Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoikka nainen. Ja minua ärsyttää työkavereiden syömisiini puuttuminen.

Vierailija
25.07.2021 |

Olen aikuinen ihminen yli 40.
En ole alipainoinen 160cm/50kg.
Olen tosihentoluinen ja monien silmiin varmasti näytän hoikemmalta, kuin mitä olen.
Esimerkiksi eilen minulla ei ollut eväitä edes mukana.
Tiedän syöväni ihan riittävästi päivässä ja ylikin saan päivässä n. 2000 kaloria.

Eilen tosiaankaan eväitä ei ollut ja eräs työkavereistani pani sen heti merkille ja rupesi kyselemään, että eikö sul oo ruokaa mukana yms.

Sanoin, että ei ole nyt tänään. Syön vasta kotona.
Tänää aamuvuorossa taas sama naisporukka oli kytikselle. Kaksi totesivat jo kahvihuoneessa, että tänää sulla onkin eväät. Ja yksi kyseli myöhemmin, että onko tänään ruokaa mukana.

Ihan älytöntä. En minäkään mene lihavaksi sanomaan, että ai sul on aika suuret eväät. Olisikohan välillä hyvä pitää päiviä jolloin ei evästä ole mukana!

Miksi hoikkalle saa sanoa mitä vain?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia olla ensin koko työvuoro syömättä ja sitten mättää 2000 kaloria.

En usko että ongelma on sinun koko, vaan sairas suhde ruokaan mikäli harrastat paljon syömättömyyttä.

Tätä olin tulossa sanomaan. Jotenkin todella outoa jos joku meinaa olla vähintään 8 tuntia syömättä. Työmatkat päälle.

Syötkö edes aamupalan ennen tuollaista työpäivää?

Kyllä nyt haiskahtaa syömishäiriöltä.

Oletko kuullut pätkäpaastosta, jonka on kaiken lisäksi todettu olevan hyvin terveellinen tapa syödä ja myös tehokas tapa laihtua, jos sille on tarvetta? Suosittelen kokeilemaan.

Ei toimi oikein jos syö kerran päivässä vaan.

Ihan hyvin toimii, ja ehtii siinä monen tunnin aikana syödä useamminkin jos haluaa.

Vierailija
22/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein näin: sanoin napakasti, että sovitaanpa nyt niin että minä en kommentoi teidän ruokianne ettekä te kommentoi minun ruokiani. Haluan syödä rauhassa. Kiitos.

Ap vaikuttaa vieläkin sekopäisemmältä jos ilman eväitä alkaa jauhamaan haluavansa syödä rauhassa...

Sekava aloitus täynnä kirjoitusvirheitä. Töissä pitäisi olla työkunnossa eikä hoiperrella nollakaloreilla pysyäkseen hoikkana.

Ap kuvittelee lihavien laihtuvan lopettamalla kokonaan eväiden ottamisen töihin, kyllähän tuo ajattelu kertoo että kyseessä ei ole terve, hoikka ihminen vaan joku jolla on vääristynyt suhde ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne luulee, että olet anorektikko!

Taitavat olla hieman vajaaälyisiä, jos eivät vielä kaiken vuosikymmenien mediahössötyksenkään jälkeen tiedä, mitä anoreksia tarkoittaa.

Vierailija
24/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia olla ensin koko työvuoro syömättä ja sitten mättää 2000 kaloria.

En usko että ongelma on sinun koko, vaan sairas suhde ruokaan mikäli harrastat paljon syömättömyyttä.

Tätä olin tulossa sanomaan. Jotenkin todella outoa jos joku meinaa olla vähintään 8 tuntia syömättä. Työmatkat päälle.

Syötkö edes aamupalan ennen tuollaista työpäivää?

Kyllä nyt haiskahtaa syömishäiriöltä.

Oletko kuullut pätkäpaastosta, jonka on kaiken lisäksi todettu olevan hyvin terveellinen tapa syödä ja myös tehokas tapa laihtua, jos sille on tarvetta? Suosittelen kokeilemaan.

Ei toimi oikein jos syö kerran päivässä vaan.

Missä on sanottu että kerran???

Pätkäpaasto on usein sellainen, että on vaikka 8 tunnin aika jolloin voi syödä, ja sitten ollaan 16 tuntia syömättä. 8 tunnissa ehtii syödä vaikka kolmesti ihan kunnon aterian jos on nälkä. Tosin mitä pidempi paaston osuus on, sen parempi. Monilla se paasto-osuus pitenee ihan itsestään kun elimistö tottuu. Ja se on hyvä.

Vierailija
25/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ikinä töissä eväitä. Aamuvuoro loppuu ennen kahta, jolloin on ihan sopiva aika syödä kun pääsee kotiin. Iltavuoro alkaa yhden jälkeen, jolloin olen ehtinyt jo kotona syödä.

Sekös niitä pupeltajia harmittaa.

Sanavalinnoista paistaa kyllä läpi miten osa kirjoittajista täällä on pahasti häiriintyneitä syömisessään ja yrittää saada tästä ketjusta pönkitystä sairaalle ajattelulleen.

Heti kun vähän pintaa raaputtaa niin käy ilmi miten töissä eväitä syövät ovat "pupeltajia" ja syömishäiriöiset kannustaa täällä toisiaan syömättömyyteen ja läskifobiaan.

Ai mistä tiedän? Olen itse entinen tuollainen.

Hankkikaa apua.

Vierailija
26/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas suhde ruokaan on se, että kytätään muiden syömisiä.

