Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Normaalin" luomen poisto?

Vierailija
25.07.2021 |

Minulla on aivan 100% keskellä nenänpäätä "normaali" ruskea, pieni, pyöreä luomi. Luomi on ollut lapsesta saakka. Viime vuosina se on aavistuksen kasvanut ikäänkuin koholle. Vuosien saatossakaan en ole tullut sinuiksi tämän kanssa. Näyttää, kuin keskellä nenänpäätäni olisi joku räkämöykky.
Olen yrittänyt hakea netistä tietoa, mutta luomen poistot on vain kunnolla koholla olevista, oikeasti isoista luomista.
Onko tietoa, pystyykö tuollaista luomea poistamaan ja millainen operaatio se olisi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksit jonkin syyn miksi se täytyy poistaa vaikka että paita hinkkaa siihen pukiessa. Kunhan syy ei ole pelkästään kosmeettinen. Terveyskeskuslääkäri poistaa sen ja jos on isompi operaatio tai hyvin vaikeassa paikassa niin saat lähetteen ihotautipolille.

Ehkä ei noin näkyvällä paikalla olevaa kannata terveyskeskuksessa poistattaa, että selviää mahdollisimman pienellä arvella.

Mulla poistettiin olkapäästä pieni luomi epämääräisen kasvun takia ja arpi ei sitten olekkaan pieni millään lailla.

Jos siihen olisi kehittynyt melanooma, olisi ollut edessä syöpahoidot ja melanoomassa on aika suuret menehtymisprosentit.

Jos oikein ottaa päähän, niin arpia voi korjata, mutta henkeä ei saa takaisin.

Poistattaa kannattaa tietenkin, jos yhtään epäilyttää, mutta miettiä sitä missä sen tekee.

Tuota olkapäätä tuskin kauniimmaksi saa korjaamallakaan, kun paikka itsessään jo hankala ihon jatkuvan venytyksen vuoksi.

Yleisurheilua katsoessa en muista, että esim. keihäsmiehillä olisi mitään hirveitä arpia olkapäissään, kun hihattomissa niitä keihäitään heittävät; monet huiputhan ovat käyneet useassakin olkaleikkauksessa. Sama pätee muihin huippuurheilijoihin, joilla on leikattu kaikkia hajonneita paikkoja vaikka kuinka monta kertaa, ei ainakaan tv-kuvista mitään hirveitä arpia näy ja tuskin tekevät/ovat tehneet jotain body-meikkiä niitä peittääkseen.

Mulla on arven liikakasvua(keloidi) ja sillon leikkaus ei paras vaihtoehto, kun todennäköisesti kehittyisi siihenkin. Alunperin, kun olisi vähän siistimmin se otettu ja annettu jälkihoito-ohjeet, niin ei ehkä näyttäisi tuolta.

Kirurgin ompelemat laparoskopiaan arvet tuskin enää näkyvät, että eroa on.

Vierailija
22/22 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Privalääkärille laserpoistoon! Nyt syksyllä niin ei tulehdu. Riippuu luomen syvyydestä mimmoinen jälkijää, jos täysin ihon pinnalta eijuuri mitään pidempiaikaista jälkeä, muutenkin todennäköisintä että kohta ei vaan rusketu kesällä kuten muu iho. Tämänkin hoitaa meikillä tai sipaisulla itseruskettavaa. Yhden luomen poisto ei edes lompakkoa tyhjennä, jäät katumaan jos poistatat epäpätevällä vastaanotolla tai arpea jättävänlä tekniikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan