8-v karvaiset jalat!?
Onkos se vaan yksilöominaisuus, miten karvaiset jalat on? Ihmettelin 140cm pitkän 8-v tyttöni sääriä ja polvia, selvästi havaittavaa karvaa kasvaa, ei mitään untuvaa. Onkohan tuo joku häiriö, miten muilla?
Kommentit (16)
Mulla oli ihan 6-7-vuotiaasta asti jo karvoja käsissä ja jaloissa. Nyt on myös rintakarvat ja viikset. Tai olisi, jos en vahaisi niitä pois. Onneksi olen blondi niin karvat ei näy
Eikö kukaan tytön äiti jaksais kommentoida, onko kaikilla ihan karvattomat jalat? Mulla itsellä ei ainakaan pienenä ollut tollaisia
ap
sillä on varmaan murrosikä jo alkamassa. muistan koulustamme yhden tytön jolla jo kolmannella luokalla oli isot rinnat. oletettavasti myös säärikarvoja.
niin joo ja mulla on ainakin todella karvaiset jalat verrattuna äitiini, että kai sekin on yksilöllistä.
jos asia huolestuttaa, voit vaikka koulun terkkarille soittaa ja jutella asiasta. älä tytöllesi kuitenkaan kauhistele hänen karvasääriään.
4
Huomasin yks päivä,että 6-vuotiaalla tytöllä on karvoja säärissä,myös selässä,sellaisia vaaleita.Ihmettelin tätä,että onko normaalia.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:08"]Huomasin yks päivä,että 6-vuotiaalla tytöllä on karvoja säärissä,myös selässä,sellaisia vaaleita.Ihmettelin tätä,että onko normaalia.
[/quote]
Minulla kuulemma oli karvoja selässä jo vaippaikäisenä ja serkullani myös :D
Sama juttu mun 8-vuotiaan pojan kanssa. Ne ei siis ole mitään haituvia. Kai se sit on normaalia. Ainakin me ollaan karvaista sukua. :D
No kiitti kommenteista, hyvä että muillakin, pelkäilen vähän jotain varhaista murrosikää--- lapsi on ihan pikkuinen vielä mieleltään. Olisi aika epäreilua että tulisi murrosikään ennenkuin uskaltaa olla yhtään yksin kotona tai osaa ajaa pyörällä kouluun...
ap
Minulla oli jo tuon ikäisenä karvaiset jalat ja muistan kuinka isä kauhisteli asiaa :( aloin sheivaamaan "vasta" 11vuotiaana koska ennen sitä eli 8-10vuotiaana olin niin lapsi vielä... Ja minua kiusattiin asiasta :( minulla myös tummat käsikarvat alkoi 8-vuotiaana ja kainalokarvat ajoissa myös... Ei voi mitään. N20
Meidän 6-vuotiaalla tytöllä myös tosi karvaiset jalat, enkä usko että murrosikä ihan vielä on lähestymässä.
Olen itse karvainen ja mieheni myös. Arvaat varmaan, että karvoja löytyy tällä geeniperimällä lapsistakin.
Mun kolme vuotiaalla tytöllä valkoisia karvoja jaloissa yhtä paljon, kun ekaluokkalaisella siskolla.
Meidän9v tytöllä on tosi karvaiset jalat,eilen juuri mietti että Voisikohan niitä leikata... hänellä on myös alaselässä aikamoinen karvoitus. Ei onneksi kovin tummia...
Minulla kasvoi 3-4lk jo melko tummat säärikarvat, joita ajoin salaa iskän partahöylällä
Meillä hyvin laihalla 10 v:lla säärissä ollut aina vaalea hento karvapeite. Olen tulkinnut liittyvän alipainoisuuteen (vrt. lanugo anorektikolla), vaikka tämä tyttö on täysin terve eikä syömisongelmia lainkaan.