (tai myyntiin). Jos tosiaan olisi rahaa, matkustelisin voimieni mukaan, söisin hyvin ja katselisin nähtävyyksiä. Viettäisin aikaa ihmisten kanssa. Jos ei olisi läheisiä, tutustuisin uusiin ihmisiin. Hankkisin kotiapua, jos ei olisi tarvetta olla sairaalassa. Lukisin hyviä kirjoja ja kuuntelisin musiikkia.
Elän joka päivä kuin se olisi viimeinen päivä tässä elämässä. Pyrin tekemään hyvää, olemaan läsnä, ihmissuhteet on kunnossa, olen onnellinen.
Kosto ei ikinä vahingoita ketään muuta kuin kostaajaa itseään. Katkeruus kalvaa vain sitä, joka ei siitä halua päästää irti.
Olet katkera... Unohda katkeruudet ja nauti elämästä.