Vierailija
27/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IM

Vierailija
28/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus. Mä teen töitä yksin enkä joudu noita kestämään, mutta toimisin samoin kuin yksi edellä kirjoittaneista. Kysyisin syytä aluksi ja pyytäisin sitten heitä olemaan puuttumatta mun syömisiin.

Vierailija
29/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ikinä töissä eväitä. Aamuvuoro loppuu ennen kahta, jolloin on ihan sopiva aika syödä kun pääsee kotiin. Iltavuoro alkaa yhden jälkeen, jolloin olen ehtinyt jo kotona syödä.

Sanavalinnoista paistaa kyllä läpi miten osa kirjoittajista täällä on pahasti häiriintyneitä syömisessään ja yrittää saada tästä ketjusta pönkitystä sairaalle ajattelulleen.

Heti kun vähän pintaa raaputtaa niin käy ilmi miten töissä eväitä syövät ovat "pupeltajia" ja syömishäiriöiset kannustaa täällä toisiaan syömättömyyteen ja läskifobiaan.

Hankkikaa apua.

Hölön pölön. Sitä pullanmussutusta joka tauolla ei todellakaan tarvitse kukaan. Minä olen ainoa normaalipainoinen työpaikalla ja voin mainiosti. Pupeltajilla on esidiabetesta, verenpainetta, uupumusta ja nivelet paskana vaikka ovat nuorempia.

Vierailija
30/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt vähän ylireagoit. Itse olen huomannut, että kun siellä työpaikan keittiössä ei oikein keksitä puhuttavaa niin se mitä kelläkin on eväänä on helppo aihe. Lihavat näkevät läskivihaa kaikkialla, mutta samalla tavalla todella monet hoikat näkevät arvostelua sielläkin missä sitä ei ole.

Vierailija
31/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa minulla oli eväänä aina salaattia. Johan siitäkin yksi pullukka alkoi valittaa. Itse söi joka tauolla pullaa ja munkkeja.

Vierailija
32/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt vähän ylireagoit. Itse olen huomannut, että kun siellä työpaikan keittiössä ei oikein keksitä puhuttavaa niin se mitä kelläkin on eväänä on helppo aihe. Lihavat näkevät läskivihaa kaikkialla, mutta samalla tavalla todella monet hoikat näkevät arvostelua sielläkin missä sitä ei ole.

Toisten eväiden negatiivinen kommentointi on todella huonoa käytöstä eikä se muuksi muutu sun selittelyillä.

Jos ei ole positiivista sanottavaa niin suu kiinni. Minä en ikinä arvostelisi toisten eväitä, mutta saatan sanoa että näyttääpä herkulliselta tai tuoksuupa hyvältä.

Vierailija
33/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta itseäkin ärsyttää joidenkin annoskyttäys työpaikan lounasravintolassa tyyliin "otitpa sinä vähän" tai "ota nyt hyvä ihminen enemmän kun kerran maksat lounaasta" jne. Just, otan ihan sen verran kun haluan koska itse tosiaan sen maksan. Ja oikeesti, on kai sitä nyt muutakin puhuttavaa kuin ruoka ja ellei ole niin ei kai sentään muiden syömisten kommentointi ole ainoa tapa siitä puhua!

Vierailija
34/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on myös ihan smooltookkia. Helppo aihe: mitä syöt, mitä minä syön, katso mulla tällaista lautasella, sulla tuollaista. Kaikki ei aina ole loukkaus...

Vierailija
35/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta itseäkin ärsyttää joidenkin annoskyttäys työpaikan lounasravintolassa tyyliin "otitpa sinä vähän" tai "ota nyt hyvä ihminen enemmän kun kerran maksat lounaasta" jne. Just, otan ihan sen verran kun haluan koska itse tosiaan sen maksan. Ja oikeesti, on kai sitä nyt muutakin puhuttavaa kuin ruoka ja ellei ole niin ei kai sentään muiden syömisten kommentointi ole ainoa tapa siitä puhua!

Jep. Kerran yksi työkaveri äkkäsi, etten ota lounaan hintaan kuulunutta makeaa jälkiruokaa ja nosti siitä siellä ruokalassa haloon. No en nyt satu tykkäämään makeasta yleensäkään ja sellainen päivittäinen sokeripommi ei ole mitään muuta kuin vahingollinen. Että ottaa kupoliin tuollaiset lounasnatsit.

Vierailija
36/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit on kateellisia, ei siihen sen ihmeellisempää selitystä tarvitse.

Vierailija
37/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on myös ihan smooltookkia. Helppo aihe: mitä syöt, mitä minä syön, katso mulla tällaista lautasella, sulla tuollaista. Kaikki ei aina ole loukkaus...

Jos ei keksi parempaa small talkia niin on parempi olla hiljaa. Tuo on pelkästään tökeröä.

Vierailija
38/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu mulla. En pidä sokerista/suolasta/huonoista rasvoista/prosessoidusta ruuasta ja sen takia syön töissä omat ruuat. Läskifanaatikkojen mielestä syömiseni on sairasta. Sen sijaan heidän pullalla syödyt diabetekset/nivelrikot/korkeat verenpaineet/yms sairaudet ovat sitä normaalia.

Vierailija
39/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt sitä/mikset maista tätä/miksi syöt noin paljon tai vähän tai et ollenkaan/mikset ota jälkiruokaa jne. ei ole small talkkia vaan tökeröä toisten syömisten kyyläystä ja arvostelua, joka ei kuulu hyviin tapoihin.

Vierailija
40/47 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa apua.

Ehkäpä ap syö kotona niin täyttävän aamupalan, ettei hänen työpäivän aikana tarvitse syödä mitään. Turha suuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi