Kauanko sairaalaan menosta synnytykseen? Gallup
Mietiskelin tässä kun piipahdin tuon tyttösen pyöräyttämässä ja sairaalaan matkaa 60km, kerettiin olla synnärillä 3,5h ja vauva oli jo syntynyt. Sitähän sanotaan, että toinen synnytys olisi nopeampi? Ja ehkä muutenkin helpompi. Ja jos näin ja olen taas kotona niin kauan kuin pystyn, niin vähän alkoi jännittää että miten nopeasti se vauva kenties tulisi jos on tullakseen nopeammin. Yksilöllistä tietystikin.. mutta millaisia kokemuksia teiltä muilta, eli kauanko olette kerenneet olla synnärille tulosta vauvan syntymään ja miten toisten synnytysten kohdalla?
Kommentit (29)
sitä ennen oli supistellut 15 h säännöllisesti ja vedet menneet.
Eli varmasti ei minun tapauksessa kiirettä tarvitse pitää :)
... että onko ihmiset keskimäärin tosiaan näin lyhyen aikaa sairaalassa, vai vastaako tähän herkemmin sellaiset jotka ei ole siellä pitkään kupanneet?
Itse olin eka synnytyksessä sairaalassa noin 7h ennen kuin tyttö oli sylissä. Mentiin tosin vain tarkistuttamaan tilannetta, aikeissa oli ajella vielä kotiin, mutta sitten lapsivesi tulikin sairaalassa ja jäin sinne. En kyllä ajatellut toisellakaan kertaa kauheata kiirusta pitää, kun tuolloin ehti olla 12 h säännöllisiä supistuksia ennen lähtöä.
Coe rv 32+4
Lapsivedet lähtivät joskus aamuyöstä, lauantain puolella noin klo 4. Sairaalassa olin klo 5 tienoilla. Raskausviikkoja oli silloin 35+2.
Olin osastolla koko lauantaipäivän ja välillä tuli ihan pieniä supistuksia. Klo 20 illalla alkoivat säännölliset supistukset. Klo 3.40 sain epiduraalin. Vauva syntyi 6.39 sunnuntaina (eli rv 35+3).
Synnytys kuului kategoriaan " maailman helpoimmat synnytykset" , sillä kivut olivat aluksi voimakkaiden menkkakipujen luokkaa ja vain tunnin ajan ennen epiduraalia vähän voimakkaampia.
Ensisynnyttäjä sai siis kokea melkoisen yllärin, kun vauva tulikin syöksyen. Kokonaisuudessaan alle 4 h.
tein 13h30min, sairaalassa vierähti 7h ennenkuin oli maailmassa, kerkesin saamaan epiduraalin kevyesti, kun taas toisella kertaa sairaalassa oltiin 17min kun oli syntynyt, kokonais kesto oli 4h20min. ilman kivunlievitystä. synnytysten väli oli 4 vuotta
oli pari päivää, koska minut otettiin sisään jo aijemmin, mutta itse synnytys kesti sitten 3h40min.
toisen kanssa kerkesin olla sairaalassa 1h40 min ja vaavi oli sylissä. sitä ennen kerennyt kotona supistusten kanssa olemaan 4h miinus matka.
eli ihan nopeina tullut..saa nähä mitenkä seuraava..kerkeenkö sairaalaan.
Eli lapsivedet meni kotona ja siitä sitten 20 min päästä soitin sairaalaan että mitäs nyt. Käskivät tulla " vähitellen" ja vasta tunnin päästä sinne lähdettiin. Supparit alkoi vasta sairaalan ovella mutta heti säännöllisinä 3 min välein. Sisätutkimuksessa olin jo 5cm auki. Siitä sitten 6h päästä oli tyttö jo sylissä. Epiduraalia muistan kyllä huutaneeni mutten koskaan ehtinyt saada :) Hyvin meni kyllä ilmankin.
ja tokalla kerralla n. 5min...eli kiire tuli, mutta onneksi ehdittiin :) Tokan synnytyksen kesto oli alle neljännes ekasta.
Supistukset alkoi yöllä kolmelta, sairaalassa oltiin kahdeksalta aamulla ja poika syntyi puoli kahdeltatoista. Olin ihan ällikällä lyöty, kun kätilö totesi tullessani, että kohdunsuu on 6-7 cm auki - olin kuvitellut, että ensisynnyttäjänä lojun avautumisvaiheessa päivän pari...tälläkin kertaa nopeaa toimintaa toivoen
Njoammil 40+1