Milloin viljattoman dieetin vaikutukset pitäisi näkyä?
Eli olen maidottomalla, munattomalla ja nyt myös ilman kotimaisia viljoja imetysdieetillä (tuo viljaton siis laajempi kuin keliakia). Milloinhan tuon viljattoman dieetin hyvät vaikutukset pitäisi alkaa näkyä? Nyt olen dieetannut viikon. Ja sitten vielä onko antaa vinkkejä mikä voisi allergisoida lasta äidinmaidon kautta, jos tuo viljattomuskaan ei tehoa. En ole huomannut mitään päivittäistä vaihtelua, vaan lapsi suolisto- ja vatsa oireilee suurinpiirtein yhtä paljon koko ajan (refluksi, ripuli, vatsakivut, yölevottomuus yms.). Olen vältellyt tämä tyypilliset suklaa, paprika, sipuli yms. Pojalla on ikää 3kk.
Kommentit (4)
Vältäthän varmasti kaikkea täydellisesti? Mm. tärkkelyssiirapit ja glukoosi-fruktoosisiirapit, joita löytyy tosi monista elintarvikkeista, on usein tehty kotimaisista viljoista. Joistakin liemikuutioista taas löytyy kananmunaa. Jos et ole vielä sitä tehnyt, nyt kannattaa lukea suurennuslasin kanssa kaikki tuoteselosteet.
Mille tahansa ruoalle voi olla allerginen, joten on aika mahdoton sanoa, mille lapsesi oireilee. Et kuitenkaan ilmeisesti dieettaa vielä soijaa? Maitoallergiset herkistyvät sille usein. Jos olet korvannut maitotuotteita soijalla, se olisi kyllä minusta seuraava looginen karsittava. Samaan syssyyn kannattaa hyllyttää kaikki muutkin palkokasvit, ovat läheistä sukua. Tuollaisessa epäselvässä tilanteessa itse karsisin kaiken " turhan" , mm. mausteet (erityisesti selleri, pippurit, kaneli ja kaikki vahvat mausteet, yrtit on keskimäärin paremmin siedettyjä). Niitä voi sitten palautella ruokavalioon, kun tilanne tasaantuu.
Olisi myös hyvin tärkeää, ettet ota samaan aikaan ruokavalioon korvaavia tuotteita, kun jätät jotain pois. Karsimisen vaikutuksista on mahdoton sanoa mitään, jos korvaavakin ruoka allergisoi, saatat virheellisesti kuvitella, ettei välttämisestä ollut hyötyä. Yritä syödä mahdollisimman monipuolisesti jäljellä olevia ruokia, ettei jonkun tietyn ruoan osuus kasvaisi kovin suureksi. Onhan teillä hyvä lääkäri, jonka ohjauksessa dieettaat?
Viljat olleet pahimmat. Allergisia lähes kaikelle.
Nyt 3 samasta muotista. Oireet hävisivät dieetillä:
possun pihviä, kesäkurpitsaa, salaattia, kurkkua, keitettyä perunaa ja virginoa runsaasti päälle. Banaania ja mustikka, vadelma, herukat välipalalla. Mehukeittoa tein marjoista aamiaiseksi itse, kaupan liemessä maissipohjainen tärkkelys. Kalkkia 1500 päivässä, ja monivitamiinivalmiste päälle.
Voisin sanoa että syön nyt paljon terveellisemmin kuin ennen dieettiä. Salaattia menee paljon! Liha kaupasta ilman marinaadeja, tuoreita kasviksia, yms. Vältä jalosteita, sinne on tungettu kaikki mahdollinen. Nyt on tarkoituksena lähteä laajentamaan aine kerrallaan omaa ruokavaliota. Kiinnitä huomio rasvaan ja sen laatuun jotta rintamaidon rasvakoostumus olisi paras mahdollinen.
Tsemppiä!
valmistuotteissa (gluteenittomissakin) on maltodekstriini, se on tsekattava onko se peruna,soija,vehnä tms. pohjainen monestikaan ei sitä mainita....
tarkkana on oltava
T: mm.vehnäallergisen, (myös tärkkelystuotteet) äiti
meillä poika 2 v 4 kk ja atoopikko,siis iho-oireinen, vehnä ja ruis, leppä ja koivu ja muutama risti allergia noille siitepölyille todettiin prickeissä
ja sitten aloitimme viljattoman dieetin, niin tasan viikko meni kun ihossa selkeä parannus ja 2 viikossa vain enää kuiva ihoinen pienen läiskin...
kun ennen oli punalaikkuinen karhea ihoinen, ihorikki paikoin koko poika ja rasvaa meni 100g logobase repair viikossa ja abobasea lisäksi ja 2 pv Essex kortisonia,
näin meillä,
mutta suolioireisiin en osaa sanoa...