HUHTIKUISTEN LA-SU!!!!:)
Kommentit (3)
Martta nukahti ULOS iltalenkin jälkeen ja nukkuu siellä vieläkin - neljättä tuntia... pitää kohta hakea sisään kun on jo niin pimeäkin. Ei nyt ollut tarkoitus ihan näin pitkiä iltatorkkuja ottaa...
Meillä 4kk neuvolassa (tasan 4kk) mitat olivat 7785g ja 63cm. Painoa oli nyt tullut sellaiset reippaat 600g reilussa kuukaudessa, vähemmän siis kun aiemmin. Tyttö kyllä liikkuu valtavasti, jatkuvasti kääntyy mahalleen ja viihtyy nyt jo tosi pitkiä aikoja siinäkin pää pystyssä terhakkaasti. Kovasti sylissäkin punkee istumaan.
Olettekos muut alkaneet sosehommat jo? Vielä viikko sitten vastailin kysyjille, että mennään vielä niin pitkään kuin vaan rintamaidolla, mutta tällä viikolla on yösyöntejä tullut kuvioon 2kpl joten vähän olen pehmentynyt kannassani kun päivisin olen itse niin tosi väsynyt. Tosin d-vitamiinitipat alettiin kans viikko sitten ja tuntuu että vauva on aivan ruikulla ja maha kipeä, joten nyt olen ollut niitä vrk:n antamatta ja viime yö meni yhdellä herätyksellä. Mutta ajattelin nyt vielä yrittää viikon jaksaa katsella että riittääkö pelkkä maito pitämään nälän kurissa. Kovasti Martta kyllä seuraa kun muut syövät, jos on minun sylissä niin epäuskoisena suorastaan katselee että enkö minä saa mitään... ja yrittää haroa käsiinsä pöydältä sitä mitä muutkin syövät :) Eli ihan kuin valmiutta ruokaan tutustumiseen alkaisi jo pikkuhiljaa olla.
Ihanan iloinen vauveli meillä kyllä on. Muuttohommat on suurimmaksi osaksi vielä edessä, eletään kahden paikan taktiikkaa siinä mielessä että siellä uudessa kotona on remontti, tosin sinne on viety jo tavaraakin, mitään varmaa tietoa ei ole koska päästään muuttamaan. Mies käy tuolla paikkakunnalla töissä joten vie sitten aina autolastin tavaraa mennessään. Välimatkaa on 50km.
Mutta nyt täytyy mennä hakemaan Martta viimeinkin ulkoa sisälle, ja jos äitikin pääsisi tänä yönä nukkumaan...
eikkuli ja Martta 4kk1vk sekä isoveli 2½v
Oon aikasemmin vain passiivisesti lueskellut juttuja, mutta nyt päätin reipastua ja hujauttaa muutaman rivisen ko oottelen miestä yövuorosta kotiin.
Meillä on 4,5kk ikänen rinsessa. Hyväntuulinen juttelija onki. Ihana kun neiti oppii uusia temppuja koko ajan. Just pyörähtely ja kikattaminen on uusimmat. :)
Ollaan pärjätty suurin piirtein rintamaidolla tähän asti. Muutamia kertoja oon antanu illalla sosetta. Tyttö on nukkunukki sit kuin tukki jopa 11tunnin pätkän. :) Ei oo tosiaa vielä välttämätön tuo sose, mut ei olla pariin kuukauteen heräilty yöllä syömään, ja nyt tuntu et tarvii ainakin kerran tankata yölläki, ni ajattelin kokeilla sosetta. Ajattelin kuitenki täysimetellä siihen asti ko menee kohtuudella nuo yöheräilyt.
Alkaa ajatus jo pätkiä ttähhän aikaan yöstä joten siirryn pehkuihin odottamaan. Hyviä viikonlopun jatkoja!
mukavata lauantaita kaikille! minä täällä yksikseen nettailen kun ukkokulta ja typsykkä nukkuu vielä. meidän neiti oli keskiviikon lääkärinlassa 7040g ja 63cm, hyvin siis kasvaa! :)
neiti kääntyy KOKOAJAN selältä mahalleen, kun laittaa lattialle. välillä oikiasti vähä rasittavaa, kun saa olla kääntämässä jatkuvasti takas selälleen, kun mahallaan ei jaksa kauaa olla. ja kun ei ole pieni vielä hoksannut miten pääsee takas selälleen...
kokeiltiin tyttöä eilen hyppykiikkuun, silleen ettei jalat osunut maahan ja annettiin ihan pienet vauhdit. oli tyttö aivan mielissään, kiljui ja höpötti minkä kerkesi!:) oletteko muut vielä kokeilleet?
soseita meillä syödään niin, että aamupäivällä hedelmää ja iltapäivällä pottua. ja hyvin maistuu!:) velliä annan sitten yötä vasten ja aamulla ekana... ja muuten sitten mammaa. minusta on niiiiiin suloista kun pikkunen maiskuttaa sosetta naamaan. :) olen ottanut videollekkin, että saa myöhemminkin ihastella neitiä!
kyllä kyllä, pitänee mennä vessa siivoomaan ja juua sitten kahvit. *toivossa, ettei tyty vielä herää* :)
hyvää viikonloppua kaikille!!!