Sote-alan surkea palkkaus, esimiehen palkka
Sote-alan palkkaus todella on jotain aivan järkyttävää. Eikä edes niinkään niillä rivityöntekijöillä, vaan esimiehillä, jotka alipalkattuja vasta ovatkin.
Tässä on yks. sospalv. TES ja kuvaus korkeimman palkkaluokan tehtävistä. Arvatkaahan kuvauksen perusteella paljonko palkka on...
"F Palkkaryhmä (vaativat erikoistehtävät):
Vähimmäispalkkaluokka 1.6.2019 alkaen G27F
Työ edellyttää (ylempää) korkeakoulututkintoa taikka vastaavia tietoja ja taitoja.
Työ suoritetaan itsenäisesti toiminnon johtamiseen tai asiantuntija-asemaan perustuen ja siihen sisältyy merkittävää toiminnallista, taloudellista tai henkilövastuuta tulosvastuulla.
Esimerkkitehtäviä:
(h&p): vaativat johtotehtävät tai alan teoreettista hallintaa edellyttävät erityisen
vaativat asiantuntijatehtävät, päiväkodin/lastenkodin johtaja, hoitotyön johtaja,
osaston-/vastaava hoitaja/vastaava ohjaaja, johtava sosiaalityöntekijä (em. tehtävissä esimiesasema ja tulosvastuu alan isoissa yksiköissä)."
Kommentit (9)
Mistä summasta on kyse? LUKUJA, kiitos!
Työehtosopimuksen mukainen palkka on n. 2780e/kk.
Lähihoitaja vuorolisineen tienaa useasti saman verran, jopa enemmän. Sairaanhoitajan peruspalkka 11 vuoden kokemuksella on reilun satasen vähemmän.
Mietin vaan, että onko tässä yhtään mitään järkeä. Toimin ison maakunnan yksityisen palveluntuottajan päällikkönä ja minulla on useita kymmeniä alaisia ja vastuu ihan kaikesta. Palkka 3t ja hilut päälle kuukaudessa...
Ap
Vaihda yksityiselle, hyvä ihminen. Olen hr-päällikkönä yksityisellä puolella teollisuudessa ja kk-palkka 6300€ ja olen nuorikin. Ei julkisella tehdä tiliä tuollaisissa tiiminvetohommissa, kun siellä ei ole varaa maksaa.
Siirry organisaatiosi liiketoiminnan kehittämiseen. Palkka nousee eri kategoriaan.
Aloitus olisi suotavaa lukea. Minä _olen_ yksityisellä. Tällä alalla yksityissektorin palkat ovat julkista pienemmät, vaikka työtä tehdään tehokkaammin vähemmillä resursseilla ja usein myös laadukkaammin.
Voisi kai sitä siirtyä vaikka mihin, mutta yhden henkilön siirtyminen ei kuitenkaan itse asiaa muuta mihinkään suuntaan? Eikä sillä, tulen palkallani ihan hyvin toimeen ja tykkään työstäni, mutta palkkaero muiden alojen vastaaviin tehtäviin on kyllä valtaisa.
Ja mitä tulee "tiiminvetohommiin", niin koen että tavoitteissa pysyminen ja tulosvastuu pyörittäessä yksikköä, jonka liikevaihto on miljoonia, ei ihan ole "tiiminvetohommaa."
Tiiminvetohommiin olen palkannut tiiminvetäjiä.
Nostelen tätä vanhaa keskustelua.
Mikähän mahtaa olla nykyään yksityisen sos tessin palkkahaarukka yksikönpäällikölle? Sairaanhoitajien palkka noussut jo ohi kunnan.
Lähihoitaja vuorolisineen tienaa useasti saman verran, jopa enemmän..............toki lähihoitaja on tekemässä töitä, eikä loisimassa.
Usein esimiespalkat on neuvoteltavissa, mutta surkeat ovat. Verojen jälkeen ihan himpun verran parempi kun sh:n palkka, paitsi että lisiä ei ole, lomarahoja ei ole, vastuita sitäkin enemmän ja oletus että oot tavoitettavissa 24/7