Miten ihmeessä kuukupin saa paikoilleen?
Ostin kuukupin jo muutamia vuosia sitten, mutta se jäi käyttämättä, kun en saanut sitä mitenkään sisälle. Nyt sitten jostain hoksasin, että tuohan on vielä jossain säilössä minulla. Kokeilin sitä sitten taas katsottuani netistä erilaisia taitto-ohjeita, miten sen sinne saisi. No vihdoin keksin sen minulle sopivan taiton, jolla sain tuon kupin sisääni. Mutta kun en saa sitä sinne, minne se pitäisi saada! Saan se vaivoin työnnettyä siihen aukon suulle, sitten ei enää sormet riitä ja yritän työntää sitä sormella syvemmäksi kuitenkaan onnistumatta. Kuppi jää taitetuksi siihen suulle vaan, en sitäkään saa avattua.
Harmittaa, koska oikeasti haluaisin hylätä tamponit ja vaihtaa kuukuppiin. Se kuulostaa niin mukavalta, kun ei kuivata ja ekologisempi. Mitenkään erityisen tiukat paikat minulla ei ole ja kuukupin kokokin on se pienin eli ykkönen. Vinkkejä kaivattaisiin! Harmittaa, kun noin kallis väline menee hukkaan.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:16"]
Liukkari on oikeasti hyvä apu. (Liukkaria emättimen suulle, ei kuppiin sillä muuten kupista on hankala saada otetta.)
[/quote]
Mä laitan kupin reunan päälle ja pisaran yhteen kohtaan kupin "kuppiosan" reunaa ja taitan kupin niin että se pisara jää taitoksen sisään. Näin ei tule hankaluuksia otteen saamisessa mutta liukkaria menee myös syvemmälle kupin mukana niin että pyöräyttäminen helpottuu.
Rullaat kupin kasaan, se avautuu vasta sisällä. Vaatii pientä harjoittelua.
Oletko kokeillut eri asentoja, esim. kyykyssä laittamista? Mulla auttoi se kun aluksi laitoin suihkussa ollessa kyykyssä. Sittemmin opin tekniikan tarpeeksi hyvin joten onnistuu ihan pöntöllä istuessakin. KÄytän tätä taittelua: http://www.lunette.com/fi/assets/images/cfold.jpg Sitten tietenkin kannattaa miettiä onko nykyinen kuukuppisi liian iso sinulle :)
Kieltämättä se tosiaan on paljon mukavampi. Itse muistan ekan kerran kamppaileeni sitä paikalleen varmaan puoli tuntia, mutta sen jälkeen ei olekaan ongelmia ollut. En valitettavasti osaa auttaa muuten kuin ehdottamalla erilaisia asentoja. Voi olla helpompaa seisten, kyykyssä, toinen jalka ylempänä tms. Eli kannattaa kokeilla vaan. Kun kuitenkin saat kupin oikeaan kohtaan, yritä vaan limpsauttaa se syvemmälle. Siinä voi joku toinen asento siis olla helpompi. Kun saat sen sisään, voit sormella pyöräyttää sitä vähän ympäri, jolloin se avautuu yleensä helposti.
Jos se kuukuppikunta-sivusto hielä on olemassa, sieltä kannattaa kysellä täsmäapuja.
Kuten edelliset on kertonu niin eri asennoissa kannattaa koittaa ja etenkin täytyy lihakset olla rentona. Itsellä kuukupin kokeileminen ekalla keralla jännitti niin paljon ettei meinannu tulla mitään :) Sit kun rentona oppi laiton niin huomattavasti helpompaa
Kuinka syvällä sen kupin tulee olla? Siis missä kohtaa emättimessä on se tunnoton paikka ja missä kohtaa sen antennin tulee olla?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 01:02"]
Kuinka syvällä sen kupin tulee olla? Siis missä kohtaa emättimessä on se tunnoton paikka ja missä kohtaa sen antennin tulee olla?
[/quote]
Antennia kannattaa luultavasti lyhentää. Mä ainakin olen poistanut sen lähes kokonaan.
Ap:lle suosittelen liukkaria avuksi.
Itse olen saanut sen jotenkin siihen sisään (kuitenkin niin, että antenni vielä näkyy ulkopuolella, argh!), mutta se itse kuppi ei tunnu millään avautuvan vaikka yritän sormella kiertää kupin ympäriltä. Emättimen lihakset puristaa sen ihan kasaan. Onko sen oikeasti tarkoitus olla siinä kuppimuodossa emättimessä ja eikö se tunnu omituiselta, kun emätin on sisältä tavallaan auki?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:54"]Itse olen saanut sen jotenkin siihen sisään (kuitenkin niin, että antenni vielä näkyy ulkopuolella, argh!), mutta se itse kuppi ei tunnu millään avautuvan vaikka yritän sormella kiertää kupin ympäriltä. Emättimen lihakset puristaa sen ihan kasaan. Onko sen oikeasti tarkoitus olla siinä kuppimuodossa emättimessä ja eikö se tunnu omituiselta, kun emätin on sisältä tavallaan auki?
