Itsekkäät naiset haluavat pian töihin vauvan saatuaan
Niin. Miksi tehdä lapsia, jos niitä ei sitten halua hoitaa? Monet tutkimukset ja OMA JÄRKI osoittavat, että kyllä lapsen paikka sinne eskariin asti on kotona. Kerhot asia erikseen mielestäni, mutta kokopäiväinen päivähoito on silkkaa itsekkyyttä ja omien tarpeiden lapsen tarpeiden edelle laittamista. Kotiäitiys on loppujen lopuksi niin pieni aika ihmisen elämässä, miksi siis ei voi tarjota lapsellensa parasta? Käsittämätöntä. :/
Sitten lapsiraukat kärsii suurissa päiväkotiryhmissä kun nämä uraohjukset lähtevät pahimmassa tapauksessa töihin, kun lapsi on vasta yksivuotias!!! Kamalaa laiminlyömistä :(
Itselläni on kaksi lasta, 6v ja 8v. Töihin menin vasta ihan hetki sitten kun nuorempi aloitti eskarin
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:25"]
hähähäh, minulla kolme lasta ja päivähoitoon mennyt jokainen yksivuotiaana :)) Sen verran olen sitten itsekäs näköjään, mutta töitä on tehtävä. Itse henkilökohtaisesti en tykkää kulkea rievuissa vaan rakastan shoppailua, ja rahaa ei ole ellei käy töissä.
[/quote]
Samoin. Ylivoimaisesti suurin riidan- ja huolenaihe perheessä on rahankäyttö ja taloudelliset ongelmat. Kun vanhemmat käyvät töissä ja tienaavat hyvin, siinä on yksi iso huolenaihe vähemmän kun ei tarvitse joka lanttia laskea ja pahan päivän varaakin kertyy. Lisäksi lapset saavat hyvän esimerkin perheestään huolehtivista, aktiivisista ihmisistä, jotka arvostavat työn tekemistä. Lapset oppivat myös osallistumaan kodin askareisiin, koska työt jaetaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:39"]
Ja nykyään imetyskin lopetetaan siihen kahteen kuukauteen, väitetään että maitoa ei tullut, mutta yritetä ei tarpeeksi :( surullista kyllä tämäkin. Äidinmaito on lapselle sitä parasta ja ensisijaista ravintoa.
-ap
[/quote]
Ööö...mun lapset ei kyllä ainakaan pärjäis millään helkkarin äidin maidolla, ovat kasvavia ja urheilevia 9- ja 11-vuotiaita, joten olemme kyllä siirtyneet heidän kohdallaan jo vuosia sitten kunnolliseen ja monipuoliseen ruokavalioon. Ja ihan terveinä ovat pysyneet.
Minua hoidettiin kotona eskarilaiseksi ja se oli virhe. Olin ujo ja oli vaikea mennä vasta tuossa iässä ryhmän osaksi. Tämän vuoksi en oikein koskaan sopeutunut kouluunkaan. En tee samaa omille lapsilleni.
Yksi syy maksuttoman eskarin perustamiseen on ollut että kotiäitien lapset tupsahti ekalle ilman mitään niitä taitoja, joita päiväkotilapsilla oli.
Et sitten viitsinyt olla sitä eskarivuotta enää kotona? Mikä hoppu nyt tuli? Olisit voinut olla koulun alkamiseen asti. Monet haluavat olla kotona vielä eka-tokaluokankin ajan, jotta lapsen ei tarvitse tulla koulusta tyhjään kotiin.
Miksi vain sinun määrittelemäsi aikarajat ovat oikeita?
Luettuani tuon päiväkotien sijaisen ketjun, alan kallistua myös kotiäitiyden puolelle....
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:44"]
Mulle ei ole ura kaikki kaikessa, mutta toimeentulo on. Asuntolaina painaa harteilla, enkä halua heittäytyä miehen elätettäväksi. Lapsi on päälle vuoden ikäinen kun aloittaa hoidossa. Kuitenkin aluksi osapäivähoitoon, etten ihan täysin paskamutsi ole.
[/quote]
Miehen elätettäväksi? Mutta niinhän se menee! On kotiäitiyskin oikeasti tärkeätä TYÖTÄ, mitä ei kylläkään arvosteta tarpeeksi. se on 24/7 työ.
[/quote]
Höpsis sen 24/7:n kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:49"]
Yksi syy maksuttoman eskarin perustamiseen on ollut että kotiäitien lapset tupsahti ekalle ilman mitään niitä taitoja, joita päiväkotilapsilla oli.
[/quote]
Näinpä. Nythän se eskari muuttui jo pakolliseksi. On ihan totta, että päiväkotilapset ovat valovuosia edellä kotona hoidettuja lapsia ryhmätyötaidoissa ja ylipäänsä auktoriteetin alaisuudessa olemisessa.
