Voiko synnytyksen näkeminen viedä miehen seksihalut?
Mietiskelen tässä, onko viisasta että mieheni tulee mukaan synnytykseen. Itse haluaa tulla, mutta minua epäilyttää. On nimittäin sen tyyppinen mies, että jo pienehkö raskausmahani on saanut hänet karttelemaan minua seksuaalisesti. Onko synnytyksen näkeminen sitten viimeinen naula seksielämämme arkkuun?
Kertokaa kokemuksianne varsinkin miehet ja miksei naisetkin. Onko pelkoni lapsellinen ja turha, vai olisiko miehen viisainta jäädä pois? Aihe tuntuu olevan melkoinen tabu...
Kommentit (12)
Kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen uskallauduttiin seksin pariin ja molempien halut hyrrää ihan samalla tavalla kuin ennen raskautta.
musta tuntuu käsittämättömältä jos jollain äijällä siitä halut menis. sehän on kaks aivan eri asiaa, naiminen ja synnytys! kuka sitä naidessaan synnytystä miettii..
Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.
että aloittajan olisi syytä olla huolissaan omista haluistaan, monesti se seksielämän surkeus alkaa ekasta lapsesta.. tiedättehän: " väsyttää, ei haluta, kotityöt painaa ja mies ei tee mitään, ei vaan huvita, jne. jne." Tälläkin palstalla löytyy keskusteluja aiheesta sen mitä viitsii lukea..
menee seksihalut. Tiedän kyllä tyyppejä, jotka on halunnu mennä sinne pääkallopaikalle vahtaamaan, ja ei ne ainakaan ole sanonu, että on halut menny. Seksielämä alkoi rullaamaan aika nopsaan, vaimon alapää parani äkkiä.
Mvm74
Ensimmäisen lapsen jälkeen puolen vuodenpäästä viimestään
synnytyksestä seksielämä oli jo ihan normaalia.
Halut ei hävinny ukolta mihinkään vaikka viimeseen asti oli sitä mieltä ettei varmasti tule synnytykseen mukaan olin jo kaverin kans sopinut et kaveri tulee mulle tuekksi ja turvaksi mut ukko sit ihan viimehetkellä päättiki tulla. Jälkeenpäin tuumas ette onneksi lähti mukaan tuntu ukostaki siltä et on tehny kaiken voitavan lapsen maailmaan saattamiseksi. Niin ja tosiaan aika hullullta tuntus jos ukko lähtis kahtoon synnytystä vähä niinku elokuviin. Sitte on kyllä parempi et jääki kotia jos sillä meiningillä lähtee. Meillä kans ei loppuraskaudesta läheisyyttä ollu ja seksi loppu 1kk ennen laskettua aikaa. Selitys ukkolta se et " vastenmielistä tökkiä toista ohtaan hakkaappa ite ihtiä ohtaan ni voit kuvitella miltä se vauvasta tuntuu." Ei se mitään ihan ok. Sit ei tökitty. Kaikki aikanaan. Molempien toiveet ja halut on otettava aina huomioon. Sitä täytyy molempien haluta turha rueta vehtaan jos toista ei jostain syystä kiinnosta. Eikä se välttämättä johdu toisen ulkonäöstä. Kaikki ukot ei uskalla edes sanoa syitä ääneen ne sanoo ajallaan jos siltä tuntuu.
Olen synnyttänyt vajaa kaksi vuotta sitten ja seksimme ei todellakaan ole palautunut ennalleen. Nyt pitää vain kysyä " mikä olis ennallaan??" Olen välillä miettinyt itsekin, johtuuko mieheni haluttomuus synnytyksestä, joka ei varmastikaan ollut kaunista katseltavaa, minun raskausaikana turvonneesta olemuksesta (sain parikymmentä kiloa lisää raskauden aikana, mutten siltikään ollut kuin " pyöreä" ja nyt olen samoissa mitoissa kuin ennenkin eli entiselläni ulkoisesti ainakin) vai lapsesta, jota olimme odottaneet kauan? En tiedä. Mieheni mielestä hän haluaa kuten ennenkin, mutten muista aikoja, että seksistä olisi kulunut puolitoista kuukautta (paitsi synnytyksen jälkeen, kun olin niin pahasti auki) eikä hän ole seksiä kaipaillut sinä aikana (ainakaan minulta). Erektio ei ole entisenlaisensa kuitenkaan eli olen kyllä miettinyt onko kyseessä jokin hormonin väheneminen vai kylmästi haluttomuus minua kohtaan. Suhteemme on lämmin ja rakastava muuten, mutta itse kaipaisin miestä, joka haluais minua fyysisesti ja sanois ja näyttäis sen.