[/quote]
Itsellä ei ole antennia ollenkaan, se jäisi muuten ulos. Oikean kupin paikan yleensä kyllä tuntee (eli kun se ei tunnu), ei sitä kovin syvälle tarvitse saada.
Kupin kuuluu tosiaan olla ihan auki, muuten se vuotaa ohi. Jollei se avaudu itsestään vaan jää kurttuun, pidän yhtä sormea kupin vierellä (sormen pää n. reunan kohdalla) ja vedän emättimen seinää sivusuunnassa kupista pois päin. Tämä tasaa painetta ja kuppi aukeaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:54"]Itse olen saanut sen jotenkin siihen sisään (kuitenkin niin, että antenni vielä näkyy ulkopuolella, argh!), mutta se itse kuppi ei tunnu millään avautuvan vaikka yritän sormella kiertää kupin ympäriltä. Emättimen lihakset puristaa sen ihan kasaan. Onko sen oikeasti tarkoitus olla siinä kuppimuodossa emättimessä ja eikö se tunnu omituiselta, kun emätin on sisältä tavallaan auki?
[/quote]
Itsellä ei ole antennia ollenkaan, se jäisi muuten ulos. Oikean kupin paikan yleensä kyllä tuntee (eli kun se ei tunnu), ei sitä kovin syvälle tarvitse saada.
Kupin kuuluu tosiaan olla ihan auki, muuten se vuotaa ohi. Jollei se avaudu itsestään vaan jää kurttuun, pidän yhtä sormea kupin vierellä (sormen pää n. reunan kohdalla) ja vedän emättimen seinää sivusuunnassa kupista pois päin. Tämä tasaa painetta ja kuppi aukeaa.
[/quote]
Ja siis lisäyksenä tähän vielä, että emätin ei aiheuta kupin kasaanpuristumista, vaan alipaine. Avoin kuppi emättimessä voi tuntua ajatuksena oudolta, mutta ei se tosiaan tunnu siellä erityisemmin.
Suosittelen minäkin Kuukuppikuntaa, siellä on lähes kaikki mahdolliset ongelmat käyty jo läpi.
Pikaneuvoja: Kuppi ei tunnu lainkaan kun se on oikein sisällä. Liukkari on oikeasti hyvä apu. (Liukkaria emättimen suulle, ei kuppiin sillä muuten kupista on hankala saada otetta.) Minä olen käsittänyt, että antenni on sitä varten, että kupista saa otteen mikäli se nousee ylös emättimessä. Joillakin naisilla näin käy, joillakin ei. Minä poistin antennin kokonaan koska se hankasi. Avautumisongelmaan en osaa auttaa, Kuukuppikunnan sivuilla siitäkin puhuttiin. Ehkä häpyluu ottaa kiinni ja kuppi pitäisi saada syvemmälle? Liukkari voi auttaa tähänkin.
Veikkaan että suurin osa joutuu lyhentämään antennia, mulla ainakin se sojotti ulos ja tökki inhottavasti ja näin myös kaikilla kupittelevilla kavereilla. Parhaat asennot on ehkä kyykyssä tai toinen jalka esim pytyn päällä, näin emätin on lyhyimmillään. Rentona vaan. Kannattaa kokeilla sormella ettei kuppi jää emättimen seinämän ja kohdunnapukan väliin eikä siksi aukea. Oon kupitellu 10v ja edelleen joskus on vaikeeta saada kuppia auki, joskus liikkuminen auttaa ja tuntee kuinka kuppi "pulpahtaa" auki.
Miten pitkäkynsisiltä onnistuu kuukupin käyttö? Itselläni on lyhyet kynnet, mutta silti tuntuu, että raavin itseni verille, kun yritän asentaa kuukuppia. Voi kun joku keksisi tuolle jonkun kätevän asetusvälineen :D
Miulla taitaa olla liian pienet paikat ku ei mill mee vaikka mitä taitteluita ja asentoja kokeillu
Mullaki iha sika pienet paikat, hyvä että sormen saa mahtumaan emättimeen. Ostin nomain kuukupin iha vasta, mut en oo saanu sitä vielä sisään...
voiko kuukuppia käyttää yöllisiin siemensyöksyihin kun en haluaisi housuihin ja sänkyyn?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:25"]Miten pitkäkynsisiltä onnistuu kuukupin käyttö? Itselläni on lyhyet kynnet, mutta silti tuntuu, että raavin itseni verille, kun yritän asentaa kuukuppia. Voi kun joku keksisi tuolle jonkun kätevän asetusvälineen :D
[/quote]
Niin no... Legendan mukaan lesbot tunnistaa lyhyistä etusormen- ja peukalonkynnestä, että siitä voi ehkä päätellä jotain ;)