Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsinauhat jatkuvasti auki. Voisiko joku analysoida mikä aine puuttuu ravinnostani?

Vierailija
26.07.2021 |

Tämän päivän ruokani tässä. Nämä ovat aika perusjuttuja ruokavaliossani:

aamulapaksi smoothie, jossa tuoretta ananasta, banaania, luomumaitoa, kaurahiutaleita ja jääpaloja
kahvi maidolla.

Lounaaksi kuhaa n. 150 g ja uunivihanneksia, joissa oliiviöljyä ja mausteita. Lisäksi ruisnäkkäri, jossa päällä kurkkua ja juustoa ja voita.

kahvin kanssa pala tummaa suklaata

Päivälliseksi tomaatti-linssikeittoa, jonka kanssa pala mozzarellaa.

Iltapalaksi syön varmaan kaurapuuroa ja marjoja ja raejuustoa.

Omasta mielestäni syön terveellisesti ja olen hyvässä kunnossa. Mutta nuo aukeavat kynsinauhat tuntuu olevan minun jatkuva riesa. Mitä kannattaisi lisätä ruokavalioon? Tietysti tässä on vain päivän ruoat, mutta tällaisia raaka-aineita syön useana päivänä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rauta puuttuu. ja lisää kalium tuotteita.

Vierailija
2/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen miettinyt tätä kaliumin puutetta. Mutta juon maitoa, raejuustoa ja juustoja - eikös niistä pitäisi saada sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ruoat ovat hyviä kaliumin lähteitä?

avokadosta.

banaanista.

maidosta.

valkoisista pavuista.

pinaatista.

marjoista.

vesimelonista.

Kannattaa koittaa lisätä niinkuin aiemmin joku ehdotti.

Vierailija
4/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa että kynsinauhat on auki? Tarkoitatko haavoja joita tulee kun kynnen tyveen tulee "lihastikkuja" ja ne repäisee pois?

Vierailija
5/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko tarpeeksi vettä? Mulla kädet rapistuu kuivuudesta.

Vierailija
6/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possu puuttuu listalta

Vierailija
7/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko tarpeeksi vettä? Mulla kädet rapistuu kuivuudesta.

Ja käsirasva tai kynsinauhaöljy voi auttaa. Varsinkin nykyää kun räpylöitä uitetaan käsideseissä jatkuvasti.

Vierailija
8/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot yrittänyt hoitaa niitä? Oletko allerginen jollekin shampoo saippua tai joudutko työssä tekemisiin rahan paperin musteen tms kanssa?

Vierailija
9/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puretko kynsiä tai kynsinauhoja?

Vierailija
10/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

B2 vitamiini

Vierailija
11/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien jatkuva pesu korona-aikana saattaa vaikuttaa.

Vierailija
12/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsirasva.

Mahdollisesti myös huomaamattasi revit tai jopa puret kynsinauhojasi.

Jos tulee kynsitikku, leikkaa se ihan aina saksilla/kynsileikkurilla heti pois. Tiedät kyllä.

Vierailija
13/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen miettinyt tätä kaliumin puutetta. Mutta juon maitoa, raejuustoa ja juustoja - eikös niistä pitäisi saada sitä?

Nyt taisi mennä sekaisin kalium ja kalsium. Maitotuotteissa on siis paljon kalsiumia, ei kaliumia.

Vierailija
14/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on, että ruokavaliossasi on jotain, mikä ei sinne kuulu.

Itselläni ongelma poistui sillä, että aloin huuhtelemaan kuumalla vedellä kaikki kaupasta ostetut vihannekset, joita en kuori. Eli tomaatit, kurkut, paprikat, salaatit ... aina ensin nopea huuhtelu kuumalla vedellä ja sitten kylmällä vedellä. Torilta ostetuille tätä ei tarvitse tehdä, joten ehkä niihin siellä kaupassa/tukussa ruiskutetaan jotain säilöntäainetta, jolle minä olen herkistynyt. Ja tuo mystinen aine ei lähde kylmällä vedellä, vaan tarvitaan yli 40 asteinen vesi, jolla se lähtee pois.

Vierailija
15/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaus joka käsienpesun jälkeen. Yöksi paksulti rasvaa käsiin ja puuvillahanskat päälle. Jos käytät, niin lopeta kokonaan kynsien lakkaus. Lakka ja poistoaineet kuivattavat.

En usko, että ruokavaliosta puuttuu mitään. Jos puuttuisi, se näkyisi muuallakin kuin kynsinauhoissa.

Vierailija
16/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foolihappo ja laadukkaat aminohapot on tuossa tuntuisi myös olevan vähissä.

Jos ei syö lihaa tai kalaa, olisi hyvä että joka aterialla on sekä palkokasveja että täysjyväviljaa ja jotain vihreää.

Vierailija
17/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku b vitamiini. En muista mikä. Tikut kynsinauhojen päällä. Se oli se vitamiini puutos.

Vierailija
18/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaus joka käsienpesun jälkeen. Yöksi paksulti rasvaa käsiin ja puuvillahanskat päälle. Jos käytät, niin lopeta kokonaan kynsien lakkaus. Lakka ja poistoaineet kuivattavat.

En usko, että ruokavaliosta puuttuu mitään. Jos puuttuisi, se näkyisi muuallakin kuin kynsinauhoissa.

Ihoa kuivattavat hajusteet ja alkoholi sekä voimakkaat pesuaineet. Eli vaihda käsienpesusaippuasi hajusteettomaan allergiatunnuksella varustettuun pesunesteeseen esim. Erisan tai joku vauvojen pesuneste. Tärkeää on että hajusteeton ja mainitaan että pH 5-5,5.

Vierailija
19/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras käsirasva on Body Shopin hamppukäsirasva! Myös sitä yhtä amerikkalaista työmiesmerkkiä kehutaan kovin, mikähän sen nimi nyt onkaan. O' joku.

Kanisterissa myytävä kotimainen nestesaippua maksaa alle 3 e/3 litraa ja saa hajustamattomana, pH on n. 5.

Vierailija
20/21 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mavalan kynsinauharasva auttaa sekä biotiinin käyttö. Minulla tullut tuota käsidesistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän