Järkyttävän rumia vaatteet nyt
Katsoin katukuvaa Helsingistä.
Kaikilla miehillä oli huonosti tehty muotopuoli t-paidan retku, lötköt sortsit ja epämääräiset tossut. Valkoista, tummamsinistä, harmaata.
Ankeampaa näkyä ei keksi yrittämälläkään.
Kommentit (16)
Se mikä sun mielestä näyttää hyvältä, ei ole mikään absoluuttinen totuus.
En tiedä missä olet havaintosi tehnyt, mutta ainakin täällä Porissa olen tänä kesänä kiinnittänyt huomiota siihen, miten tyylikkäitä nuoret miehet kesäasusteissaan ovat. Hyvin kestävät kansainvälisen vertailun. Vanhemnat miehet nyt ovat tietysti rutkummissa rytkyissä, eivät varmaan raaski tuhlata rahaa uusiin vermeisiin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä olet havaintosi tehnyt, mutta ainakin täällä Porissa olen tänä kesänä kiinnittänyt huomiota siihen, miten tyylikkäitä nuoret miehet kesäasusteissaan ovat. Hyvin kestävät kansainvälisen vertailun. Vanhemnat miehet nyt ovat tietysti rutkummissa rytkyissä, eivät varmaan raaski tuhlata rahaa uusiin vermeisiin.
Tarkoitan siis missä päin Helsinkiä. Keskustassa vai jossain lähiössä.
Huonolaatuisia, huonosti tehtyjä. Silkkaa sekundaa kaikki.
Ootko katsonut vanhoja dokumentteja entisajan Suomesta vaikkapa Elävästä arkistosta? Mielenkiintoista, että jopa heti sodan jälkeen ihmiset pukeutuivat tyylikkäämmin kuin nykyään. Nykyään rompostellaan pääosin mukavissa lumpuissa. Ennen nuorelle naiselle teetettiin ylioppilaskeväänä kävelypuku, ja yleensäkin aikuisilla oli pitkä päällystakki ja hattu (ei ehkä kesäisin, mutta muuten). Nykyään moni vetää sortseissa ja lenkkareissa ympäri vuoden.
mut ostareilla on komeita nuoria miehiä,tukka hyvin ja näkyy kello...
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä olet ajatellut tehdä asialle?
Miksi tämä sama, täysin tyhjänpäiväinen kommentti tulee niin monessa ketjussa?
Kommentti samassa sarjassa kuin: "Niin ne ajat muuttuvat", "Entä sitten?", "Niin se kehitys kehittyy" ja "Emme pysty sanomaan sitä sinun puolesta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis missä päin Helsinkiä. Keskustassa vai jossain lähiössä.
Kuule ihan tuolta Ylen uutisista katsoin
näkymää Aleksilta.
Siellä se on kuva muidenkin nähtävissä, jos kiinnostaa.
Stadissa eläminen on niin kallista, ettei enää ole varaa kunnon vaatteisiin.
"kjäh kjäh, mitäs läksit!"
Valkoisessa, tummansinisessä ja harmaassa ei ole mitään vikaa.
P a s k a n ruskeat ja mustat vaatteet kesällä ovat niitä hirveimpiä. Sen lisäksi joku kulahtanut oranssi, joka sopii ehkä 2% suomalaisista ja maailman tylsin beige tyyliin Burberry.
Mitä väliä miten muut pukeutuu? Keskity omiin rytkyihisi.
Vierailija kirjoitti:
Valkoisessa, tummansinisessä ja harmaassa ei ole mitään vikaa.
P a s k a n ruskeat ja mustat vaatteet kesällä ovat niitä hirveimpiä. Sen lisäksi joku kulahtanut oranssi, joka sopii ehkä 2% suomalaisista ja maailman tylsin beige tyyliin Burberry.
Ruskeat vaatteet ehdoton lempparini tosin en nyt tietenkään kokoruskeaan pukeudu koskaan. Heti perässä tulee tummanvihreä.
Nuo ihmiset eivät tee vaatehankintoja sinua miellyttääkseen vaan pukeutuvat niin kuin itsestä tuntuu mukavalta.
Miksei osa ihmisistä ymmärrä ettei kaikkia kiinnosta miltä ne vaatteet päällä näyttää. Tällaiset ihmiset ovat varmasti todella tyytyväisiä itseensä kun ei tarvitse vaatteiden avulla hakea hyväksyntää. Harmi kun itse olen niin tarkka vaatteista.. kuluttavaa pohtia mitä pukee päällensä päivä toisensa jälkeen.
Vielä joku päivä minäkin "vain heitän vaatteet päälle" ja lähden ulos välittämättä muiden mielipiteistä. Olisi ihanaa.
Pääosin kai ihan ok, mutta lököttävät pultsarifarkut liian lyhyillä ei pue yhtään ketään.
Niin. Mitäpä olet ajatellut tehdä asialle?