Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko narsisti? Haluan hoitoa :(

Vierailija
03.08.2014 |

Olen narsisti, kaikki merkit viittaa siihen. En tykkää siitä yhtään, ja vaikka nyt tiedostan asian, en raivon vallassa sitä tajua enkä osaa itseäni hillitä. Olen yhden parisuhteen tällä pilannut ja nyt toinen menossa kovaa vauhtia.

Pelkään menettäväni puolisoni niin paljon, että olen sairaalloisen mustasukkainen. Syyttelen turhaan ja uskon itsekin välillä syytöksiin, jotka olen tuulesta temmannut. Uhkailen ja määräilen. Kaikki on hyvin niin kauan kun mennään mun tahdon mukaan, jos puoliso sanoo vastaan tai ei ns tottele, niin alan kostotoimiin. Alistan häntä ja jollain tavalla nautin kun nään että olen saanut hänet poljettua.

Olen sairas paska. En halua olla tällainen. Haluan olla normaali ja empaattinen. Välillä tajuan itsekin kuinka kamala olen, mutta itse tilanteessa en nää itsessä vikaa. Mitä hoitoa narsisti voi edes saada? Vai onko se ominaisuus joka on aina :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nuori? Ihminen voi nuoruusiän narsismista kasvaa ulos ja niin kai usein tekeekin. Ellet ole, niin oppii sitä vanhakin koira uusia temppuja, kuten toisen ihmisen huomioon ottamista omaa käytöstä tiedostamalla ja muuttamalla. Moni myös käyttäytyy narsistin tavoin opittuna käytösmallina olematta sellainen pohjimmiltaan.

Vierailija
2/15 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, jos kerran välit kavereihisi ovat hyvät. Enemmänkin ehkä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ep%C3%A4vakaa_persoonallisuus

t. av-kyökkipsykologian maisteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itse olet huolissasi asiasta ja haluat olla "normaali ja empaattinen!, et varmaankaan ole narsisti tai jos olet, olet lievä tapaus. 

Vierailija
4/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten olen? Rehellinen kusipää vai? Kaikki käyttäytyminen on kuin narsistin käsikirjasta. Miten voisin muuttua. Apua :(

Vierailija
5/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismista on mahdollista parantua jos itse narsisti tiedostaa sairautensa ja on valmis yrittämään parantumista.

Vierailija
6/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:05"]Mikä sitten olen? Rehellinen kusipää vai? Kaikki käyttäytyminen on kuin narsistin käsikirjasta. Miten voisin muuttua. Apua :(

[/quote]

Mene terapiaan. Jollekin hyvälle, joka tietää asiasta. Sulla on toivoa niin kauan kun tiedostat nuo piirteet itsessäsi ja tuhoavuutesi.

Vierailija
7/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän epävakaudelta. Hakeudu ihmeessä hoitoon. Terapia voi auttaa.

Vierailija
8/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei. Narsismi ei ole ominaisuus, vaan vaurio sun perimmäisessä ja pohjimmaisessa minuudessa. Sen ytimessä.

Vierailija
9/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö tuo ominaisuus muualla kuin parisuhteissa? Näkyikö lapsuudessa?

Vierailija
10/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä ihan tavalliselta naiselta...

Vierailija
11/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:12"]Kuulostat kyllä ihan tavalliselta naiselta...

[/quote]

:D

Vierailija
12/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että kun niin jotenkin samaistun mutta myös muissa on vikaa että musta tuli tällänen kyyninen paska

Vierailija
13/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-suhteeni on vaikea. Olen äidin ainoa, vahinkolapsi ja olen tuntenut aina niin että äiti ei rakasta. Isä ei ole ikinä ollut kiinnostunu menoistani, eikä siis elämässäni mukana. Äiti on aina laittanut uuden miehensä edelleni. Syyttänyt minua kaikesta, vähätellyt ja syrjinyt. Vielä tänä päivänäkin vaikka olen jo aikuinen. Eli ongelmia parisuhteessa ja äidin kanssa. Tosin parisuhteessa kun olen se dominoiva hirviö, niin äidin kanssa aivan toisinpäin. Olen haavoittunut uhri ja hän on se hirviö. Ystäviä on jonkun verran ja heidän kanssaan minulla on mielestäni terveet, hyvät suhteet.

Ap

Vierailija
14/15 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap- oletko mies vai nainen? Tuo kaikki kirjoittamasi voisi olla ihan suoraan exäni kirjoittamaa ja kyllä hän oli narsisti, sairaalloisen mustasukkainenkin ja se jos joku tuhosi suhteemme, kun en enää jaksanut sitä. Hajosi itsekin siihen.

Vierailija
15/15 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nainen 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan