Keihin olet katkaissut välit?
Enkä nyt välttämättä tarkoita entisiä puolisoita tai seurustelukumppaneja. Itse olen katkaissut välit kahden ystävän kanssa. Toisen, kun hän alkoi puhua ahdistavasti siitä, miten on "ystävärakastunut" ja "heterorakastunut" minuun - olemme molemmat siis naisia - ja heittäytyi mustasukkaiseksi ja dramaattiseksi.
Toiseen katkaisin välit, kun muutettuani toiselle paikkakunnalle ymmärsin, että lykkäsin koko ajan yhteydenottoa ja kylään kutsumista siksi, että parin viime vuoden ajan ystävä oli aina keskittynyt vain kaikkeen negatiiviseen ja haukkui kaikkea, mistä minä olin kiinnostunut. Tutustuin esim. pariin tosi mukavaan ihmiseen netin kautta, ja aina kun heidät mainittiinkaan, ystävä muisti kiivaasti vakuuttaa, ettei hän vaan koskaan netin kautta ystävyyssuhteita solmisi, tosi kauheaa ja hirveää moinen. Äidilleni oli sitten puhunut siitä, miten mukavaa on, kun nykynuoretkin saavat kontakteja netissä, vaikka asuisivat missä korvessa tahansa... eli kyse oli vaan siitä, että juuri minä olin sattunut tapaamaan pari kivaa ihmistä ja tietysti vietin jonkin verran aikaa uusien ystävieni kanssa, mikä oli ilmeisesti "pois" tältä vanhalta ystävältä. Ymmärsin, että häntä ahdisti ajatuskin, miten kaveri tulisi luokseni ja haukkuisi uuden asunnon ja sisutuksen ja kaiken muun minulle tärkeän. Alunperin hän oli pyytänyt, että muuttaisin hänen kanssaan yhteen kimppakämppään, mutta halusin enemmän yksityisyyttä ja kieltäydyin. Aika varmasti tuo muutto ja uusi asunto olisivat siis hänen mielestään olleet huonoja juttuja.
Minkälaisia kokemuksia muilla on?