"Normaalin" luomen poisto?
Minulla on aivan 100% keskellä nenänpäätä "normaali" ruskea, pieni, pyöreä luomi. Luomi on ollut lapsesta saakka. Viime vuosina se on aavistuksen kasvanut ikäänkuin koholle. Vuosien saatossakaan en ole tullut sinuiksi tämän kanssa. Näyttää, kuin keskellä nenänpäätäni olisi joku räkämöykky.
Olen yrittänyt hakea netistä tietoa, mutta luomen poistot on vain kunnolla koholla olevista, oikeasti isoista luomista.
Onko tietoa, pystyykö tuollaista luomea poistamaan ja millainen operaatio se olisi?
Kommentit (22)
Privalääkärille laserpoistoon! Nyt syksyllä niin ei tulehdu. Riippuu luomen syvyydestä mimmoinen jälkijää, jos täysin ihon pinnalta eijuuri mitään pidempiaikaista jälkeä, muutenkin todennäköisintä että kohta ei vaan rusketu kesällä kuten muu iho. Tämänkin hoitaa meikillä tai sipaisulla itseruskettavaa. Yhden luomen poisto ei edes lompakkoa tyhjennä, jäät katumaan jos poistatat epäpätevällä vastaanotolla tai arpea jättävänlä tekniikalla.
Mulla on arven liikakasvua(keloidi) ja sillon leikkaus ei paras vaihtoehto, kun todennäköisesti kehittyisi siihenkin. Alunperin, kun olisi vähän siistimmin se otettu ja annettu jälkihoito-ohjeet, niin ei ehkä näyttäisi tuolta.
Kirurgin ompelemat laparoskopiaan arvet tuskin enää näkyvät, että eroa on.