Itse ajattelin palata töihin, kun vanhempainvapaa loppuu. Myös jonkin koulun ajattelin aloittaa, opintoja ei lukion jälkeen ole juurikaan, paitsi avoimen amk:n kautta tehtynä. Jos joku haluaa sylkeä päälle ja kirota maanrakoon, sen tehköön.
Multa täysi kannatus ap:lle. Tuolla tyylillä luodaan velanaisille paremmat mahdollisuudet eretä urillaan, kun mammat lojuu vuositolkulla kotona.
Omat lapseni ovat viimeisen 8 v olleet erinomaisessa kunnallisessa päiväkodissa, ei pahaa sanaa sanottavana siitä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:53"]
Multa täysi kannatus ap:lle. Tuolla tyylillä luodaan velanaisille paremmat mahdollisuudet eretä urillaan, kun mammat lojuu vuositolkulla kotona.
[/quote]
Vaan mistäs se työnantaja tietää että kuka on vela ja kuka ei? Tällä keinoin heikennetään kaikkien naisten asemaan työmarkkinoilla.
Näin se juuri on kuin aloittaja totesi.
Lapsia halutaan tehdä, mutta niitä ei haluta hoitaa. Ratkaisuna on yhteiskunnan hoitolaitos, jonne äitien tiellä olevat lapset kärrätään kasvatettaviksi. Sitten juostaan vuosikaudet edestakaisin hermostuneena työpaikan, laitoksen ja kodin väliä ja valitetaan, kun kaikilla sektoreilla on niin vaikeaa.
Laiskojen äitien ei tulisi lisääntyä
Mulle ei ole ura kaikki kaikessa, mutta toimeentulo on. Asuntolaina painaa harteilla, enkä halua heittäytyä miehen elätettäväksi. Lapsi on päälle vuoden ikäinen kun aloittaa hoidossa. Kuitenkin aluksi osapäivähoitoon, etten ihan täysin paskamutsi ole.
[/quote]
Miehen elätettäväksi? Mutta niinhän se menee! On kotiäitiyskin oikeasti tärkeätä TYÖTÄ, mitä ei kylläkään arvosteta tarpeeksi. se on 24/7 työ.
[/quote] HAHHHAAAHAAA! Olen parhaillaan kotona, mutta ihan lomaahan tämä on! Johan vitsin heitit. Millaista lusmuilua sun työsi on, jos kotona olo on sulle niin raskasta? Teen tässä jopa toista maisteritutkintoa samalla kun kerrankin on aikaa.
[/quote]
Voi luoja mitä paskaa!! Minä hoidan tuon teidän "työn" ihan ilta puhteena oman päivätyöni jälkeen. Mulla on lapset siis koko ajan päivän mukana, joten hoidan heidät itse, mutta kaikki kotityöt sun muut jää sitten vasta työpäivän jälkeen tehtäviksi. Ei mielestäni ole aihettakaan arvostaa sellaista, joka päivät pitkät notkuu toisten rahoilla kotoana ja sitten on ihan helkkarin ylpeä kun on saanut vaikka lakanat vaihdetuksi tuossa lastenhoidon lomassa.
Älkää nyt menkö tähän maailman vanhimpaan trolliin. Johan se imetyskin vedettiin sieltä mukaan. Tämä oli huono, onnea yritykseen ensikerralla ap!
Niin, tuo on sinun mielipiteesi asiasta. Oletko tietoinen, että kaikki eivät ole asioista välttämättä samaa mieltä. Ei siis tarvitse yleistää. Tai no tietysti tarvitsee jos haluaa provosoida, mutta en tajua, että mitä hyötyä siitä on.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:23"]Niin. Miksi tehdä lapsia, jos niitä ei sitten halua hoitaa? Monet tutkimukset ja OMA JÄRKI osoittavat, että kyllä lapsen paikka sinne eskariin asti on kotona. Kerhot asia erikseen mielestäni, mutta kokopäiväinen päivähoito on silkkaa itsekkyyttä ja omien tarpeiden lapsen tarpeiden edelle laittamista. Kotiäitiys on loppujen lopuksi niin pieni aika ihmisen elämässä, miksi siis ei voi tarjota lapsellensa parasta? Käsittämätöntä. :/
Sitten lapsiraukat kärsii suurissa päiväkotiryhmissä kun nämä uraohjukset lähtevät pahimmassa tapauksessa töihin, kun lapsi on vasta yksivuotias!!! Kamalaa laiminlyömistä :(
Itselläni on kaksi lasta, 6v ja 8v. Töihin menin vasta ihan hetki sitten kun nuorempi aloitti eskarin
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta ap, mikä koulutus sinulla on, kuinka pitkä työkokemus sinulla on ja mihin tehtävään palasit 8 vuoden kotonaolon jälkeen? Miten työyhteisö otti sinut vastaan?
Varmistelen vaan, ettei arvojesi takana kuitenkin ollut se, ettei sinulla varsinaisesti edes ollut paikkaa mihin palata...
[/quote]