Pätkätyöt ja Kelan asumistuki, en voi tietää ennalta tuloja
kun en tiedä töitäkään! Mitä tuohonkin sitten tuloiksi arvioisi, kun nyt mulla on soppari syyskuun loppuun saakka, sen jälkeen ainakin toistaiseksi näyttää pelkkää tyhjää kalenteri.
Ei kai ne ota siihen jotain "laskennallisia palkkatuloja" tmv muka varoiksi?
Laitan kyllä itse lokakuusta pelkät työkkärin rahat tuloiksi.
Kommentit (7)
mä vien aina jälkikäteen palkkakuitit. Se tulo jaetaan kuitenkin pitkälle aikavälille, että ei ole ikinä pudonnut mun asumistuki vaikka olisi työttömyyden keskellä parikin palkallista kuukautta. Vien silti, ettei tule jälkikäteen ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:33"]
mä vien aina jälkikäteen palkkakuitit. Se tulo jaetaan kuitenkin pitkälle aikavälille, että ei ole ikinä pudonnut mun asumistuki vaikka olisi työttömyyden keskellä parikin palkallista kuukautta. Vien silti, ettei tule jälkikäteen ongelmia.
[/quote]Näin minäkin olin ajatellut tekeväni, mutta nyt tuli Kelasta pyyntö tehdä uusi hakemus. Opiskelin ansiosidonnaisella ja valmistuin reilu kuukausi sitten, on ne vaan nopeita :) ap
Tarkkana noiden kanssa, helposti joudut makdelemaan niitä takaisin.. Laskevat arvioimasi tulomäärän mukaan koko vuoden ajalle tuon etuuden määrän.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:35"]
Tarkkana noiden kanssa, helposti joudut makdelemaan niitä takaisin.. Laskevat arvioimasi tulomäärän mukaan koko vuoden ajalle tuon etuuden määrän.
[/quote]Laitan maksupäivittäin mitä olen saanut ja mitä on tulossa työsopimuksen mukaan. Siinäpähän laskevat sitten. Voin vaikka joka kuukasi kiikuttaa niille uudet paperit, ihan sama se mulle on :) ap
Mä teen keikkatyötä ja laskevat sitten arvion mukaan vuosituloista. Ihan typerä systeemi koska palkka voi jossain kuussa olla 700 ja toisessa 1700. Ei auttanut ehdotella että laskisivat aina jälkikäteen tuen,jos skannaisin joka kuu palkkakuitin. Oli aika hankalia kuukausia kun tuen määrä on vakio 150e ja palkkaa tulee se 900e. Helsingissä.
No nyt en ole kesätöiden vuoksi tarvinnut mutta sama säätö edessä ehkä syksyllä jos en vakitöitä löydä.
Tee niin ja jos tilanne muuttuu niin teet uuden hakemuksen