Tämä kirjoitus olisi ehkä kuulunut otsikon " synnytyksen jälkeinen seksielämä (jos sitä on)" alle, mutta tulipahan tänne kirjoitettua. Tämä vituttaa, koska vaikka itse haluis ja yrittäs toista virittää tunnelmaan niin lämmin pusu ja hali on se, mitä saa. Ymmärtäisin, jos sanois, ettei seiso vaikka mitä tekis, haluttas kuitenkin. Mutta kun ei puhu koskaan haluistaan, niin ajattelee helposti, ettei niitä haluja olekaan. Onko nainen koskaan tyytyväinen? Moni varmaan haluis hellän ja rakastavan sekä perheestään huolehtivan, komean ja menestyvän miehen? Eihän seksi ole kaikkea, vaikka välissä tuntuu, että minun elämäni pyörii seksittömän elämäni ympärillä.. Ja kuitenkin minä katson miestäni haluten ja himoiten, vaikka suurin hekuma pitää aina hakeakin. (ja se hakeminen ja sen löytäminen on parasta!!)
Eli vastaus siihen, meneekö miehen halut synnytyksessä? Tuskinpa vain halut menee, mutta eiköhän me kaikki synnyttäneet olla miehillemme ennen kaikkea äitejä?? :)
Nimim. Näe minut naisena, jota haluat
En usko että miehen haluat synnytyksen näkemisestä voivat kadota. Itseäni arvelutti kurkkia alapäähän (kun en siedä nähdä verta kovin paljoa) ja täytyypä tunnustaa että oli aika villin näköista kun vauvan pää oli tulossa ulos ja miten se venytti paikkoja.
Ei kuitenkaan tehnyt pahaa, saati että halut olisivat kadonneet.
Muutoin minä pidän raskausajan naisen kropasta, vaikka moni nainen tuntuu itseään silloin pitävän vähemmän haluttavana. Nainen on minusta kuitenkin parhaimmillaan raskaana ollessaan.
meillä seksielämä on parantunut sen myötä kun lapsi tuli taloon. Kuulostaa hullulta, mutta mielestäni näin on!
Mieheni on kanssa aika " herkkä" menettämään halunsa. Kun maha alkoi kasvamaan niin seksimme tuntui kuolevan kasaan. Minäkin mietin, että kannattaako sitä miestä synnytykseen viedä ettei sitten seksielämä kuole lopullisesti. Totesin sitten, että tulkoon. Oma on häpeensä jos sen jälkeen ei seksiin kykene :)
Mies pysytteli pyynnöstäni minun pääpuolella synnytyksen ajan. Oli se nähnyt kun vauvan pää tuli, mutta ei sen enempää mennyt sitä kurkkimaan.
Tosiaan, nyt synnytyksestä on puolivuotta ja seksielämämme voi oikein hyvin. Mies on ainakin kovinkin halukas...että eipä jäänyt " herkälle" miehelleni traumoja ainakaan synnytyksestä. On vaan niin rakastunut lapsensa äitiin, että hormoonit hyrrää kaikenaikaa :)
Kyllä se vähäksi aikaa vaikutaa haluihin ko on synnytyksessä mukana ainakin minulla. olen ollut mukana kymmenessä synnytyksessä ja joka kerta alapässä. kyllä ne halut palautuu siksi jo kun paikat ovat kunnossa. on niin mahtava kokemus et suosottelen joka isälle. mielestäni lapsi on jotenkin läheisempi ko on ollut mukana. T .m40
mennyt aina seksihalut kun mies ei oikein uskalla alkaa hommiin. Nyt viimeisellä mies ei ollut ollenkaan kiinnostunut ekaan kuukauteen ja itellä alkoi jo olla haluja, niin oli tosi loukkaantunut (en kylläkään näyttänyt miehelleni). Mutta ei se sen kauempaa kestänyt.