Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alkoholisti syyttää muita juomisestaan

Vierailija
25.07.2021 |

Missä vika, kun alkoholisti ystävä ei ota vastuuta omasta juomisestaan, vaan syyttää siitä aina muita ihmisiä; työnantajaa, pääministeriä, henkilöstöpäällikköä, ystäviä, sukulaisia...

Mikä siinä on niin v***n vaikeaa myöntää tai nähdä, että on ihan itse vastuussa omasta elämästä ja omista valinnoista?!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oikeutetaan itselle se juominen : paska lapsuus/vaimo/mies/asunto/yhteiskunta jne on aiheuttaneet mulle niin paljon tuskaa että pakko juoda kun ei muuten kestä.

Vierailija
22/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut yhdenkään alkoholistin syyttelevän juomisesta muita kuin itseään.

Siinä vaiheessa, kun alkoholisti tietää jo itse olevansa alkoholisti, hän ei ehkä enää syytä muita. Mutta alkoholisti, joka ei vielä tiedä olevansa alkoholisti, syyttää yleensä juomisestaan muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä muita….syytän vain itseäni…en jaksa….vaimoni nukkui pois 3 kk sitten…en Ole ennen

Juonut….nyt olen alkoholisti…

Vierailija
24/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole luonnekysymys, syyttääkö ihminen kaikesta aina muita vai ottaako vastuun ihan itse tekemisistään. Alkoholiongelmaisen kohdalla veemäinen piirre vaan terävöityy entisestään ja on muille ahdistavaa. Muut ehkä jopa haluaisivat auttaa ja yksi vaan syyttelee. Ei paljon motivoi ketään.

Kiitos. Mielenkiintoinen näkökulma, että olisikin ihan vaan luonnekysymys, joka terävöityy entisestään alkoholiongelmaisen kohdalla. Ja on ahdistavaa muille, auttamismotivaatio todellakin vähenee.

Vierailija
25/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin rapa-alkoholisti mutta En Ikinä syyttänyt muita vaan aina tiesin että on ihan oma päätös juoda. On luonteen heikkoutta syyttää muita ja piste.

Kiitos. Tämäkin oli mielenkiintoinen näkökulma, luonteen heikkous.

Vierailija
26/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut yhdenkään alkoholistin syyttelevän juomisesta muita kuin itseään.

Siinä vaiheessa, kun alkoholisti tietää jo itse olevansa alkoholisti, hän ei ehkä enää syytä muita. Mutta alkoholisti, joka ei vielä tiedä olevansa alkoholisti, syyttää yleensä juomisestaan muita.

Kiitos. Tämä olikin jo tosi syvällistä pohdintaa. Voi aivan hyvin olla juuri näinkin.

Vierailija
27/27 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syytä muita….syytän vain itseäni…en jaksa….vaimoni nukkui pois 3 kk sitten…en Ole ennen

Juonut….nyt olen alkoholisti…

Otan osaa, hae jostain itsellesi ammattiapua ja pian!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi